Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Dagens äl +14
Fortfarande ej gravid på digital.. :/
Tycker att mitt early är lite tydligare nu.
Dagens äl +14
Fortfarande ej gravid på digital.. :/
Tycker att mitt early är lite tydligare nu.
Hej tjejer
Gjorde ett test från Apoteket nu mitt på dagen!
Såg ett otroligt svagt streck efter en stund...men nu när jag gick och kikade igen var strecket betydligt starkare.
Vad betyder detta ? Gravid? Spökstreck?
Å hur känsligt är Apotekets gravtest?
Tog detta imorse. Bim -3. RFSU:s vanliga. Det är liksom som ett snett grått smalt streck. Jag har mixtrat lite m bilden.
Tacksam för svar.
Hej!
Är på äl+10 och tog ett test från ABBLO Pharma som mäter från 5mIU/ml. Det översta testet är blankt och togs äl+8, nedersta ser jag en svag rosa linje, kom fram inom testtiden. Syns irl utan att behöva vinla eller tillsätta ljus.
Ser ni? Har ni erfarenhet av ABBLO:s test? Test som mäter från 25mIu/ml visar blankt.. är det kört såhär 4 dagar innan bim? :(
Ser någon nåt? Äl+ 10/11
Plockade isär testet i nyfikenhet jag tror nästan det är den behandlade ytan som SKA färgad man ser
Va glad jag bli! Det är knappt jag vågar tro! Tror ni det räcker om jag tar ett nytt imorgon eller ska jag vänta till Tisdag?
Godmorgon!
Tog ett test nu på morgonen Apotekets, negativt :(
Kan det vara olika känslighet på testerna eller spelade CB mig ett spratt?
Att tänka på är ju att det är många som får kemiska missfall innan eller runt bim. Många av dessa 'missfall' skulle gått obemärkta förbi om man hade väntat tills mensen uteblev innan man tog gravtest. Därför får många väldigt svagt positiva gravtest innan bim, som inte är spök, men sen blir det ett jääättetidigt missfall och då kan det vara negativt redan dagen efter.
Hade själv en kemisk graviditet första gången jag var gravid. Testade positivt någon dag innan bim. Väääldigt svagt på två 25 mu/ml stickor. Tog phcg på jobbet som var 10. Fick sedan inte starkare gravtest och tog nytt phcg på jobbet ett par dagar senare och det var fortfarande 10. (Över 4 räknas som gravid) började sedan blöda som en vanlig mens ytterligare någon dag senare.
Hade någon som är ovan att läsa av gravtest tagit de testen som jag tog så hade dom bara trott att mensen var sen och inte sett att det var positivt, när det trots allt var en kemisk graviditet.
I slutändan spelar det verkligen ingen roll om det var mensen som var sen eller en kemisk graviditet. Men det förklarar varför många får jääättesvaga gravtest inom avläsningstiden, som inte är spök.
Självklart är det så att många av dessa svaga plus är kemiska graviditeter, men när man får ett svagt plus på 25 sticka men helt blankt på 25 sticka av annat märke (sådana man använder inom vården) samt blankt på 10 sticka i precis samma urin, då är det ju mest troligt ett spökstreck man har fått.