• beso

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Lite pinsamt o skriva..men vi gjorde Slut. .sen den 14e dec hade jag avbrutet med mitt ex..så e lite orolig o förvirrad..! :(

• beso
    EpicNurse skrev 2017-12-31 00:07:56 följande:

Hoppla!

Då kan det vara vem som helst av killarna som är blivande pappa... Ett ultraljud i v 8 skulle eventuellt kunna ge en liten hint, men det är inte säkert.

Åh jäklar! :( Som du säger kan ju spermierna överleva 7dgr..så då kan jag blivit gravid så sent som 7dec med kille1 och tidigast den 14dec med kille2..! Alltså bara en v som skiljer som minst..! :( Kan man inte se exakt hur gammal den är då när man kollar i v 8?

Med killen den 14dec var det avbrutet. Är det inte svårt att bli gravid då..?

Fan vilken sits! Mitt klantarsel alltså! :(
  • beso

[quote=78320441][quote-nick]mammasusan skrev 2017-12-31 00:56:13 följande:[/quote-nick][/quote]

Något e ju där..men ser inte rosa ut va? Fast jag har fått så där när jag varit gravid o testat tidigt o d sen varit posetivt..aldrig annars..

• beso
    Upprepade missfall skrev 2017-12-31 10:55:44 följande:

Fast om du kollar bak på beskrivningen så står det att resultatet 2-3 v= graviditetsvecka 4-5 så det stämmer ju ändå med din beräkning. Bevisar ju tyvärr inget men jag tror nog ändå kille nr 1 är det troligaste allternativet, med tanke på att kille nr 2 dessutom inte kan ha lämnat så många simmare. Håller tummarna för kille nr 1 iaf, för det verkar vara vad du hoppas på? :-P

Tack snälla! Ja det hoppas jag absolut! Skönt o höra du tror som jag! :)
  • beso
    Milou3 skrev 2017-12-31 11:08:46 följande:

Nej det är inte svårt att bli gravid med avbrutet sex. Har själv blivit det 3 ggr under ett år! Trodde då att det var safe. Enligt den gynläkaren jag hade då sa hon att de snabbaste fiskarna ligger och väntar i försatsen som oftast kommer ut strax innan killen kommer ...

Oj e d sant! :/ Min kompis har kört avbrutet med sin man i 8år o aldrig blivit gravid. Fast när hon har äl så har dom tydligen inget alls..så det är väl därför d funkat för dom! :/ Hua. .jaha..ojoj..snurrar i huvet! :/
  • beso
    Upprepade missfall skrev 2017-12-31 12:54:00 följande:

Hmm jag tror jag kanske svarade lite för snabbt och tänkte fel i beräkningen..

Vilket datum var din cd1? Och vet du vilken cykeldag du brukar ha äl en vanlig cykel? Hade du precis haft mens när du hade sex med kille nr 1 så känns det ju mer troligt att det är kille nr 2 som är pappan :-/ Inte för att det spelar så stor roll egentligen vad jag anser är mer eller mindre troligt, det är ju tyvärr inte mer än gissningar. Det är så nära i tid att inte ens rul kommer kunna säga 100% vem det är. Vet folk som fått beräknat befruktningadatum innan konstaterad äl ens skett på rul. Och även tvärt om, mkt senare än konstaterad äl. Så även om rul visar att det är den ena eller andra så är det ju ändå inte 100%.

Jag brukar ha exakt 28dagar. Men i november fick jag tidigt missfall o blev gravid direkt efter.. Tog dagliga gravtest efter plusset som blev svagare o svagare o sen negativt..! :( Blödde i ca 6dgr som slutade 30nov. Dagen efter hade jag oskyddat. Dvs ca 2v ca efter att fostret nog dött. Och en v ca efter att blödningen börjat. Så kan ha haft äl redan den 1dec..men troligare runt den 6/7e dec. Och tydligen kan spermierna ha överlevt så länge. Det stod 2-3v när jag tog testet och då var det 3v sen den 6edec. Men även 2v sen den 14dec då vi hade avbrutet..

Två anledningar får mig att tro att det lutar åt mitt ex kille1..att det var fullbordat..samt att när jag plussade var testet starkare än va det brukar vara på bim för mig. Hade det varit kille2 så hade det varit bim när jag testade. Är det kille1 så var det bim+7 när jag testade. Där av starkare posetivt än vad jag brukar få på bim.

För rörigt för att hänga med? ;) Mkt tacksam för att ni orkar engagera er! Tack! :)
  • beso
    Upprepade missfall skrev 2017-12-31 19:48:03 följande:

Hmmm, jag tror jag hänger med men om du fick mens den 25e november (har jag räknat rätt?) så är ju cd 14 den 8e december och det låter ju som lite väl lång tid för spermierna att överleva. Oftast läser man ju att dom lever 4-5 dagar så 7 lär väl va ganska ovanligt. Alltså bör din äl varit väldigt tidig om det är kille nr1 som är pappan.

Om det istället är kille nr2 så ska äl skett tidigar cd19 och det är ju istället en ganska sen äl. Sen äl är iof vanligt efter tidigt missfall. Jättesvårt att ens gissa sig fram till vem det kan vara då! Du vet inte hur många dagar efter första mensdag som du brukar få äl en vanlig cykel när du inte haft en kemisk graviditet innan?

Tack snälla för att du hjälper mig! Jag håller med om allt du skriver. Men nu ska du få höra..! ;)

Jag kollade just min kalender och det visade sig att då jag fick missfall i oktober på bim ca så blödde jag oxå i ca 6dagar OCH BLEV GRAVID DIREKT BLÖDNINGEN SLUTADE!!! :O Alltså mkt troligt att jag fick tidig äl även denna gång efter missfallet och att det därför är kille1 trots allt!
  • beso
    Upprepade missfall skrev 2018-01-01 15:23:49 följande:

Om du redan har den erfarenheten så kan det ju absolut hänt igen :) Hoppas det löser sig som du vill att det ska göra iaf :) Ring bvc och prata med dom så kanske dom kan hjälpa dig lite bättre iaf.

Ja nu vill jag ju kolla direkt alltså!! Tänk om jag nästan e i v 8 liksom!!?? :O Illamående e jag som jag bukar bli i v7..! Nu e jag såg nyfiken! Är jag så långt kommen så kan jag ju va säker på vem den skyldige e iaf! ;)
  • beso
    ensamärstark skrev 2018-01-02 17:11:06 följande:

Positivt! Mitt var svagare än sådär när jag fick mitt första positiva :)

Idag såg

Vi ett pickande hjärta på VUL

Graaaaattis! Vad glad jag blir för din/er skull! :)
  • beso
    9089 skrev 2018-01-02 17:08:11 följande:

Bilden blev ju skitdålig såg jag nu. Provar om denna är bättre

Beeeebiiiis!!!!Grattis! ;)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester