Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Lite pinsamt o skriva..men vi gjorde Slut. .sen den 14e dec hade jag avbrutet med mitt ex..så e lite orolig o förvirrad..! :(
Lite pinsamt o skriva..men vi gjorde Slut. .sen den 14e dec hade jag avbrutet med mitt ex..så e lite orolig o förvirrad..! :(
Hoppla!
Då kan det vara vem som helst av killarna som är blivande pappa... Ett ultraljud i v 8 skulle eventuellt kunna ge en liten hint, men det är inte säkert.
[quote=78320441][quote-nick]mammasusan skrev 2017-12-31 00:56:13 följande:[/quote-nick][/quote]
Något e ju där..men ser inte rosa ut va? Fast jag har fått så där när jag varit gravid o testat tidigt o d sen varit posetivt..aldrig annars..
Fast om du kollar bak på beskrivningen så står det att resultatet 2-3 v= graviditetsvecka 4-5 så det stämmer ju ändå med din beräkning. Bevisar ju tyvärr inget men jag tror nog ändå kille nr 1 är det troligaste allternativet, med tanke på att kille nr 2 dessutom inte kan ha lämnat så många simmare. Håller tummarna för kille nr 1 iaf, för det verkar vara vad du hoppas på? :-P
Nej det är inte svårt att bli gravid med avbrutet sex. Har själv blivit det 3 ggr under ett år! Trodde då att det var safe. Enligt den gynläkaren jag hade då sa hon att de snabbaste fiskarna ligger och väntar i försatsen som oftast kommer ut strax innan killen kommer ...
Hmm jag tror jag kanske svarade lite för snabbt och tänkte fel i beräkningen..
Vilket datum var din cd1? Och vet du vilken cykeldag du brukar ha äl en vanlig cykel? Hade du precis haft mens när du hade sex med kille nr 1 så känns det ju mer troligt att det är kille nr 2 som är pappan :-/ Inte för att det spelar så stor roll egentligen vad jag anser är mer eller mindre troligt, det är ju tyvärr inte mer än gissningar. Det är så nära i tid att inte ens rul kommer kunna säga 100% vem det är. Vet folk som fått beräknat befruktningadatum innan konstaterad äl ens skett på rul. Och även tvärt om, mkt senare än konstaterad äl. Så även om rul visar att det är den ena eller andra så är det ju ändå inte 100%.
Hmmm, jag tror jag hänger med men om du fick mens den 25e november (har jag räknat rätt?) så är ju cd 14 den 8e december och det låter ju som lite väl lång tid för spermierna att överleva. Oftast läser man ju att dom lever 4-5 dagar så 7 lär väl va ganska ovanligt. Alltså bör din äl varit väldigt tidig om det är kille nr1 som är pappan.
Om det istället är kille nr2 så ska äl skett tidigar cd19 och det är ju istället en ganska sen äl. Sen äl är iof vanligt efter tidigt missfall. Jättesvårt att ens gissa sig fram till vem det kan vara då! Du vet inte hur många dagar efter första mensdag som du brukar få äl en vanlig cykel när du inte haft en kemisk graviditet innan?
Om du redan har den erfarenheten så kan det ju absolut hänt igen :) Hoppas det löser sig som du vill att det ska göra iaf :) Ring bvc och prata med dom så kanske dom kan hjälpa dig lite bättre iaf.
Positivt! Mitt var svagare än sådär när jag fick mitt första positiva :)
Idag såg
Vi ett pickande hjärta på VUL
Bilden blev ju skitdålig såg jag nu. Provar om denna är bättre