• EpicNurse

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mamman2015 skrev 2017-12-27 15:55:47 följande:

Clearblue testa tidigt. Tänker till 99% att det är negativt? Men på bruksanvisningen är ett neg test enbart ett streck inga andra konturer. Usch vad besviken jag blir :(((

De ser ut så när de är negativa.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • EpicNurse
    beso skrev 2017-12-30 22:54:38 följande:

Det va ju tråkigt..önskar det var så! Tog ett med v indikator som sa 2-3 v..men det stämmer inte riktigt med mina uträkningar..Hade oskyddat endast en gång den 1dec så det är ju 4v sen..hm..! :(

Och så överlever spermier i upp till 7 dagar.

Förstår inte riktigt heller varför du inte själv då kan räkna ut att det var pga det samlaget du blev gravid. Har Du bra haft sex en gång så är det ju solklart?
  • EpicNurse
    beso skrev 2017-12-31 00:04:06 följande:

Lite pinsamt o skriva..men vi gjorde Slut. .sen den 14e dec hade jag avbrutet med mitt ex..så e lite orolig o förvirrad..! :(

Hoppla!

Då kan det vara vem som helst av killarna som är blivande pappa... Ett ultraljud i v 8 skulle eventuellt kunna ge en liten hint, men det är inte säkert.
  • EpicNurse
    sofie9191 skrev 2018-01-17 18:10:12 följande:

Hej! Jag vet inte om jag ser i syne eller inte! Ser någon annan två streck?

Det översta är taget igår ÄL+7 och det nedersta är taget idag ÄL+8 översta bilden är original och nedersta lite redigerad.

Vad tror ni? Man blir ju knäpp av allt stirrande!

Ser inget men ville berömma för väldigt bra och tydliga bilder! :) det är inte ofta här!
  • EpicNurse
    Liten 2018 skrev 2018-01-17 06:04:41 följande:

Det svarta strecket på pappret är där jag ser att det kommait fram ett streck :)

Vet egentligen inte riktig vad din fråga är strecket syns absolut men det är lååångt ifrån positivt. De flesta får sånna svaga streck hela cykeln.
  • EpicNurse
    ginana01 skrev 2018-02-16 23:50:06 följande:

Får ringa mvc igen...va där förra torsdag och tog ett test också men hon sa att det var negativt.

Skulle vänta 1 v och testa igen.

Man blir fundersam,har käkat cerazett innan och slutade 3 feb men fick ingen blödning,annars brukar mensen komma inom 3 dar

Men ingen har kommit än

Det kan dröja flera månader innan ägglossning och mens kommer igång efter man har haft preventivmedel.
  • EpicNurse
    Lisa81molander skrev 2018-02-19 15:58:25 följande:

Misstänkte det med, men det är dåligt att så mycket färg lämnas,

Som sagt bara äl +6,,,, var bara så nyfiken

Det kan bli så om man kissar för länge eller doppar för länge (det sugs upp för mycket urin). Så det är inte testet i sig som det är fel på utan handhavandet.

Sen är ju clearblue generellt ökända för att vara ganska dåliga och opålitliga, speciellt när man testar för tidigt.
  • EpicNurse
    Mysanska skrev 2018-03-06 18:07:54 följande:

Läkaren sa att hcg blodprovet var negativt i fredags men jag tycker jag anar ett streck ändå

Dom är negativa. Och det är en omöjlighet att få positiva urintest när blodprovet är negativt. Du får ta och släppa det nu...
  • EpicNurse
    wishingforamiracle skrev 2018-03-10 08:53:42 följande:

kan detta verkligen stämma? Jag hade ägglossning bara fem dagar sen! Och detta är inte ett testa tidigt test utan vanligt.

Nej det kan det inte. Antingen hade du tidigare ägglossning, eller så är det spök.
  • EpicNurse
    Trana123 skrev 2018-03-10 09:55:49 följande:

Jag flikar mig in här också! Har bim+12 idag och tog ett gravtest imorse, fick ett svagt plus efter ca 4 min, detta försvann sedan och sen syntes ingenting! Har bild på testet när plusset var framme men syns otydligt... Någon som varit med om samma? 

Om strecket försvinner innan rätt tid har gått så är det negativt. Alltså, om det står att man ska läsa av efter 5 minuter och strecket försvinner innan dess så är det negativt. Det brukar nästan alltid bli släpstreck när färgen passerar strecket.
  • EpicNurse
    Millanka skrev 2018-03-21 06:58:18 följande:

Hej

Jag tog apotekets egna test igår då mensen är sen 2 dar

Men jag blir förvirrad bara

Tycker det ser negativt ut.

Tänkte passa på att tipsa om att lägga alla bilder i ett och samma inlägg så blir det inte så nerspammat i tråden.
  • EpicNurse
    Ompalompa1337 skrev 2018-03-25 18:50:57 följande:

Äl +11/12 vad tror ni? :)

Det som kanske ser ut som ett streck på detta testet är snarare att det har blivit skadat. Teststrecket är längre ifrån kontrollstrecket.

Det som den gröna pilen pekar på är en skada, och det röda är ungefär där strecket borde komma om det är positivt

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester