Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Hej tjejer!
Bmi - 6 testade på morgonen. Vågar man hoppas eller ser det ut som en skugga? Har ingen erfarenhet av cb early. ????
Hej tjejer!
Bmi - 6 testade på morgonen. Vågar man hoppas eller ser det ut som en skugga? Har ingen erfarenhet av cb early. ????
Vad tror ni om dessa två test? :) BIM-1! Ett RFSU och ett CB early...
Bilderna ville tydligen inte komma med. och strecket försvann när jag laddade upp på FL ;)
gjorde ett gravtest då jag känt av att jag mått lite konstigt, och fick detta svar efter 30 minuter. Hur skulle ni tolka det? Spökstreck eller inte?
Tror jag ger upp för denna månaden :( bim 14-16nov. Så borde väll vara starkare?? Jag har innan fått tydliga plus på vanliga 2-4dagar innan.
www.billiga-tester.se/nyheter/spokstreck-felaktiga-falska-resultat
Den här länken ger både hopp..o tar bort lite! ;)
Det här tex tyckte jag var bra:
I början av en graviditet är det inte heller ovanligt att hCG-koncentrationen kan variera något i olika urinprov; särskilt i de 1-2 första veckorna av en graviditet, och det kan då medföra skiftande resultat på graviditetstesterna.
Men om man t.ex. felaktigt använt en graviditetstest under den tid som man istället har LH-ökning (kring ägglossningstiden), så kan man riskera att se positiva resultat som inte kommer sig av en pågående graviditet, utan istället kommer från LH-hormonet.
LH (ägglossningshormon) och hCG (graviditetshormon) är nämligen väldigt lika varandra i den kemiska strukturen, och därför kan LH påverka resultatet.
6. Den individuella synen - Det är lätt att kisa eller vrida på testen för att i vissa fall, tro sig se ett positivt resultat ? särskilt om man så väldigt gärna vill se ett positivt resultat, och kanske har försökt bli gravid länge. Men om du inte ser ett teststreck när testen hålls på armlängds avstånd och/eller kan fånga teststrecket på bild, bör resultatet tolkas som negativt. Vänta 2-3 dagar och testa sedan på nytt.
Äkta falska positiva tester är därför så gott som obefintliga. Istället är det olika faktorer som påverkar, och som medför att resultatet (teststrecket) felaktigt tolkas som spökstreck eller att man uppfattar det som att resultatet är falskt eller att det är fel på själva testet
Hmmm... vet inte om det syns på fl... BIM-2.
Ska göra om mitt test, köpt ett clearblue digital nu. Hur länge bör man hålla sig innan man kissar? I min förra graviditet var jag så långt gången när jag upptäckte det så det spelade ingen roll. Så vet inte riktigt hur länge man bör hålla sig, hållt mig i 2,5 h.
Visst är det här svagt posetivt?
Taget i dagsljus sen mixtrat med bilden..