Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Vet att detta är fel tråd för detta, men känns som det kan finnas någon expert i denna tråd när det kommer till äl test.. Jag fick min mens 1 dag tidigare än beräknat denna månad, den 15 nov.. det konstiga är att den bara varade i 2.5 dag och att jag knappt behövde använda tampong.. den var riktigt torr varje gång jag skulle byta.. Nu tog jag detta äl test idag på dag 7... varför är det så starkt? Tog även ett gravtest idag och det negativt.. har alltid plussat på bim-4 tidigare graviditeter ..
LH som detta test mäter finns i varierande styrka hela cykeln, så inget konstigt. Är ju ändå halvvägs från positivt som jag tolkar det. Är just när ägget är på väg att släppa som det går upp så mycket att testet blir starkare än kontrollstrecket.
Så antingen fortsätter du testa med ÄL test och se om ÄL kommer om sådär 5-9 dagar? Jag brukar ha ÄL på dag 12 så för mig hade det tagit ca 5 dagar till från att mitt såg ut som ditt gör här.
Du kan ha haft mindre mens pga du kanske inte släppte nåt ägg förra månaden? Man släpper i snitt 10 / år.