• h8him

VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?

Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 16:49:07 följande:
    En av mina grannar som bor i ett litet familjelägenhets hus rätt över gatan har småbarn och en SCHÄFER. Personen har haft hunden sedan valp och nu har det gått 3-4 månader så hunden är stor. Allt har vart lugnt tills h*n skaffade hunden, eller tills 2 månader sedan när hunden börjat skälla på saker och ting. Detta iriiterar mig.
    H*n är ofta ute med sin hund och ibland så reagerar hunden på andra hundar, precis utanför vårt hus!!
    Ägaren säger nej eller nonchalerar hunden och går vidare, med hund och barn. Så gör man INTE.  

Ser ibland ut genom fönstret och hunden reagerar mot katter och skäller på deras bostadsparkering, vad säger dennes nära grannar?

Idag fick jag nog, ägaren och dennes hund tränare skulle göra nån övning på deras parkering, dvs utanför vårt hus. Min lilla ligger i vagnen utomhus och sover.

Denna äckliga hund börjar skälla under övningen och håller på i evighet, enligt mig. Sedan går då paret och hunden fortsätter att gny och skälla. Jag blir arg och ryter ifrån att dem väcker mitt barn som ligger utomhus och sover.
    Vart kan jag anmäla detta jäkla liv?           
    Snälla ts, hur gör man då?

Hur lång var evigheten den lilla valpen skällde?

Förklara gärna varför den lilla schäfervalpen är äcklig. Obestämd

Du tror inte att du väckte bebisen när du röt ifrån till grannarna?
  • h8him
    Lady without tattoo skrev 2011-09-16 17:20:45 följande:
    4.5 miljoners fastighet..o du.Hundar skäller här med
    Meh.. då bryter dom mot laagen!!! Jag låvar! Typ... Cool 

*bäst att skriva att det var ironi annars får jag väl bannor för här på Fl är det lågt i tak*
  • h8him
    lilly2006 skrev 2011-09-16 17:27:17 följande:
    asså vi har själv hund o bebis!

Jag skulle oxå bli vansinning om hunden hela tiden skällde o förde liv!!

Lika väl som att jag tycker det är oaccaptabelt att ungar irrar rumt i ring o bara skriker! o så har jag fyra ungar själv! Man får faktisk visa hensyn!
    hade detta varit i en lägenhet hade ni på en gång sagt : ring störnings jouren!

nej tack! husse o matte MÅSTE UPPFOSTRA HUNDEN
    lika väl som föräldrar måste uppfostra sina barn!

klart man ska tåla lite men det ska inte va överdrivit! 
    Hunden skäller inte hela tiden och även du kan se det om du läser ts inlägg. Den skäller när de är ute med den och de passerar utanför ts hus och det retar ts för där är det en 2 miljonersvilla och i såna har man rätt att ha tyst runt om!.
  • h8him
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 17:31:19 följande:
    Tål en hel del.
    Men man behöver inte träna sin jäkla hund på gatan i centrala delarna.... 
    Valp vet jag inte om den kallas för, den är stooor.
    Evigheten varade i 7-10 minuter. Ägaren kunde int få tyst på hunden . Till slut fick hunden tyst.
    Störningsjouren av dennes hyresvärd eller? 
    Det är inte heller förbjudet att träna med en hund i villakvarter. Sen är det faktiskt rätt smart att lära den lilla valpen hur omgivningen ser ut.

Klart den är valp, ända tills den är ett år har jag för mig (hur stor den än är). Sen blir den unghund för att slutligen bli vuxen.

En 7-10 minuter lång evighet? Stackare, jag förstår att du är upprörd. Hur ofta händer detta? En eller flera gånger per vecka/månad?

Kan inte du berätta hur man får tyst på en valp som skäller? Hur lär man den att sluta skälla?

Eftersom du bor i villa har du ingen störningsjour kopplad till huset så glöm tanken. Du kan ju ringa och polisanmäla saken så får polisen ett gott skratt så här på fredagskvällen...Oskyldig
    Anonym (okey) skrev 2011-09-16 17:31:18 följande:
    men en villa för 2 mille, vad är de? Ett dass?
  • h8him
    Anonym (okey) skrev 2011-09-16 17:31:18 följande:
    men en villa för 2 mille, vad är de? Ett dass?
    Glömde svara på detta. Skäms

Ja, det beror väl på var i Sverige man bor. Bor ts i Kalix så kan det kanske vara en herrgård, men där har man inte så många grannar tror jag... Är det i Stockholm förmodar jag att det är mer liknande ett utedass.
  • h8him
    Romantik skrev 2011-09-16 17:44:30 följande:
    Känns lite som att TS stör sig på att det är en Schäfer också, då hon skriver detta med stora bokstäver...hund som hund eller??! Hade det inte gjort något om det var en Berner Sennen? Westie? Chihuahua? Saluki?
    Känns som att det är mer än bara skällandet TS inte gillar... 
    Nu skrev du minsann fel.. SCHÄFER ska det stå. Flört

Klart ts är upprörd över att det är en SCHÄFER! ALLA vet att SCHÄFRAR är livsfarliga hundar som man absolut inte kan lita på. De brukar avsky barn också...
  • h8him
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 18:00:33 följande:
    Skall kontakta dennes hyresvärd ( som kan införa hundförbud) i dennes lgh samt kommunen på måndag. Måste finnas fler grannar än jag som stör mig på denna ägare
    Bor du i Danmark? Förvånad

Varför skrev du inte det i trådstarten?
  • h8him

Ts, jag glömde tala om för dig att inte ens i Danmark är SCHÄFER en ras som det är förbud mot i vissa lägenheter.

Det är nog lika bra att du vänjer dig och lär dina barn att vara trevliga mot den lilla valpen!Solig

• h8him
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 18:12:44 följande:
    Mina barn får inte gå nära den hunden.

Bor inte i Danmark.
    Är inte alls hundrädd.  
    Då blir det inget hundförbud heller förstår du.

Får dina barn inte träffa valpar alls?

Kommer du att vara överseende när grannarna klagar på att dina barn skriker och stör i området? Kommer du att lära dina barn att leka tyst? Eller har du aldrig tolererat ljud ifrån dem alls?
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 18:15:56 följande:
    Så länge den hunden inte kan hålla käft och uppföra sig, så får inte mina barn vara nära.
    Det var det värsta.. En valp som blir glad och busig skäller gärna. Det går över med tiden, man får ha tålamod.

Jag väntar fortfarande med spänning på att få höra av dig hur man lär en valp att inte skälla, för du skriver tydligt att ägarna gör fel när de ignorerar hunden.
  • h8him
    nobilis skrev 2011-09-16 18:16:36 följande:
    Jag bor på landet, nästan i skogen i en 1 miljoners villa/gård
    Och KORNA i hagen jämte vårt hus råmar ofta ibland flera gggr/dag !!!! Vart kan jag anmäla bonden som äger dom ???
    Anmäla? Jag tycker du ska befria de stackars kossorna! Släpp dem lös inför vintern så de kan få gå och beta naturligt i skogen.. Drömmer
Svar på tråden VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?