• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-04 11:53:10 följande:
    så klart kan det finnas.. men redigeringen kan ju ha vänt ett vitt till ett rosa också... vi håller tummarna för att det blir mer rosa nästa gång utan redigering
    ja jo precis =( men man tycker att det inte ska visa nåt alls om man inte är det ,jag vet ju själv hur det är och besvikelsen är fruktansvärd ju !!
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2011-11-04 11:55:03 följande:

här är ett till
    fast det där är ju livsfarligt... vita streck kan bli väldigt tydliga när man gör så... jag gjorde sånna redigeringar på alla mina test från förra månaden och de blev "positiva" direkt... men som sagt.. hoppet lever så länge ingen mens har kommit
  • sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-04 11:56:25 följande:
    fast det där är ju livsfarligt... vita streck kan bli väldigt tydliga när man gör så... jag gjorde sånna redigeringar på alla mina test från förra månaden och de blev "positiva" direkt... men som sagt.. hoppet lever så länge ingen mens har kommit
    jasså... trodde dom bara visade om det fanns nåt så att säga Skäms vill inte trampa på någons tår eller ge falska förhoppningar .. ville bara vara hjälpsam Rynkar på näsan
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2011-11-04 11:57:39 följande:
    jasså... trodde dom bara visade om det fanns nåt så att säga Skäms vill inte trampa på någons tår eller ge falska förhoppningar .. ville bara vara hjälpsam Rynkar på näsan
    för min del gör det INGET.. jag tycker bara det är skitkul att experimentera och analysera... men jag tänker så här... att folk verkar tro att minsta streck är positivt... vita också...och det blir så mycket sura miner och negativ stämning här när det sen visar sig att de inte var gravida fast "alla såg strecket"...

Så man måste nog vara tydlig med att man har lekt och att det inte är garanterat... med det sagt så betyder ju inte det att det testet ÄR negativt... men inte heller att det är positivt... utan att testaren får hålla hoppet uppe, vi anar ju alla någonting där även om det var vitt på första bilden så kan det ju utvecklas åt rätt håll
  • sweasmamma

jo jag vet !! jag håller mig till redegering av mina egna bilder ist =)

som jag sa,jag testar nog först på fars dag ,det är bim-2,hatar verkligen besvikelsen och funkar det inte denna gången tar vi nog en liiten paus!!hela ens liv handlar nu om äl,flytningar,symptom osv.....ska koncentrera mig mer på mitt befintliga barn =)

som sagt,ville inte ge någon falska förhoppningar,ber om ursäkt om jag gjorde någon upprörd men förstår absolut vad du menar slemtorsk 

• Lufsan

Ser ni något på detta test? Jag är mycket tveksam själv. 

En dag i sänder.
  • Choccolat
    sweasmamma skrev 2011-11-04 12:08:51 följande:

som jag sa,jag testar nog först på fars dag ,det är bim-2,hatar verkligen besvikelsen och funkar det inte denna gången tar vi nog en liiten paus!!hela ens liv handlar nu om äl,flytningar,symptom osv.....ska koncentrera mig mer på mitt befintliga barn =)

som sagt,ville inte ge någon falska förhoppningar,ber om ursäkt om jag gjorde någon upprörd men förstår absolut vad du menar slemtorsk 
    Jag älskar när du eller någon annan går in och redigerar allas bilder! För min del ger det mer spänning och jag vill absolut att du fortsätter!
  • Choccolat
    Lufsan skrev 2011-11-04 12:42:30 följande:
    Ser ni något på detta test? Jag är mycket tveksam själv. 

Ne... jag ser tyvärr inget...
  • Lufsan
    Choccolat skrev 2011-11-04 12:59:45 följande:
    Ne... jag ser tyvärr inget...
    Det var det jag tänkte. =P Hoppades inte på nått direkt. 
    En dag i sänder.
  • HelenFr
    sweasmamma skrev 2011-11-04 12:08:51 följande:

Jag håller med MIkaela om att du inte alls ska sluta redigera andras bilder (om de vill alltså :) ) tycker också det är mer spännadne, och gillar att trixa själv med bilder... 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester