• beso

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Melissenta skrev 2018-02-01 19:27:26 följande:

Alltså.. Kollade nu instruktionen till clear blue tidig testning, (upp till 6 dagar) o det står att ju fler dagar till BIM desto mindre säkert resultat (så klart), men på BIM -5 är säkerheten hela 96%.

Min fråga är - hur är det då möjligt att folk testar negativt på BIM -2 men sen positivt på låt oss säga BIM +2?

Alla har olika högt hcg. Samt att äl sker olika antal dagar innan Bim. Sen säger vissa att det har att göra med när ägget fäste..men det vet jag inte om det stämmer..
  • beso
    Melissenta skrev 2018-02-01 19:39:21 följande:

då borde ju det inte stå att ALLA som testar på BIM -5 får 96%-säkert resultat.

Av 100% slumptals utvalda gravida har alltså endast 4 inte fått negativt på bim-5 trots att det senare visats vara gravida. Hur dom har kommit fram till den siffran undrar jag..!? Undrar hur många testpersoner dom haft..!? Tycker att det låter osannolikt att så många ska plussa så väldigt tidigt!
  • beso
    Melissenta skrev 2018-02-01 21:40:25 följande:

alltså.. jajo, det kan vara sannolikt, beroende på hur Hgc-känsligt testet är. det borde kunnat vara synligt 5 dagar innan BIM.

men läser man FL, till exempel, så ser man att folk plussar väldigt olika

Jag menar, ska jag lita på testet som är helt blankt 4 dagar innan BIM att jag är verkligen inte gravid..96% är en stor siffra))

Jag har varit gravid 14ggr..dom flesta gångerna har jag plussat extremt svagt på vanliga test runt bim-2. I nov testade jag då även med predictor early som blev lika svagt konstigt nog. Tre dagar tidigare hade det garanterat visat blankt. Av dessa 14 graviditeter blev 8st tidiga mf sedan i v5-6 dock. Men även med de lyckade graviditeterna plussade jag lika svagt runt Bim. Alltså knappt synbart! Tror inte earlytest hade visat något 3-5 dagar tidigare..gissar jag
  • beso
    stragge skrev 2018-02-02 16:03:58 följande:

Alltså jag blir tokig, jag gör precis enligt instruktionerna för ägglossningstesterna men ändå funkar det inte :(

Doppa kortare stund. Kanske fmkt urin?
  • beso

Sant. Fast falskt posetivt tror jag inte på. Bara om man får tidigt mf

• beso
    My102 skrev 2018-02-04 16:02:13 följande:

Kan detta verkligen stämma?? Har tagit babyplans tidiga (mäter från 10) grav test i några mornar nu och har vad jag vet aldrig fått en tillstymmelse till streck! (BIM troligtvis onsdag) och imorse fick jag även neg men så tog jag ett nu på ett nu på eftermiddagen.

Och fick nu detta. Nån med erfarenhet av babyplan tidiga? För jag tog ett till test på en gång och det var blankt och även CB digital (jag blev så jäkla ivrig! Försökt i över två år!) men det sa ?inte gravid)

Kan testet vara fel?!

Tog du alla testen i samma urin som du samlat?
  • beso
    My102 skrev 2018-02-04 16:36:55 följande:

Japp! Alla test i samma urin, jag var väldigt snabb!

Va skumt att samma typ av test visade negativt i samma urin!? Men står på en testtillverkares hemsida att testar man tidigt kan resultaten skilja. Har du fler av samma sorts test så kör på dessa. Vissa har högre jag halt på andra tider än morgonen. Själv testade jag flera ggr negativt vid 8 tiden men posetivt runt 11.00 andra har högst hcg på kvällen..kanske e ovanligt men så e d iaf..så om det är negativt imorgonbitti kanske det kan va posetivt vid samma tidpunkt du tog idag med lite tur..!
  • beso
    96hallon skrev 2018-02-04 16:54:09 följande:

Hej på er!! Tog ett gravtest samt äggl.test vid 10:30 (ej morgonurin) och BÅDA två visade som bilden under. Svårt att få bra bild, såg mer rosa ut i verkligheten.

Tog 3 ST test av olika sorter nu precis och alla tre visar neg. inkl digitalt. Vad tror ni? Tänkte att jag måste testa imorgon bitti också, men är det onödigt? Ska jag ta de neg?

Det måste väl va posetivt? :)
  • beso
    Elsaida skrev 2018-02-09 11:22:21 följande:

Tror att jag kanske plussade i dag :)

Bim-5 eller 6 så tidigt ännu.

Syns säker dåligt här

Syns ju nåt gumman! :D Har det varit helt negativt emellan sen senaste graviditeten?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester