Inlägg från: Charlieellerså |Visa alla inlägg
  • Charlieellerså

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

[quote=79924945][quote-nick]Missempi skrev 2019-09-26 12:04:15 följande:[/quote-nick]Hej,

Jag känner mig helt förvirrad. Kan inte tänka. Jag är på äl+ 10, bim -5. Jag brukar aldrig ta gravtest å senast var ett år sen. Detta är vårt 17e försök. Så alltså snart 1,5 år. Kan ni snälla kolla om ni ser en skugga på denna? Är jag trött?, är det spök? Har jag blivit galen?

Kram

[/

Stort grattis till ett fint plus. Ingen tvekan, äntligen var det eran tur : )

• Charlieellerså

[quote=79924521][quote-nick]Eekan skrev 2019-09-26 07:31:41 följande:[/quote-nick]Hej! Följt på avstånd i flera år. Har aldrig haft en tillstymmelse till streck.. Det här är taget imorse.. Någon som ser eller har jag gått och blivit galen? Ser det ut som ett spökstreck?

Tacksam för ärliga svar![/

Solklart plus. Grattis :)

• Charlieellerså
    Maxmamma skrev 2019-10-21 13:02:47 följande:

Bim -6 tycker mig se något väldigt svagt där? Någon mer?

Jag ser. Tror på ett tidigt plus
  • Charlieellerså
    Kaks skrev 2019-10-27 09:09:51 följande:

Kände mig minst sagt ledsen igår när jag trodde att mitt test visade negativt.... men så kom jag in på den här tråden å tänker nu att gårdagens test kanske var positivt? Vet inte varför men hade fått för mig att strecken skulle vara ungefär lika starka, är kanske för att det är så med äl-stickorna. Hmm vad tror ni... mitt test från igår tycker jag visar 2 streck även om ett är väldigt svagt?

Tydligt plus. Inte speciellt svagt heller. Grattis: )
  • Charlieellerså
    Kaks skrev 2019-10-27 09:09:51 följande:

Kände mig minst sagt ledsen igår när jag trodde att mitt test visade negativt.... men så kom jag in på den här tråden å tänker nu att gårdagens test kanske var positivt? Vet inte varför men hade fått för mig att strecken skulle vara ungefär lika starka, är kanske för att det är så med äl-stickorna. Hmm vad tror ni... mitt test från igår tycker jag visar 2 streck även om ett är väldigt svagt?

Tydligt plus. Inte speciellt svagt heller. Grattis: )
  • Charlieellerså
    eemlo skrev 2019-11-22 19:56:56 följande:

Skrev ett inlägg förra veckan då jag var osäker på strecket som var ?snett?.

Tog ett nytt imorse, mensen skulle ha kommit för två dagar sedan tror jag. Verkar vara en liten en där inne.

Grattis, fint plus.
  • Charlieellerså
    Romu skrev 2019-12-20 23:25:07 följande:

Håller tummarna för dig med!

Jag hade kli i fingrarna så tog ett annat.

Fint plus. Grattis
  • Charlieellerså
    Hadt skrev 2019-12-21 07:31:17 följande:

Kunde inte hålla mig! Tog ett nytt CB testa tidigt nu precis och strecket kom direkt! Tog då ett vanligt test från apoteket och det dök upp ett till streck.

Kunde inte hålla mig så tog ett CB med veckoindikator och efter vad som kändes som en evig väntan så visade den Gravid 1-2 veckor!

Wow alltså! Kan inte fatta det är helt skakis nu!

Har sån himla mensvärk sen igår så nu är man ju rädd för missfall men läst att mensvärk är vanligt så håller tummarna!

Kommer inte kunna hålla mig till julafton så kommer berätta för sambon ikväll när vi båda kommit hem efter våra bestyr <3

Grattis, vilken härlig julklapp
  • Charlieellerså
    Peaky skrev 2019-12-26 19:22:34 följande:

Lägger upp en gång till då jag vill ha lite fler svar vågar inte tro på det

Vågar helt klart säga grattis
  • Charlieellerså
    Emmaviola skrev 2020-02-06 21:37:40 följande:

Hallå där!

Helt ny här på familjeliv och har funderat hela dagen på testet jag tog imorse. Har längtat efter barn i något år nu och påbörjat fertilitetsutredning.

Nu vill jag ha era expertråd om mitt cb early test som jag tog imorse.

Jag ser ett svagt blått streck men efter lite googlande så läste jag och spökstrecken så jag har inte så höga förhoppningar just nu.

Vad tror ni?

Jag skulle säga positivt då det ser starkt för att vara ett spökstreck. Hoppas du får ett tydligt plus om någon dag.
  • Charlieellerså
    MammaMariaaa skrev 2020-02-19 15:55:35 följande:

Kanske detta är tydligare? Blir galen här. Ska egentligen få min mens imorgon.

Definitivt positivt. Grattis
  • Charlieellerså
    Mallanolsson skrev 2020-02-19 13:36:51 följande:

Vad tror ni?

Är på dag 11 efter Ovitrelle och inseminering.. Fick testerna med posten och var bara tvungen att testa trots att det inte var morgonurinen.. Testade även med CB veckoindikator när jag tyckte där var ett svagt streck, men ingenting.. Blir tokig, speciellt som det känns att mensen ska komma nääär som..

Det är positivt. Grattis
  • Charlieellerså

[quote=80235691][quote-nick]HoppasHoppas01 skrev 2020-02-19 13:50:35 följande:[/quote-nick][/quote]

Svårt att säga. Hoppas du får ett tydligt plus om några dagar

• Charlieellerså
    Lussebulle2017 skrev 2020-02-19 07:51:33 följande:

7 dagar efter bim..Neg på Graviditetskollens stickor.

Menar du 7 dagar efter ägglossning eller bim? Ser positivt ut men svagt om det är 7 dagar efter bim
  • Charlieellerså
    MamaRees skrev 2020-02-22 20:48:17 följande:

Det är blått, och lika bredd som kontrollstrecket. Men svagt som sagt.

Fint plus. Grattis
  • Charlieellerså
    Förstagångsgravid skrev 2020-02-22 19:51:47 följande:

Hej alla!

Jag tog ett graviditetstest på eftermiddagsurin där jag bara lyckades klämma ut några droppar.

Kollade efter ett par minuter men såg inget alls då och glömde det sen, när jag en timme senare skulle slänga det såg det ut såhär. Går det att lita på alls?

Jag har börjat blöda idag så förstår att det oavsett är ett tidigt missfall, (är på bim+3) men hade ändå blivit glad om jag hade vetat att vi KAN bli gravida åtminstone

Svårt om det uppkom efter tiden men det ser ju onekligen ut som ett plus.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester