• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Peggys

Hej hej! 
    Jag har kanske inte varit så jätte aktiv här, men ändå gjort några inlägg.. tänkte berätta varför jag inte är så aktiv, kan ju vara andra som har det lika dant.. för mig handlar det om att jag blir lite för beroende av testandet och att läsa i forumet, på ett sätt som inte är hälsosamt för mig.
    Men jag läser ändå tråden då och då. Hoppas ju ändå på ett plus snart att lägga in = )  
    Men jag behöver lite distans för att inte bli för uppstressad över att få ett plus..

Men Stort Grattis till alla er som plussat, håller en extra tumme för dig slemtorsk att det tar sig = )

• sweasmamma

okej tjejer.. en fråga!!! =)

ÄL känningar??

någon som haft det ,jag har aldrig tänkt på det förut men borde ha ÄL imorgon ,har haft lite ont i vä äggstock sen sticker det i brösten typ,som en brännande känsla kan det ha med ÄL att göra!! 

• lilaemma
    autumn skrev 2011-10-31 15:46:09 följande:
    Tack lilaemma!  Läkaren sa också det där om senare äl, men första positiva testet gjorde jag på morgonen den 8 oktober, och enligt älkalendern här på fl så skulle äl varit den 27...   så senare än det känns inte som att det skulle kunna vara, eller hur tidigt efter äl kan man plussa? Är snurrig och tankarna hänger inte med nu riktigt känner jag.  Och som den största  pessimisten  jag är så tänker jag att detta gått åt skogen och förbereder mig på skrapning eller vad det nu blir....
    ÅHHH, skit, kunde det inte bara varit bra???
    Ska räkna: blir det plus i 2+0? Kan ju motsvara det som här på internet kallas vecka 3 och altså en vecka efter äl. Med tvillingar är ju det helt klart möjligt! Håller tummarna!
  • splink

Hej! Jag kikar in, har postat en del bilder och har tidigare varit väldigt aktiv under ett annat nick. Jag känner till en hel del av er härinne även om inte ni känner igen mig.

Anledningen till att jag försvinner då och då är att jag ofta är gravid när jag postar mina bilder, men får missfall. Är uppe i sju stycken nu. Håller på med en missfallsutredning och vissa månader har vi inte försökt för att vi inte får då vi ska genomgå undersökningar. Nu är jag på bim-5 och testen är helt negativa. Inte mycket att posta med andra ord

• Lövet22
    splink skrev 2011-10-31 16:40:26 följande:
    Hej! Jag kikar in, har postat en del bilder och har tidigare varit väldigt aktiv under ett annat nick. Jag känner till en hel del av er härinne även om inte ni känner igen mig.

Anledningen till att jag försvinner då och då är att jag ofta är gravid när jag postar mina bilder, men får missfall. Är uppe i sju stycken nu. Håller på med en missfallsutredning och vissa månader har vi inte försökt för att vi inte får då vi ska genomgå undersökningar. Nu är jag på bim-5 och testen är helt negativa. Inte mycket att posta med andra ord
    Men vad hemskt med så många missfall *kram*
  • Bees knees

Hej! har just blivit medlem här och skulle behöva hjälp att tolka ett par clearblue test jag tog idag (4dagar innan mensen skall komma)
    det är ju rätt tidigt och nu har jag läst här om spökstreck o grejer,känner mig ganska osäker.
    detta är test nr 2 efter 2-3min   
  • Choccolat
    Peggys skrev 2011-10-31 16:08:36 följande:
    Hej hej! 
    Jag har kanske inte varit så jätte aktiv här, men ändå gjort några inlägg.. tänkte berätta varför jag inte är så aktiv, kan ju vara andra som har det lika dant.. för mig handlar det om att jag blir lite för beroende av testandet och att läsa i forumet, på ett sätt som inte är hälsosamt för mig.
    Men jag läser ändå tråden då och då. Hoppas ju ändå på ett plus snart att lägga in = )  
    Men jag behöver lite distans för att inte bli för uppstressad över att få ett plus..

Men Stort Grattis till alla er som plussat, håller en extra tumme för dig slemtorsk att det tar sig = )
    Den här anledningen tror jag faktiskt flera har haft för att "försvinna".

Själv råkade jag ju ta initiativet att "skrämma iväg" Envira när jag fråga om hon var ett troll. Det var inte alls min mening men det blev tyvärr så.

Jag själv hänger här inne för att se att folk faktiskt plussar, för att försöka hitta det positiva med att testa j*kla negativt varje månad.. En dag ska det lyckas, jag ser ju beviset här inne. Men detta är ju ingen lek, det är inte på låtsas.. Det här är en sån ENORM längtan för många av oss och jag tror att det kan "slå över" till något maniskt för många. 

Det är en hårfin linje för mig, ifall det här är roligt eller stressande och ledsamt. När folk går och tror att dom är gravida i månader trots mens och 102 minus så blir jag stressad. När folk lägger upp härliga bilder, diskuterar, har lite distans, låter Emma work her magic så tycker jag att detta är toppen!  
  • Squeezy
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-31 15:48:00 följande:
    jag funderar lite på var en del människor har tagit vägen.. någon visade sig ju vara ett troll men det är flera som bara försvunnit från tråden.... får en känsla av att folk blir förbannade om man inte ser deras streck (som de själva ser "så tydligt") och sen blir det jobbigt när det visar sig att strecket de såg inte var ett positivt resultat....

Var tar annars folk vägen.. folk som har varit hur aktiva som helst i både 2 och 3 trådar och postat bilder på test.. någon till och med skrev på sin presentation att hon var gravid men sen såg jag i en annan tråd att hennes mens hade kommit och sen försvann hon...

Tycker det är lite trist att vi inte kan skoja och leta streck utan att folk blir sårade när man inte ser något...att folk blir så allvarliga och ger upp på BIM .-10 typ bara för att de inte sett nåt, eller att de känner sig nedtryckta när man säger sanningen..

Eller ska vi behöva införa en policy att vi alltid säger att vi ser streck trots att där inga finns (isf undanbeder jag mig hellre analyser av mina tester)....
    Jag vet att när jag blev gravid förra gången så slutade jag vara i denna typen av trådar. Kanske är det så med vissa? Och vissa kanske blir förbannade som du skriver. Men nej, ingen anledning att säga att det ser positivt ut om det inte är det. Det roliga med detta är ju just att analysera det! Kan det vara, eller är det inte. Och sedan se hur resultatet blev i slutet.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester