• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • BebisVagga
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-04 09:08:44 följande:
    nej men tråden är ju här för att vi vill analysera och kolla om vi ser något som sedan kan stegras till starkare... man måste ju ha lite distans också och inse att ett positivt test är positivt först när det är tydligt positivt...

Det är ju kul, ett nöje och en spänning. Och framförallt så är det ju inte testerna det är fel på som sagt.. det är inte testerna som gör oss gravida.
    jag har dock fått svaga streck på nästan alla mina 10mlu tester.. så jag känner mej lite lurad av dessa... dock vet jag att det kan bero på urinen med.. så kan ju vara mittn urin som inte passar till dem svagare testerna..
  • viplanerar09

Jag brukar bara vara inne och kolla här och har inte kommmentera något. Ser ni något?
  • Den lilla M

babisvagga alla tester du har lagt ut på bild här i denna tråd har ju iaf alltid varit negativa. Nån har haft ett sk avdunstningsstreck (evaporation line) vilket kan komma upp på dessa efter ett tag men när dem har torkat igen så blir dem vita eller möjligtvis grå/beiga. Men inget av testen som du har lagt upp har haft ett rosa/lila/rött streck på..

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Soffiie

Så har jag med fått på alla mina testa tidigt 10 mlu..

därför använder jag dem ite det triggar igång fantasierna och så blir man bara besviken .. vanliga testlagrets 25mlu har jag aldrig fått några såna skuggor eller Avdunstningsstreck

• Helen C

viplanerar09- Jag ser ett streck iaf=)

OK om jag hoppar in här?? Jag själv är en testoman. Har bim på söndag enligt mina uträkningar. Tog ett test igår, men visade neg. Man ser ett + men försvinner efter 30 sek ungefär, så man blir galen och kliar sig i huvudet=)
    Har beställt ett CB digital iaf så man e helt på den säkra sidan....

Har 3 barn sen tidigare då den minsta snart blir 12 mån=)(9:e nov) så det e fullt upp=) men kul

• Soffiie
    irre85 skrev 2011-11-04 08:50:10 följande:

Ser inte så bra då bilden är tagen så långt ifrån.. har du ingen närmare bild?
  • HelenFr

Irre: otydlig bild men det ser ut som där är något svaaagt

Viplanerar: där syns verkligen ett streck

• BebisVagga

för mej e detta testet plus iaf..
     alla blev dock inte lika tydliga som detta..
  • viplanerar09

Nu blir säker många VÄLDIGT rasande på mig. Men jag var bara tvungen att "testa er". För ibland säger ni att det finns ett sträck(då jag inte ser ett sträck) eller att det bara är ett spökstrek(och jag ser ett svagt svagt sträck). Enligt mig så tycker jag att mitt sträck inte ens är rosa utan grått, håller ni med?!  Det är nämligen så att detta test är från den 20maj(de test jag la upp först) och det blev ett plus med tiden :)

Här nedan kommer min stegring och man kan knappt tro att jag skulle få ett plus från de första testet. Det syns knappt.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester