• Nykär15

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

SaandraR skrev 2016-10-06 23:35:46 följande:

Äl+11 . Är det något där? Det var lite svårt att fånga på bild men såg ju ett streck utan att behöva hålla det i ljuset eller vinkla o hålla på..?

Grattis! Ser det tydligt!
  • Nykär15
    Crazy catlady skrev 2016-10-07 11:50:05 följande:
    Jag tror cb har börjat med nya test. Har sett flera med liknande test.. det är inget pluss tecken utan bara ett streck .. precis som stickor.. en kontrollstreck och ett teststreck .. Ska tydligen vara enklare att tyda..
    Hmmm a ok...förvirrande! Men då är jag med - tack för infon! Glad
  • Nykär15
    Brinkly skrev 2016-10-11 07:59:50 följande:

Gjort ett CLEARBLUE early idag på mina på min 21a dag i cykeln som är 28 dagar. BiM-7. Tyckte jag såg två streck såg två streck. Vad tror ni? HOPPAS!

Ser tyvärr ingenting på dessa. 
  • Nykär15
    mammasusan skrev 2016-10-11 13:10:45 följande:

Nu så är det ingen tvekan....nu hoppas jag att det har fäst ordentligt *nervös*

Det där kallar jag tydligt! GRATTIS! 
  • Nykär15
    Crazy catlady skrev 2016-10-12 09:02:36 följande:

Detta kan väl ändå inte vara ett spökstreck..

Predictor early visat jättetydligt .. svagt på testlagrets så dem är svåra att få med på bild...

Åh nu är det er tur! GRATTIS! Håller tummarna för fint utslag på det digitala på fredag Hjärta
  • Nykär15
    Crazy catlady skrev 2016-10-13 09:03:31 följande:

Nu är jag säker... Jag väntar en midsommarbebis .. :D

Så jävla glad nu ! Har ett till digital med veckoindikator som jag tänkte ta imorgon.. och ger min karl i present :) han är iväg på jobb och kommer hem imorgon ..

Wow! Så glad för er skull!! 
  • Nykär15
    me93 skrev 2016-10-13 10:22:09 följande:

Vad tror ni om detta?

Ser inget tyvärr...

Hazzzzle skrev 2016-10-13 13:58:07 följande:

Oj blev väldigt suddig bild. Här är en bättre:

På din sista bild ser jag nåt väldigt otydligt..men dessa har gett mycket spökstreck det sista så jag hade nog provat med ett annat test. 
    Jag var skengravid några gånger med min hormonspiral med ömmande bröst mm utan att det var nåt...man har ju ägglossning som vanligt och man utsöndrar samma hormon och ibland får man grav.symptom av progesteronet innan mens....jag hade ingen mens med min spiral så jag visste aldrig vart i cykeln jag var och kunde därför bli lurad på detta sätt utan att det var nåt...

• Nykär15
    Zannna skrev 2016-10-16 20:04:15 följande:

Hej! I fredags fick jag ett svagt positivt på clearblue early, ser ni strecket eller är det jag som inbillar mig? Gjorde ett clearblue digitalt som visar inte gravid, någon annan som har varit med om samma sak?

Ja det borde ju slagit om på det digitala om det var så här synligt i fredags. Kanske en graviditet som inte stannade/utvecklades som den skulle...svårt säga. Antingen är du låghormonare och det ökar sakta och du får gravid på digitalt först om några dagar, eller så kommer mensen. 

Jag hade klart synliga på både CB och testlagrets i mars men de ökade inte som de skulle och jag fick EJ GRAVID på digitalt ett par dagar efter BIM, ett par dagar senare började jag blöda. 

• Nykär15
    Tompisen skrev 2016-10-17 10:43:30 följande:

Vad tror ni om denna?

Är idag på -6 bim

Jag ser nåt!! Rätt tydligt för att vara BIM-6 faktiskt. Hoppas det ökar fint kommande dagar!
  • Nykär15
    Livetsgång skrev 2016-10-17 11:09:36 följande:

Någon som haft samma skumma sak när man testat med testlagrets tester?

Antagligen är det spökstreck, förväntar mig inget annat iomed det bara är 9-10 dagar sen jag hade mys med sambon. Men det är ändå väldigt frustrerande att se det där 

Ursäktar för den skitiga bakgrunden, tog bara ett papper i högen :)

Jag har pillat och donat med varför strecken dykt upp där och det är inte heller kanten som syns om ni förstår hur jag menar.

Fler som varit med om att

streck uppkommit långt ifrån kontrollstrecket?

Färgen förflyttar ju sig förbi där och det är ju precis där det börjar samlas upp, så inget konstigt i mina ögon att det ligger lite där...och det är inga plus i mina ögon. Testen görs ju i fabrik och hamnar således på samma ställe hela tiden i förhållande till kontrollstrecket. Så jag hade tolkat dessa som negativa. 

Jag har använt deras tester i många år så har god erfarenhet av dem. De har aldrig visat spökstreck för mig heller som flera andra tester gör. 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester