• EpicNurse

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Nykär15 skrev 2017-10-25 14:21:56 följande:

Jag fick nidblödning på äl+3 denna gången och är nu i v 34 :) och ja, jag vet när äl var pga att vi var på ul precis innan då för vi skulle starta upp ivf på nästa mens, plussade på äl+9. Äl var dessutom relativt tidig på äl+13

Spelar ingen roll. Om du hade en liten blödning 3 dagar efter äl så var det inte en nidblödning. Det är enkel embryologi! Det måste vara en blastocyst. En morula kan inte fästa livmodern.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • EpicNurse
    Milou3 skrev 2017-10-25 14:25:25 följande:

Tack snälla! Jag tog faktiskt ett test i morse igen och tyckte nog att det hade ökat en aningens aning. Men läser överallt att Babyplan ger spök samt att jag fick ett tydligt spök förra månaden trots mens.

Här är bilden från i morse. Dock bara efter 2-3 minuter.

Hur var testet när ?rätt? tid hade gått? Syntes strecket då med?
  • EpicNurse
    Milou3 skrev 2017-10-25 18:24:36 följande:

Ja det syntes. Kanske något svagare dock.

Såg ut så här då.

Spännande!

Det borde ju som sagt vara helt omöjligt, såvida du inte haft en ägglossning några dagar tidigare vilket ju faktiskt händer. Så man ska aldrig säga aldrig! Synd bara att testen är så opålitliga...
  • EpicNurse
    UngmammatillE skrev 2017-11-04 10:56:32 följande:

Jag igen! Här är ÄL från imorse. Vet att de ska vara starkare eller lika starkt. Men detta måste ju vara så nära ett positivt man kan komma? Eller är de bara drömtänkande? Strecket har ju ändå blivit starkare och starkare och smärtan i magen är inne på dag 3... blir galen! Tacksam för svar!

Nej det är inte speciellt starkt så det kan lika gärna dröja några dagar. Eller så är det positivt imorgon. Det vet man ju aldrig. Ägglossningen sker inom 36 timmar från att tester blir positivt.
  • EpicNurse
    UngmammatillE skrev 2017-11-04 20:23:25 följande:

Och återigen så är de jag! Tog ett ÄL-test vid 12-tiden idag(de översta) och nu vid 20.00 tog jag ett till(nedersta). Och nu är min fråga. De nedersta testet: det måste väl ändå vara positivt? Alla de här värkarna som pågått i snart 4 dygn låste väl bero på något. Tacksam för alla svar!

Nej det är fortfarande negativt. Man ser tydligt när det är positivt. Men du kanske ska köra me digitala istället eftersom du verkar tycka det är svårt att läsa av stickorna..?

Såhär ser ett positivt ägglossningstest ut.

• EpicNurse
    biancas09 skrev 2017-11-13 20:03:18 följande:

Det är just det jag har läst att det kan, MEN det är ju svårare att veta säkert av resultatet eftersom det är just ett ägglossningstest. Har läst om flera på FL som har ?plussat? på ägglossningstest innan graviditetstest

Ja och nej. Om ett ägglossningtest på något sätt skulle kunna ge hint om att man är gravid så ska båda strecken vara lika starka. Alltså, testet ska vara positivt. Så det där yttepytte strecket som ditt teststreck är, alltså jättesvagt, talar varken för graviditet eller ägglossning.
  • EpicNurse
    Miniloka skrev 2017-11-29 20:52:58 följande:

Min ägglossning borde va idag eller hur? Är så ny på det här.

ensamärstark skrev 2017-11-29 21:52:06 följande:

Nae, dom är inte positiva ännu. Sen infaller äl oftast 24-48 timmar efter positivt ägglossningstest

Exakt som ensamärstark säger! Inte riktigt positiva, och ägglossningen sker oftast dagen efter positivt test.
  • EpicNurse
    lallsan skrev 2017-12-10 21:23:57 följande:

Vad tror ni..? BIM+16.. fortf negativt men kan tycka mig ana en svag skugga vertikalt..

Om du är på bim+2 veckor och detta, tillsynes negativa test så hade du nog ingen ägglossning den cykeln.
  • EpicNurse
    maria1992 skrev 2017-12-12 18:06:35 följande:

Vad tror ni om detta test!?? Är rädd jag tagit i fel ljus så de syns mer ????????

Där syns ju ett helt plus som det inte ens ska vara på de testerna? :-/ Tolkar det alltså som spökstreck eftersom där syns både vertikalt och lodrätt. Där ska väl bara vara ett på samma håll som kontrollstrecket?
  • EpicNurse
    Marabou29 skrev 2017-12-15 15:49:03 följande:

Har inte fått svar än så jag försöker här.

Hade ägglossning 8/12 . För 3 dagar sen fick jag lite ont i högra äggstocken och testade me äl test igen och det visade svagt streck, testade igen igår och den visade starkare så jag bestämde mig för att testa igen idag och den är nästan lika stark som kontrollstrecket. Varför blir mina tester så starka igen 8 dagar efter äl? Man kan väll inte ha äl 2 gånger samma månad? Lägger upp en bild där ni kan se hur starkare testerna blir. Den starkaste är från idag.

Jo det kan man. Men det kan vara något annat hormon i kroppen som de reagerar på också. Man kan få positivt både när det är dags för mens och om man är gravid.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester