• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Marie-anne

slemmis nog ser jag på det översta iaf=)
    ja jag blev glad att det gick så fort, men jag måste lära mej att ta hand om mej, i över en vecka nu har jag inte somnat förrens runt halv fem fem varje natt, och jag e inte särskilt stressad eller så men jag kan ej sova fast jag ska upp fast jag ej jobbar=(
    ja jag hoppas att det inte e nått otäckt med mej, men blev ju lite orolig då hon på kk blev orolig för mej=/

• slemtorsk i din bralla
    Marie-anne skrev 2011-11-03 03:48:39 följande:
    flåt slemmis, men vad e det för sprej?
    Jag och sambon genomgår IVF-behandling och då börjar man med en nässprej för att nedreglera den egna hornomfunktionen.
  • Elizabett

Godmorgon! Idag kom min mens, åtta dagar för sen. Måste erkänna att jag blev lite lättad eftersom jag börjat tro att nåt var fel.

Frågan är nu, jag brukar ju ha otroligt regelbunden mens, men nu blir ju allt konstigt! Hur fasen ska jag hitta min ÄL nu då? :)

• slemtorsk i din bralla

och nej.... inget positivt test idag heller... BIM -6(-7)... iaf inget som är synligt för blotta ögat.. varsågoda att analysera och leta men jag hittar då inget tecken på ett plus.

• Soffiie

tyvärr slemtorsk jag ser inget heller = (

men en sak dem där testa tidigt du använder dem är inte så bra. enligt mig,, dem visade aldrig att jag var gravid alla fall inte innan jag fick ett rätt starkt på testlagrets vanliga,,  på några fick jag som du fick igår när det har gått övertiden ett så kallat spökstreck då sa ju dem på babytime där jag beställde att det var för dem har så lite färgämne i för att det inte ska gå få positivt om man inte har hcg i kroppen, alltså syns det senare egentlgien än vad tgestlagrets kan göra..

• slemtorsk i din bralla
    Soffiie skrev 2011-11-03 06:41:08 följande:
    tyvärr slemtorsk jag ser inget heller = (

men en sak dem där testa tidigt du använder dem är inte så bra. enligt mig,, dem visade aldrig att jag var gravid alla fall inte innan jag fick ett rätt starkt på testlagrets vanliga,,  på några fick jag som du fick igår när det har gått övertiden ett så kallat spökstreck då sa ju dem på babytime där jag beställde att det var för dem har så lite färgämne i för att det inte ska gå få positivt om man inte har hcg i kroppen, alltså syns det senare egentlgien än vad tgestlagrets kan göra..
    jag tror att det är väldigt olika.. för jag har hört från folk som tycker dem är jättebra för att det har visat tidigt i graviditeten... men det där med lite färgämne har jag också hört.. och spökstreck efter utgången tid är ju inte så ovanligt med andra tester heller...

Jag har en hög av dessa och är jag gravid så lär det ju visa sig.. ska ju få en blödning nästa vecka och annars tas ett blodprov ganska omgående så jag lär få svar tidigt iaf
  • Soffiie

ja det är ju sant alla är ju ollika och klart det kommer visa sig om du är gravid eller inte hoppas på det första.. känner du något speciellt som du inte gjort dem tidigare månaderna?

• slemtorsk i din bralla
    Soffiie skrev 2011-11-03 07:03:33 följande:
    ja det är ju sant alla är ju ollika och klart det kommer visa sig om du är gravid eller inte hoppas på det första.. känner du något speciellt som du inte gjort dem tidigare månaderna?
    svårt att säga eftersom sprejen påverkar mig också.. brösten spänner som satan och det kan lika gärna vara ett symtom på sprejandet....
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester