Inlägg från: Charlieellerså |Visa alla inlägg
  • Charlieellerså

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

A.Ellis skrev 2017-10-14 10:08:47 följande:

Testade i morse på bim +3 (genomsnittlig cykel på 28 dagar, har haft upp mot 33 ett par gånger). Hade sex vid ÄL och ett par dagar efter, är inte helt säker på min ÄL då det var vårt första försök. Har känt mig konstig sen några dagar efter ÄL. Fick en svagt brunblandad flytning en vecka efter ÄL (nidis?), ej ömma bröst som jag alltid får direkt (nu börjar dom ömma dock), molvärk till och från samt otroligt torr i munnen.

Iallafall testet jag använder är babyplans tidiga, två har visat samma. Är de positivt? Eller inbillar jag mig? Svårt att tro i och med att de var första försöket, vill inte berätta för sambon innan jag är säker.

Absolut positiva. Grattis : )
  • Charlieellerså
    Alma88 skrev 2017-10-14 14:06:23 följande:

Vad tror ni om det här? 10 dagar efter ägglossning

Är strecket rosa? Isåfall är det absolut ett plus
  • Charlieellerså
    elil87 skrev 2017-10-20 04:52:18 följande:

Ok, jag har nu under tre dagar tagit sisådär 10 gravtest av olika märken. Ja, jag har totalt ballat ur :P Alla visar svaga, svaga streck som blir lite synligare för varje dag. Kan det vara möjligt att alla är spökstreck? Här är dagens test. ÄL+10, BIM-4

Det där ser absolut ut som ett plus. Och då du testat så tidigt så är det ju inte konstigt alls att de inte blivit starka ännu.
  • Charlieellerså
    charlottahofh skrev 2017-10-20 10:36:01 följande:

Vad tror ni om detta? Tidigt plus eller spök..?

Jag tror absolut på ett plus. Ser blått och fint ut
  • Charlieellerså
    Biddiboo skrev 2017-10-20 19:40:57 följande:

Haha ahhh kan inte fatta det :)

Nu vågar man nästan inte testa igen ifallifall det är negativt :/

Hur är det ny med ägglossningstest, kan de också ge utslag på graviditet?

Tack för svar alla, hållrr tummarna för alla här :)

Kan nästan garantera att du får plus på digitala nu då ditt plus är ganska tydligt. Grattis
  • Charlieellerså
    Kvinna91 skrev 2017-10-26 11:59:54 följande:

Jag är på BIM-1, tog ett test eftersom mina spottings innan mens varit sjukt sparsamma. Har ont i rygg och mage men ingen mens på G. Jag vet att vi prickade ägglossning! Detta streck känns dock extremt svagt och jag undrar om det inte bara är färgrester eller spökstreck? Tänkte tolka det som negativt tills vidare så testar jag på lördag om mens ej dykt upp. Är det vanligt med svaga streck på testlagret när man inte är gravid? (Obs, la testet på ett papper bara för att fota, det är taget inom tidsramen)

Tydligt plus. Grattis.
  • Charlieellerså
    Nineteennintyfive skrev 2017-10-26 20:00:27 följande:

Ja jag hade precis kissat innan så det kanske va det som gjorde det?

Jag testade nu ikväll med ett till från restlagret som ger ett svagt andra streck.

Tänkte prova med morgonurin till morgonen.

Tack så mycket! :)

Tror helt klart du är gravid. Jag får alltid positivt på digitala senare än på stickorna.
  • Charlieellerså
    Kvinna91 skrev 2017-10-27 14:29:44 följande:

Tack! Jag ska testa igen imorgon och hoppas det är starkare då! :)

Hur har det gått för dig?
  • Charlieellerså
    Kvinna91 skrev 2017-10-29 18:12:41 följande:

När jag testade igen på lördag (BIM+2) fick jag ett tydligare svar! Definitivt 2 streck, mycket starkare!! Hade hoppats på lika starkt som kontrollstreck men jag hade kissat 2 timmar innan och druckit mycket på kvällen så kanske var det. Min mens lyser med sin frånvaro :) Vi tänker testa digitalt på tisdag för definitivt svar, men gravid verkar jag ju faktiskt vara! Är så förvånad! Trodde inte alls det tog detta försök haha!

Härligt. Grattis. : )
  • Charlieellerså
    Kvinna91 skrev 2017-10-29 18:12:41 följande:

När jag testade igen på lördag (BIM+2) fick jag ett tydligare svar! Definitivt 2 streck, mycket starkare!! Hade hoppats på lika starkt som kontrollstreck men jag hade kissat 2 timmar innan och druckit mycket på kvällen så kanske var det. Min mens lyser med sin frånvaro :) Vi tänker testa digitalt på tisdag för definitivt svar, men gravid verkar jag ju faktiskt vara! Är så förvånad! Trodde inte alls det tog detta försök haha!

Härligt. Grattis. : )
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester