• viplanerar09

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jag brukar bara vara inne och kolla här och har inte kommmentera något. Ser ni något?
  • viplanerar09

Nu blir säker många VÄLDIGT rasande på mig. Men jag var bara tvungen att "testa er". För ibland säger ni att det finns ett sträck(då jag inte ser ett sträck) eller att det bara är ett spökstrek(och jag ser ett svagt svagt sträck). Enligt mig så tycker jag att mitt sträck inte ens är rosa utan grått, håller ni med?!  Det är nämligen så att detta test är från den 20maj(de test jag la upp först) och det blev ett plus med tiden :)

Här nedan kommer min stegring och man kan knappt tro att jag skulle få ett plus från de första testet. Det syns knappt.

• viplanerar09
    BebisVagga skrev 2011-11-04 09:39:13 följande:

för mej e detta testet plus iaf..
     alla blev dock inte lika tydliga som detta..
    De där är ett plus för mig med. Starkare än vad jag fick på mitt första :) Så förstår om du blir arg att testen inte funkar som de ska!!
  • viplanerar09
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-04 09:41:19 följande:

ja men då hade jag ju rätt.. det såg lovande ut och det var det ju uppenbarligen... att säga att ett test ÄR positivt skulle jag aldrig göra om jag inte såg ett digitalt eller ett klart och tydligt skrikande rosa/rött test...
    Fast de digitala gjorde jag senare ;) Tycker att mitt första test ser ut som många andra som sedan fått negativt :S Tycker det är konstigt att tester kan lura så mycket! :)

Men här har ni något att jämföra med ;) Det är svårt att veta när man ser sträck eller inte!
  • viplanerar09

Lufsan89: jag ser tyvärr inget :( inte på stavtestet eller stickorna du lagt in idag!

• viplanerar09

Skulle vara roligt om ni visar vart ni ser för jag ser då inget, inte ens om jag vinklar och har mig :(

• viplanerar09

Ja på dina lufsan89! För jag vill absolut inte vara taskig men jag ser inte på något av testen du lagt in idag!!

• viplanerar09
    alexander2011 skrev 2011-11-08 00:51:38 följande:

har jag inte äl längre? är det försent nu? myste natten till idag. vad tror ni? testet längst ner är från inatt och det ovanför i morses och det längst upp ifrån igår natt.
    den översta bilden är när testet är torkat och det understa när den lästes av inom tiden    

När började du testa dig? från vilken dag från första mensens?

Är det så att man får två lika sträck är det upp till 48timmar innan ägget lossnar och har man ett stom är starkare så är det 24 timmar innan ägget lossnar. Så man har alltså inte ägglossning när man får ett starkt possitivt test.

Det är samma sak, det är inte alltid man får lika starkt eller starkare än kontrollstäcket utan då måste man utgå från vilket sträck som är starkas. Alltså om man gör flera test.

Här har du en sida som är väldigt bra att läsa om ägglossningstester osv

http://teskedinfo.blogspot.com/2010/03/agglossningstester.html
  • viplanerar09
    alexander2011 skrev 2011-11-08 11:54:52 följande:
    den 6:e fick jag starkast o dagens är negativ. asså måste väl äl vara över eller släpps ägget. nu? ska läsa länken. såhär såg det ut

6:e november

dagens 8 november

Har dessvärre inga bilder på stegringen eftersom jag misstänkte att jag hade äl den 6:e o tog då testet. tog ett test den 4:e som var negativ

Som jag ser ser dit test ut att vara starkast den 6:e som du skriver. Än om 7:e är väldigt likt de 6:e.

Men då, enligt som det står både på test info så är det 24-timmar innan ägget släpper. Alltså släpper ägget den 7:e och är då befruktningsbar i ca:24 timmar alltså tills den 8:e.  Mannens spermia är befruktningsbara i 3 till 7 dagar! :)
  • viplanerar09
    Lufsan skrev 2011-11-08 12:03:47 följande:
    här är det, vet inte om du kommer se nu heller. 

Kan nu se ett väldigt, väldigt, väldigt svagt svagt sträck. Men vilken dag är du på ? BIM -+?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester