Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Ja, men eller hur.
Exakt samma här, och svagt svag igår morse. Bifogar bild, eller det kanske är spök helt enkelt..
idag tvärblankt
Här verkar det finnas många kunniga ! Någon som har liknande erfarenhet ? Fick positivt ältest den 9/10 (bortrest så det kom tyvärr bort, därav hoppet mellan 7-10). Helt plötsligt en vecka innan bim och äl+9 kommer en lh stegring ? :O vad sjutton ?
Gjorde gravtest igår och idag men båda är blanka :/ nån som har en teori ?
Hej! En kompis tog idag detta test. Hur skulle ni tolka det? Hon går på p-piller så ett streck vore konstigt...Men ändå ser det ut som ett?
Negativt enligt mig, CB har gett mycket spök det sista.
Jag ser nåt! Hoppas det ökar kommande dagar!
Det där stämmer ju inte, blödningen uppstår ju när ägget fäster, vilket det gör 5-10 dagar efter positivt ÄL-test/dagarna efter ägglossningen helt enkelt. Inte flera dagar efter att ägget har fäst.
Sen tar det ytterligare nån vecka och du kan börja få plus på ett test. Så om du får en blödning nära BIM så är det nog snarare en spotting före mens och inte en nidblödning. Googla om det, finns massor att läsa. Men har alltså med ägget fäster att göra. Men om man har halvbra koll på när ägglossningen faktiskt var så kan den ju varit senare än vad man brukar osv. Då kan en nidblödning uppstå lite senare, men då borde ju även mensen komma senare än vad man brukar för den kommer ju oftast alltid på rätt tid i relation till ÄL. Så man har inte sen mens, man har snarare haft sen ÄL, men den har man oftast inte lika bra koll på :)
Hej! Jag undrar hur vanligt det är med spökstreck på testlagrets tester? Tog detta nu efter lunch och det dök upp ett svagt streck på en gång men det är som sagt väääldigt svagt så är rädd att det bara är spök... Ska ha mens imorgon enligt NC :)
Tycker inte det är speciellt svagt faktiskt, sådär såg mitt ut på BIM-1
Jag tror du kan ta digitalt redan idag ja bra om du inte dricker för mycket medan du håller dig.