• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • BebisVagga
    Soffiie skrev 2011-11-04 09:31:33 följande:
    Så har jag med fått på alla mina testa tidigt 10 mlu..

därför använder jag dem ite det triggar igång fantasierna och så blir man bara besviken .. vanliga testlagrets 25mlu har jag aldrig fått några såna skuggor eller Avdunstningsstreck
    nej jag ska aldrig mer köpa dem iaf...
  • Den lilla M

ja fast det är väldigt enkelt är ett streck nån annan färg än vad det ska vara så är det inte ett plus, inte heller är det felaktigt då det ska visa två streck i samma färg (ja iaf i samma nyans av den färgen) för att indikera ett positivt resultat . Spökstreck däremot är ett falskt plus som är i den där som den ska vara. Vi har sett några sådanna här i tråden ifrån CB. Men alla ska självklart använda test som passar dem. är man inte nöjd med ett visst märke så byter man . Själv använder jag tex aldrig CB's plus tester.

viplanerar09: det där ser mycket lovande ut!!

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • viplanerar09
    BebisVagga skrev 2011-11-04 09:39:13 följande:

för mej e detta testet plus iaf..
     alla blev dock inte lika tydliga som detta..
    De där är ett plus för mig med. Starkare än vad jag fick på mitt första :) Så förstår om du blir arg att testen inte funkar som de ska!!
  • slemtorsk i din bralla
    BebisVagga skrev 2011-11-04 09:39:13 följande:
    för mej e detta testet plus iaf..
     alla blev dock inte lika tydliga som detta..
    det är det inte för mig.. det är inte ett rosa streck..tyvärr
    viplanerar09 skrev 2011-11-04 09:39:41 följande:

Nu blir säker många VÄLDIGT rasande på mig. Men jag var bara tvungen att "testa er". För ibland säger ni att det finns ett sträck(då jag inte ser ett sträck) eller att det bara är ett spökstrek(och jag ser ett svagt svagt sträck). Enligt mig så tycker jag att mitt sträck inte ens är rosa utan grått, håller ni med?!  Det är nämligen så att detta test är från den 20maj(de test jag la upp först) och det blev ett plus med tiden :)

Här nedan kommer min stegring och man kan knappt tro att jag skulle få ett plus från de första testet. Det syns knappt.

ja men då hade jag ju rätt.. det såg lovande ut och det var det ju uppenbarligen... att säga att ett test ÄR positivt skulle jag aldrig göra om jag inte såg ett digitalt eller ett klart och tydligt skrikande rosa/rött test...
  • sweasmamma
    irre85 skrev 2011-11-04 08:50:10 följande:

ser nåt rosa extra streck =) hoppas det blir starkare =)
  • BebisVagga
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-04 09:41:19 följande:
    det är det inte för mig.. det är inte ett rosa streck..tyvärr
    viplanerar09 skrev 2011-11-04 09:39:41 följande:

Nu blir säker många VÄLDIGT rasande på mig. Men jag var bara tvungen att "testa er". För ibland säger ni att det finns ett sträck(då jag inte ser ett sträck) eller att det bara är ett spökstrek(och jag ser ett svagt svagt sträck). Enligt mig så tycker jag att mitt sträck inte ens är rosa utan grått, håller ni med?!  Det är nämligen så att detta test är från den 20maj(de test jag la upp först) och det blev ett plus med tiden :)

Här nedan kommer min stegring och man kan knappt tro att jag skulle få ett plus från de första testet. Det syns knappt.

ja men då hade jag ju rätt.. det såg lovande ut och det var det ju uppenbarligen... att säga att ett test ÄR positivt skulle jag aldrig göra om jag inte såg ett digitalt eller ett klart och tydligt skrikande rosa/rött test...
    nej när bilden togs hade det ju legat en timme innan jag kunde fotta.. så då försvann färgen.. men dem första 8 minuterna var den i ljusrosa färg..

men ja jag vet ändå att jag inte e gravid för har inte fått fler sånnahär tester efter det..
    men det e inte sånnahär fuskplus jag vill ha så kommer aldrig köpa dem könsligaste testerna mer
  • Den lilla M

bebisvagga: nej det där är inte ett plus för mig utan en grålinje (inte röd/rosa) som ser ut som avdunstningslinje. Jag hade inte tolkat det som ett positivt resultat iaf.. och gjorde det inte heller när du la upp den bilden första gången

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2011-11-04 09:44:51 följande:
    irre85!! lekte lite med ditt test =)

ooops då syns det ju nåt.... åter igen.. ser lovande ut men inget jag skulle våga gratta till... men väl värt att hålla hoppet uppe för Irre85
  • BebisVagga
    Den lilla M skrev 2011-11-04 09:44:17 följande:
    bebisvagga: nej det där är inte ett plus för mig utan en grålinje (inte röd/rosa) som ser ut som avdunstningslinje. Jag hade inte tolkat det som ett positivt resultat iaf.. och gjorde det inte heller när du la upp den bilden första gången
    ja ni har säkert rätt oxå..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester