• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-04 09:45:40 följande:
    ooops då syns det ju nåt.... åter igen.. ser lovande ut men inget jag skulle våga gratta till... men väl värt att hålla hoppet uppe för Irre85
    ja precis..  Skrattande lääängtar tills jag kan börja testa !!!
  • sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-04 09:48:19 följande:
    Pumann... kan du inte trolla fram nåt på mina tester också .... hehe..
    ha ha.. jag kan försöka =) hoppas på detsamma för mig ..hi hi
  • viplanerar09
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-04 09:41:19 följande:

ja men då hade jag ju rätt.. det såg lovande ut och det var det ju uppenbarligen... att säga att ett test ÄR positivt skulle jag aldrig göra om jag inte såg ett digitalt eller ett klart och tydligt skrikande rosa/rött test...
    Fast de digitala gjorde jag senare ;) Tycker att mitt första test ser ut som många andra som sedan fått negativt :S Tycker det är konstigt att tester kan lura så mycket! :)

Men här har ni något att jämföra med ;) Det är svårt att veta när man ser sträck eller inte!
  • slemtorsk i din bralla
    viplanerar09 skrev 2011-11-04 09:52:54 följande:
    Fast de digitala gjorde jag senare ;) Tycker att mitt första test ser ut som många andra som sedan fått negativt :S Tycker det är konstigt att tester kan lura så mycket! :)

Men här har ni något att jämföra med ;) Det är svårt att veta när man ser sträck eller inte!
    jo precis.. men det är ju något man måste ha i bakhuvudet.. en skugga eller en aning till ett streck är ju inte ett positivt test, det är ju det vi håller på att försöka analysera här. Jag skulle säga att den som säger GRATTIS rakt ut till ett sånt streck du visade inte är särskilt smart eller trevlig för det gör ju att man nästan tar för givet att det är det, man lyssnar ju på andra och vill ha bekräftelse men att man kan vara uppmuntrande och säga att man tror sig se ett positivt test eller säga att man tror att det INTE är det... det är ju det hela tråden är till för..
  • sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-04 09:55:24 följande:
    jo precis.. men det är ju något man måste ha i bakhuvudet.. en skugga eller en aning till ett streck är ju inte ett positivt test, det är ju det vi håller på att försöka analysera här. Jag skulle säga att den som säger GRATTIS rakt ut till ett sånt streck du visade inte är särskilt smart eller trevlig för det gör ju att man nästan tar för givet att det är det, man lyssnar ju på andra och vill ha bekräftelse men att man kan vara uppmuntrande och säga att man tror sig se ett positivt test eller säga att man tror att det INTE är det... det är ju det hela tråden är till för..
    precis!! jag fick måånga grattis för mitt senaste cb som visade sig vara spök,trots blått streck ! det är därför som jag ska försöööka hålla mig till bim-2 och testa först då 
  • irre85

Va snällt av dig puman. Ja jag hoppas o håller tummarna. Jag tar ett nytt imorgon bitti igen!! Grattis till alla er som plussat...

• Choccolat
    HelenFr skrev 2011-11-04 09:37:24 följande:
    Irre: otydlig bild men det ser ut som där är något svaaagt

Viplanerar: där syns verkligen ett streck
    Japp! Så tycker jag me!
  • sweasmamma
    irre85 skrev 2011-11-04 09:58:37 följande:
    Va snällt av dig puman. Ja jag hoppas o håller tummarna. Jag tar ett nytt imorgon bitti igen!! Grattis till alla er som plussat...
    ja det ser klart bra ut !! vi ser fram emot nästa test =)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester