Inlägg från: Charlieellerså |Visa alla inlägg
  • Charlieellerså

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

marsen skrev 2017-09-10 17:10:55 följande:

Nu är det 6 timmar sedan jag tog testet och torkat så syns strecket ännu mer. Tror ni det är positivt?? BIM -5

Absolut positivt, grattis
  • Charlieellerså
    Corren skrev 2017-09-10 15:14:57 följande:

Hej alla fina! Nu har även jag hittat in till familjeliv.

För cirka 3 månader sen började jag med clearblues fertilitetsmonitor. Vi började planera vårt första barn tillsammans. I 3 månader kom mensen gång efter gång. Efter många tårar bestämde jag & sambon att jag under vår 3 veckors semester skulle jag låta den ligga och koppla bort det och bara vara. Sagt och gjort, vi hade semester våra veckor och åkte till Göteborg bara vi två och jag hade inte ens koll på när jag hade Äl.

En vecka innan min mens började min monitor pipa så jag bara testade för var nyfiken på vad den skulle visa. Till min förvåning gav den positivt och reagerade på hormoner.

Reagerade på en riktigt hemsk halsbränna nu i veckan som jag aldrig haft tidigare och av någon anledning köpte jag två rfsu test. Det ena visade svagt positivt igår & det andra starkare i morse. Så begav mig till Apoteket och köpte clearblue early för var rädd att det var fel på

Dem två tidigare testen. Men även det gav utslag nu 2 dagar innan bim.

Jag kan fortfarande inte förstå att det äntligen lyckades och funderar på att köpa fler test. Av att döma utifrån bilderna, tror ni att det är bortkastade pengar?

Ingen tvekan, du är gravid. Grattis
  • Charlieellerså
    saraevelina skrev 2017-09-10 16:00:46 följande:

Hej hej!!

Behöver hjälp att tyda mina test, gjorde ett igår 4 dagar innan bim & blev positivt överraskad till att iaf fått en antydan till plus, men idag när jag gjorde mitt andra test så är det mycket svagare, knappt synligt.

Någon som fått svagare test dagen efter och att det sen har blivit starkare igen?

Det kan vara mer utspädd urin en gång. I början när de är svaga tycker jag de kan variera i hur strecken syns. Håller tummarna och tror att det är starkare streck om någon dag
  • Charlieellerså
    Hf84 skrev 2017-09-11 20:29:33 följande:

Vet att detta ej är äl-tolkning.. men jag fattar ej, i morse starkt nu på kvällen så svagt. Har jag helt missat stegring? Eller har jag ej haft ägglossning?

Då har du nog haft stegringen under dagen. Mys på i kväll
  • Charlieellerså
    ilses skrev 2017-09-14 11:05:05 följande:

Har den sjukaste känslan av att jag är preggo. Fick en millimeterstor blodfläck i måndags men annars inget, bara svullen runt magen och molvärk (istortsett överallt). Ska testa ordentligt på morgonen imorgon eller lördag. Det här tog jag nu och kollade lite efter tiden så litar inte riktigt på det. Killen sa igår "du är ju gravid" när jag kände en otroligt stark rökdoft inomhus igår..men vi får se.

Återkommer :)

Det ser helt klart positivt ut. : )
  • Charlieellerså
    ilses skrev 2017-09-14 11:05:05 följande:

Har den sjukaste känslan av att jag är preggo. Fick en millimeterstor blodfläck i måndags men annars inget, bara svullen runt magen och molvärk (istortsett överallt). Ska testa ordentligt på morgonen imorgon eller lördag. Det här tog jag nu och kollade lite efter tiden så litar inte riktigt på det. Killen sa igår "du är ju gravid" när jag kände en otroligt stark rökdoft inomhus igår..men vi får se.

Återkommer :)

Det ser helt klart positivt ut. : )
  • Charlieellerså
    Målarsasah skrev 2017-09-16 22:37:28 följande:

Hej! detta är ett äl-test och vad jag förstår är detta positivt! har även äl-flytningar och äl-värk. Men nu till frågan, är de alltaå nu och 48 timmar framåt vi ska sexa eller har jag hajjat detta fel? tack på förhand :)

Ja, nu släpper ägget om mellan 12-24 ( eller om det var 48) timmar så i kväll och i morgon ????
  • Charlieellerså
    Målarsasah skrev 2017-09-16 22:54:59 följande:

härligt! det tackar man ju inte nej till :')

tack för snabbt svar!

Hihi, njut på. ; )
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester