• Anonym (ARG)

VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?

Jag bor i en villa i centrala delen i en liten ort. Vi har trädgård utan staket, men ungarna håller sig på tomten ändå. Jag fick för 2 månader sedan en liten bebis till, så jag är mammaledig.

Problemet:

En av mina grannar som bor i ett litet familjelägenhets hus rätt över gatan har småbarn och en SCHÄFER. Personen har haft hunden sedan valp och nu har det gått 3-4 månader så hunden är stor. Allt har vart lugnt tills h*n skaffade hunden, eller tills 2 månader sedan när hunden börjat skälla på saker och ting. Detta iriiterar mig.
    H*n är ofta ute med sin hund och ibland så reagerar hunden på andra hundar, precis utanför vårt hus!!
    Ägaren säger nej eller nonchalerar hunden och går vidare, med hund och barn. Så gör man INTE.  

Ser ibland ut genom fönstret och hunden reagerar mot katter och skäller på deras bostadsparkering, vad säger dennes nära grannar?

Idag fick jag nog, ägaren och dennes hund tränare skulle göra nån övning på deras parkering, dvs utanför vårt hus. Min lilla ligger i vagnen utomhus och sover.

Denna äckliga hund börjar skälla under övningen och håller på i evighet, enligt mig. Sedan går då paret och hunden fortsätter att gny och skälla. Jag blir arg och ryter ifrån att dem väcker mitt barn som ligger utomhus och sover.
    Vart kan jag anmäla detta jäkla liv?           

• Svar på tråden VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?
  • Anonym
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 17:07:23 följande:
    Jag äger en 2 miljoners villa och har rätt till icke skällande hundar i mitt område

HAHA,,, vilken kommentar!!! 

STROPS kanske??    
  • LillaJag06
    Anonym skrev 2011-09-16 17:14:43 följande:
    HAHA,,, vilken kommentar!!! 

STROPS kanske??    
    haha håller med!! min föräldrar äger ett hus på 4 miljoner haha oj oj dem har hund själva o jag vi har tre här hemma. Ush då!! *ironi*
  • Anonym

tycker att du verkar överreagera, så länge man inte flyttar ut i urskogen så får man räkna med att det finns människor runt omkring och att det låter,,, sen så undrar jag vad tusan priset på huset har med saken att göra..vi bor i ett hus värt 4 miljoner så då¨borde vi alltså få kräva total tystnad enligt dig eller...

• Anonym (ARG)
    LillaJag06 skrev 2011-09-16 17:18:11 följande:
    haha håller med!! min föräldrar äger ett hus på 4 miljoner haha oj oj dem har hund själva o jag vi har tre här hemma. Ush då!! *ironi*

Dom hundarna kanske inte skäller som en galning
  • Lady without tattoo
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 17:07:23 följande:
    Jag äger en 2 miljoners villa och har rätt till icke skällande hundar i mitt område
    Kom med en källhänvisning på detta tack.
    Yrke: Leg pratkvarn
  • Lady without tattoo

4.5 miljoners fastighet..o du.Hundar skäller här med

Yrke: Leg pratkvarn
  • enmamma

Oj då en 2 miljonersvilla och skällande hund. Ni gjorde ingen riskbedömning märker jag innan ni köpte huset.
    Såg du inte hyreshuset, missade du att kolla upp en sådan viktig sak som om hundar var tilllåtna på din gata.

• Grätchen
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 17:18:54 följande:
    Du kanske kan skaffa hörselkåpor till bebisen?
  • h8him
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 16:49:07 följande:
    En av mina grannar som bor i ett litet familjelägenhets hus rätt över gatan har småbarn och en SCHÄFER. Personen har haft hunden sedan valp och nu har det gått 3-4 månader så hunden är stor. Allt har vart lugnt tills h*n skaffade hunden, eller tills 2 månader sedan när hunden börjat skälla på saker och ting. Detta iriiterar mig.
    H*n är ofta ute med sin hund och ibland så reagerar hunden på andra hundar, precis utanför vårt hus!!
    Ägaren säger nej eller nonchalerar hunden och går vidare, med hund och barn. Så gör man INTE.  

Ser ibland ut genom fönstret och hunden reagerar mot katter och skäller på deras bostadsparkering, vad säger dennes nära grannar?

Idag fick jag nog, ägaren och dennes hund tränare skulle göra nån övning på deras parkering, dvs utanför vårt hus. Min lilla ligger i vagnen utomhus och sover.

Denna äckliga hund börjar skälla under övningen och håller på i evighet, enligt mig. Sedan går då paret och hunden fortsätter att gny och skälla. Jag blir arg och ryter ifrån att dem väcker mitt barn som ligger utomhus och sover.
    Vart kan jag anmäla detta jäkla liv?           
    Snälla ts, hur gör man då?

Hur lång var evigheten den lilla valpen skällde?

Förklara gärna varför den lilla schäfervalpen är äcklig. Obestämd

Du tror inte att du väckte bebisen när du röt ifrån till grannarna?
  • LillaJag06
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 17:18:54 följande:
    Jag har 3 chihuahuor och min mamma har en, tro mig att dem skäller som in i bara den.
    Du hade nog inte velat ha mig som granne, dem vaktar huset hela tiden! 
Svar på tråden VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?