• Nykär15

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Tingeliiiing skrev 2017-01-19 08:11:49 följande:

Försöker inte bli gravid just nu, fick barn för 4,5 månad sedan haft regelbunden mens sen 1 månad efter förlossningen, ska ha min mens i morgon , men haft jätte mkt mensvärk i flera dagar som kommer o går... hade stickor hemma från tidigare graviditet

Tog först av misstag ett äl test

O sen hämtade jag ett gravtest

Så här blev dom

Kan man få äl dagen innan mens? Inte alls inne i detta ämne känner jag

Jag ser nåt svagt jag med på grav.testet! 

Ang ÄL-testet så är det ju inte positivt och sådär starka och även starkare är mina alltid precis före mens med, man har ju LH i kroppen hela cykeln i varierande mängd, men just vid ÄL toppar den när ägget är redo att släppas. Så halvstarka test som detta säger eg ingenting.

• Nykär15
    Jordgubbarmeglass skrev 2017-01-23 14:05:17 följande:

Hej alla testare!

Nu är vi tillbaka i tråden.

Jag blev gravid i somras men i Oktober fick vi ett fruktansvärt besked och våran fina son Föddes i vecka 22.

Han fick namnet Mio och han vilar nu för evigt på en plats på kyrkogården.

3 månader har gått med mycket sorg och ilska.

Men nu har jag känningar att jag kanske är gravid igen.

Hade ÄL runt den 13e och beräknad bim är 29-30.

Ska testa om Några dagar helt enkelt :)

All lycka till er!

Åhh beklagar er förlust...känner igen dig från tidigare trådar. Vi förlorade vår lilla men i v 13 i somras, valde att se på den lilla...bekräfta att hen funnits...så sorgligt. Att dessutom gå ännu längre måste vara helt förkrossande...vet ju bara hur jag har mått denna hösten...skit.

Håller tummarna att du är gravid igen! Här kämpar vi fortfarande...

• Nykär15
    crx skrev 2017-01-24 09:21:18 följande:

Tog ett digital igen idag och det blev ett minus. Så tydligen är dom också möjligt att få falskt på. Är förbannad o ledsen.

Va?? Men det borde ju inte gå! Aldrig hört om att nån fått falskt på digitalt...du har ju varit gravid om det visat positivt. Kanske var koncentrationen svagare idag? HCG kan ju variera lite så tidigt...eller så var det en kemisk graviditet som avstannat...
  • Nykär15
    crx skrev 2017-01-24 10:40:54 följande:

Bröt upp testen.

Det övre är från gårdagens som visade ett +

Det undre är dagens som visade -

I verkligheten så är strecken ungefär lika ljusa... i detta "smart nedräkningstest" är det bara en remsa. Alltså inte två som i den med veckoindikator.

Som jag skrev till dig innan så kan ju hcg pendla lite och vid så låga halter kanske det ena testet snappade upp det och det andra inte, de ser ju lika starka ut när du brutit upp. Jag hade avvaktat ett par dagar och sen tagit nytt test. Man ska ju inte kunna få gravid utan HCG i kroppen så nåt har den ju mätt av. Sen kanske det inte utvecklas som de ska osv. Men jag hade med garanterat berättat för sambon om jag såg plus på digitalt, säkrare än så blir det ju liksom inte! Förstår att ni båda känner er knäckta nu...många kramar Hjärta
  • Nykär15
    Jordgubbarmeglass skrev 2017-01-24 14:07:07 följande:
    Säkert 5 dagar kvar till bim, dock så är det något på testet. Dock litar jag inte på det alls..
    OJ vad spännande, håller verkligen tummarna för dig!!
  • Nykär15
    Skoovde skrev 2017-01-28 22:54:12 följande:

Går in i V.6 imorgon, men får inte starkare streck än såhär. Börjar bli nojig... nån som vart med om de innan??

Kan du prova med ett annat test? Vet ej om dessa blir tydligt starka som ex Testlagrets, har du tagit nåt digitalt?
  • Nykär15
    Trolltrio skrev 2017-01-29 15:09:03 följande:

Dagens test längst ner. Tror det blivit lite starkare. Men känner absolut inga graviditetstecken. Tidigare har jag känt extremt mycket innan plus redan, nu inget, så jag tror ändå det har med missfallet att göra.

Har du testat fullt negativt efter missfallet? Isf tror jag absolut att det är en ny graviditet :)
  • Nykär15
    Skoovde skrev 2017-01-29 21:27:59 följande:
    Jaa jag tog ett digitalt imorses och de ökar. Stod fint 2-3 veckor. De andra testen jag tar är starka och fina :)
    Vad härligt! Grattis!!
  • Nykär15
    Linnéa Alexandra skrev 2017-01-30 09:57:23 följande:

Är detta plus?

Vilken dag är du på?

Ser ut som du mixtrat med bilden, hur ser den ut original?
  • Nykär15
    Linnéa Alexandra skrev 2017-01-30 11:40:04 följande:

Bim -4 eller -3, och jag har inte mixtrat med denna bild! Endast lagt den på trägolvet hemma för att få en mörkare bakgrund!

Ok! Ser ju ut kunna vara ett tidigt plus! Men personligen litar jag inte på CB, endast de digitala och efter BIM pga alla spök jag sett. Så tidigt testar jag enbart med Testlagrets.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester