• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • slemtorsk i din bralla
    Elina skrev 2011-10-31 14:14:13 följande:
    Mitt test såg precis ut så och jag är gravid.. Jag tycker du ska testa igen om nån dag...

Förresten vad menar ni med spök??
    Spök är ett streck som inte är positivt, det har antingen nte rätt färg eller så är det för smalt, för brett eller kommer EFTER att tiden har gått ut...ett streck /plus som luras helt enkelt
  • Lövet22
    Elina skrev 2011-10-31 14:14:13 följande:
    Mitt test såg precis ut så och jag är gravid.. Jag tycker du ska testa igen om nån dag...

Förresten vad menar ni med spök??
    Test med ett plus men inte är positivt, detta jag tog nu blev det ett plus efter utgången tid ( halvt plus inom tid )
    Smalt plus , ej giltigt.
    Strecken ska vara lika tjocka annars är det spök.
  • Lufsan
    Lövet22 skrev 2011-10-31 14:12:38 följande:
    Mitt första spök var otroligt frustrerande, det kom inom tid och kändes så starkt, detta är ju efter utgången tid så det är inte så farligt. Stackars de som åker till BM tror de är gravida och sen får reda på, att de inte är gravida på rutin ul
    Fast så långt lär det ju inte gå, man lär ju få mens. 
    En dag i sänder.
  • Elina
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-31 14:15:44 följande:
    Spök är ett streck som inte är positivt, det har antingen nte rätt färg eller så är det för smalt, för brett eller kommer EFTER att tiden har gått ut...ett streck /plus som luras helt enkelt
    Okej, så det kan komma efter tidens slut också, det tänkte jag inte på. 

Jag blev less på alla svårtolkade gravtest så jag köpte ett digitalt. Då fick jag svar som inte går att (miss)tolkas
  • Lövet22

Inte alla, jag har inte fått min än

• Lufsan
    Lövet22 skrev 2011-10-31 14:17:55 följande:
    Inte alla, jag har inte fått min än
    Hehe, jo men det är ju några månader tills man får RUL. Så man lär ju få mens någon gång annars kanske man är gravid i ialla fall =P
    En dag i sänder.
  • lilaemma
    Lufsan skrev 2011-10-31 14:23:01 följande:
    Hehe, jo men det är ju några månader tills man får RUL. Så man lär ju få mens någon gång annars kanske man är gravid i ialla fall =P
    Fast fru Höst har ju inte haft mens sen... var det juli fru höst?
  • Lövet22
    lilaemma skrev 2011-10-31 14:25:56 följande:
    Fast fru Höst har ju inte haft mens sen... var det juli fru höst?
    26 Juli började min senaste mens.
  • slemtorsk i din bralla
    Lövet22 skrev 2011-10-31 14:27:37 följande:
    26 Juli började min senaste mens.
    men har du varit hos läkare och kollat upp dig.. jag förstår inte hur man kan gå så länge utan att söka hjälp, jag skulle vara dö-orolig, eller du kanske HAR varit hos läkare?
  • Lövet22

Jag tror inte jag är gravid, mår illa å så men det kan bero på något annat. Hade jag varit gravid hade testen inte varit svaga o negativa. Men var tvungen o testa för kul att inventera färgerna på testet jag gjorde idag. ( det inom tiden här över )

Visst ser man ett streck, jag bara mååååste vara gravid Ha ha ha.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester