• Nykär15

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Pulvermos skrev 2017-02-16 13:24:31 följande:

Spök va?

Ser tyvärr inget, men hoppas det bara är för tidigt och att du får ett plus om ett par dagar :)
  • Nykär15
    Pulvermos skrev 2017-02-16 15:09:14 följande:

Får ju dessa skuggor på stickorna också så ser rosa ut irl men är så jäkla svåra att få med på bild. Hade ju hellre fått helt blankt så man slapp bry sig mer :-/

Ser ju inte på dessa heller. Och att det blir sämre här vet jag inte direkt..har själv lagt upp bilder och jag ser nog lika mycket på dem som i min telefon. Men hoppas som sagt du får riktigt synligt streck om ett par dagar. 
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-21 09:04:57 följande:
    Predictor Early, Apoteket, 10 eller 15 mäter den från.

Finns kanske känsligare.
    Den mäter från 12,5 Glad
  • Nykär15
    AennilKs skrev 2017-02-21 10:36:02 följande:
    Höjde kontrasten , 6 dagae innan bim
    Det där ser positivt ut, grattis!
  • Nykär15
    emmsenj skrev 2017-02-22 08:15:21 följande:
    Tack, ja det syns mer i verkligheten än på bild också! Jo, men man ska ju sluta vid mens så det gjorde jag, men ska testa imorgon också och se om pluset blivit starkare och i så fall börjar jag då igen. Nu har jag käkat rosenrot också sen CD1 för att förkorta follikulärfasen men nog bäst att göra ett uppehåll med den tills jag vet säkert..

Rosenrot ska man sluta äta vid ÄL, så om du har plus så skulle iaf jag sluta direkt! Och krämen ska man som någon säger använda ÖVER BIM om man vill förlänga lutealfasen. Om man snabbt sänker progesteronnivån igen genom att sluta så kan man börja blöda...

Jag tar progesteron vaginalt i stark dos och min mens kommer inte förrän jag slutar med den. Men hellre att den kommer 1-2 dagar senare än att jag får missfall tänker jag...

• Nykär15
    Petronelladahlberg skrev 2017-02-22 12:58:36 följande:
    Plussade med äl test innan..

Menar du att du hade positivt ÄL-test så du vet när ÄL var? Att det blir positivt betyder tyvärr inte att ägget alltid släpper. 

Om du menar att du plussade med ÄL-test nu så betyder inte det att du är gravid, jag får alltid positivt vid mens...LH varierar hela cykeln men efter mens är det lägre och sen går det upp vid ÄL, ibland går det ner efter ÄL men för några kan det vara ganska starkt ända fram till mens och även gå upp igen. Så det är inget man kan använda för att se om man är gravid...

• Nykär15
    emmsenj skrev 2017-02-23 07:14:10 följande:
    Jo jag vet att man ska ta progesteron över BIM, det gjorde jag också, men fick mens en eller två dagar efter BIM (så fick någon dag längre lutealfas denna första gång med krämen) och då slutade jag med krämen. Alltså först när jag fick mens. Och började käka rosenrot i samband med mensen - tänkte äta till ägglossning. Men slutade med det igår.

Testade igen imorse - något starkare streck än igår, fortfarande svagt dock. Men visst kan där vara nåt? Började smörja med progesteron imorse igen. Fortfarande hög temperatur och hade bara spottings igår, dvs 4 dagar mens för mig vilket är färre dagar än vanligt (dock lika mycket blod som vanligt och mensvärk). Ska testa några dagar till innan jag berättar för mannen..
    Ja jag ser strecket, hoppas att blödningen inte hade nåt med graviditeten att göra och att det fortsätter öka, Man kan ju blöda vid tiden man ska ha mens utan att det är någon fara. Håller tummarna!
  • Nykär15
    Mandypandy90 skrev 2017-02-23 09:33:32 följande:

Vad tror ni om detta? BIM- 6 eller -5. Taget efter bara någon minut.. skakar... ser ni strecket???

Ser tyvärr inget, men tidigt än så testa igen om ett par dagar!
  • Nykär15
    Miss Maria skrev 2017-02-23 14:14:53 följande:
    Haha men va tusan jag menar inte att vara elak men nu skrattar jag gott åt din kommentar! Jag ser på riktigt inte vad bilden förestället :)
    Jag ser nån som ändrat kontrast och färg så det knappt går se vad bilden föreställer längre hahaha men jag kan med god vilja urskilja en testkasett, men går ju absolut inte säga om det är nåt streck där...
  • Nykär15
    Ungdal skrev 2017-02-24 08:14:57 följande:

Okej hjälp! Har jag hallisar eller visst fasiken är de 2 streck?!

Jag ser, grattis!!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester