• EpicNurse

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Momsy skrev 2017-03-07 17:46:20 följande:

Började med äl-test denna månaden och missade en dag 6/3

Är 5/3 positivt eller räknas 7/3 som positivt?

Skulle också säga 7/3, men tror det kan bli ännu starkare imorgon! Inte säkert men testa imorgon också! Och ligg idag
  • EpicNurse
    Momsy skrev 2017-03-08 04:06:09 följande:

Nu tvivlar jag inte på att det är l, alltså bara fortsätta mysa på.

Bara onödigt att fortsätts testa nu va trötts att det är spännande?

Yay! Sa ju det! När man väl får ett pos äl-test så är det ingen frågan om saken. Tyckte själv att man undrade vad som var positivt tills man väl fick ett pos!
  • EpicNurse
    becca90 skrev 2017-03-08 08:59:30 följande:

Positivt äl test innan man tar gravtest menar du??

Nej. Jag menar att många har svårt att se om äl-test är positiva eller inte. Men sen när man väl får ett positivt så är det jättetydlig med vad dom menar på förpackningen med att teststrecket ska vara lika starkt som eller starkare än kontrollstrecket :)

Sen är det såklart vissa som aldrig får knallpositiva äl-test. Men jag tyckte det var tydligt när jag väl fick positivt!
  • EpicNurse
    Birdiz skrev 2017-03-14 10:52:23 följande:

Ser någon något på dessa två?:)

Ser inget, tyvärr.
  • EpicNurse
    strumpan123 skrev 2017-03-15 11:37:01 följande:

Mina streck var spökstreck antar jag konstigt på RFSU där jag aldrig sett nåt innan. Fick mensen 1 dag tidigt, höll på i 4 dagar brukar vara i 7-8. Jättekonstigt, har konstant mensvärk nu efter också, känns som något inte är som det ska. Får kolla upp om det fortsätter nån vecka till.

Har du negativt test nu då?
  • EpicNurse

Ett tips till alla er streckletare är att alltid kolla testen i dagsljus. Allting syns mycket tydligare än om man är i badrummet eller under lampa!

Vi tar alltid våra tester på jobbet i ett rum som inte har något fönster, så vi får ta med dom ut till ett fönster för att kunna göra korrekta avläsningar haha

Många gånger ser dom negativa ut men när man ser på dom i dagsljus så kan man ana något svagtsvagt!

• EpicNurse
    LinaJ87 skrev 2017-03-26 20:54:47 följande:

Tack!

Enda anledningen till att jag tror att jag är äl+9-10 är på grund av tempning och NC som satt ut älskar till 17 mars. Testat med äl-stickor som bara varit negativa. Kanske ska tillägga att dagen test är ett testa tidigt som mäter från 10-12 hCg.

Har du haft negativt med den typen av gravtest innan då? Så det inte är rester sen missfallet? Det är ju bara en månad sedan och det är vanligt att man har positivt gravtest i runt 4 v efter missfall.

Just to make sure liksom :)

Annars; grattis! :)
  • EpicNurse
    LinaJ87 skrev 2017-03-26 23:11:19 följande:

Tack! Har tagit flertalet tester tidigare denna månaden, både av denna och annan sort, och samtliga har varit toknegativa. (Antar att jag är ganska ovanlig ;)) Ska ge det ett par dagar och se om strecken blir starkare innan jag ringer och bokar tid hos bm.

Vad bra! Nä men i så tidiga veckor brukar det gå rättså snabbt eftersom nivåerna sällan hinner komma upp speciellt högt, så ibland tar det bara några dagar eller någon vecka! Huvudsaken är att man fått negativt gravtest så man vet om det är en ny graviditet :)
  • EpicNurse

[quote=77538518][quote-nick]Nathaliieee skrev 2017-03-28 09:25:23 följande:[/quote-nick][/quote]

Ser ut att vara fel på testet eller att du läst av det för tidigt innan all färg passerat testområdet!

• EpicNurse
    Millagrstrom skrev 2017-04-15 13:31:10 följande:

Vad säger ni om detta?

Ej morgonurin,inte hållt mig länge heller.

Nu ringer jag akutgyn,orkar inte må som jag mår :(

Men vad ska gynakuten hjälpa dig med?
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester