• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • BebisVagga
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-31 08:09:29 följande:
    måste fråga dig .. var det inom tiden på de extra känsliga? För jag har hört många som får streck efter det att tide har gått ut.
    Sen är det så att man KAN ha ända upp till 9.5 mlU i kroppen UTAN att vara gravid, vilket ju kan ställa till det med de där extra känsliga eftersom de ger utslag från 10 och någon halva hit och dit kan ju visa skugga...

SEN vet jag att RFSU har fått många klagomål (av mig också bland annat) de "vanliga" SKA ha en känslighet på 50 men jag vet flera som har testat positivt med digitalt (som ju är känsligare) men fått negativt med RFSU....

Det är en djungel det där med tester, men var är du i cykeln, har du passerat BIM ännu? För om inte kan det ju vara så att du har haft en kemisk grav också...
    vad e en kemisk graviditet??

jag väntar mensen denna veckan.. antingen på tisdag torsdag eller söndag.. vet inte riktigt..

vet ju inte hur den är efter missfallet i sommras..
  • slemtorsk i din bralla
    BebisVagga skrev 2011-10-31 08:12:48 följande:
    vad e en kemisk graviditet??

jag väntar mensen denna veckan.. antingen på tisdag torsdag eller söndag.. vet inte riktigt..

vet ju inte hur den är efter missfallet i sommras..
    kemisk grav innebär att ägget har blivit befruktat men inte fäst sig ... eller alternativt så har det fäst men lossat igen eller bara "nuddat" livmodern..

Och om du inte fått mensen än så är RFSUs tester INGET jag rekomenderar. Deras vanliga rekomenderas inte att tas förrän man har passerat BIM så än finns ju hoppet

Och har du BIM på söndag... så är det ju LÅNGT kvar än att hinna testa positivt på men NÄR fick du då 6 positiva tester??? OM din BIM är på söndag så har du ju isf testat varje dag sen ägglossning eller har jag missuppfattat dig där??

De testerna ger skuggor efter utgången tid och det tidigaste de har visat positivt har varit på ÄL+5 så vitt jag har förstått..alltså typ BIM-9 vid regelbunden cykel..
  • BebisVagga

sätter jag testet mot en lampa så ser jag ett streck till, men såfort det e vanligt ljus ser jag inget...

hur kan det bli så.. Nu har visserligen tiden gått ut..

jag vet att man kan få falska plus efter testtiden men jag har fått det på ALLA testerna hur e det möjligt

• BebisVagga
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-31 08:18:38 följande:
    kemisk grav innebär att ägget har blivit befruktat men inte fäst sig ... eller alternativt så har det fäst men lossat igen eller bara "nuddat" livmodern..

Och om du inte fått mensen än så är RFSUs tester INGET jag rekomenderar. Deras vanliga rekomenderas inte att tas förrän man har passerat BIM så än finns ju hoppet

Och har du BIM på söndag... så är det ju LÅNGT kvar än att hinna testa positivt på men NÄR fick du då 6 positiva tester??? OM din BIM är på söndag så har du ju isf testat varje dag sen ägglossning eller har jag missuppfattat dig där??

De testerna ger skuggor efter utgången tid och det tidigaste de har visat positivt har varit på ÄL+5 så vitt jag har förstått..alltså typ BIM-9 vid regelbunden cykel..
    förra veckan slösade jag upp 10 tester.. korkad som man är.. o 6 av dem blev 2 streck.. vissa innan testtiden visa efter,,,

och sätter jag testet mot en lampa så ser jag ett streck till, men såfort det e vanligt ljus ser jag inget...

• slemtorsk i din bralla
    BebisVagga skrev 2011-10-31 08:21:59 följande:
    sätter jag testet mot en lampa så ser jag ett streck till, men såfort det e vanligt ljus ser jag inget...

jag vet att man kan få falska plus efter testtiden men jag har fått det på ALLA testerna hur e det möjligt
    det blir så på i stort sett ALLA tester av den sorten.. jag har testat upp emot 30 st de senaste  månaderna och det är nog bara 2-3 som jag INTE fått så efter testtiden och det finns en tjej till här i tråden som alltid får tydliga streck efter att test-tiden gått ut.

Det har att göra med att de ÄR just extra känsliga och att när de torkar så blir den lilla lilla fördjupningen där ämnet ligger som färgas vid grav-  lätt färgad

Om du håller upp det mot ljuset och ser ett streck men inte ser något när du tittar vanligt så är det inte ett positivt test.. i stort sett alla stickor får en rand när man håller det mot ljuset, en del får en vit rand, andra får en färgad/grå rand

Ska man hårddra det... så är inget test positivt om man måste vinkla och vrida och ändra ljus och greja.. ett positivt test ser man klart och tydligt när man tittar på det.

Sen är det ju roligt att fiffilura och greja och analysera och se om man inte kan se något där, men jag skulle aldrig ta ett test som positivt om jag inte klart och tydligt ser strecket i dagsljus utan att vinkla eller genomlysa det..
  • BebisVagga
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-31 08:25:23 följande:
    det blir så på i stort sett ALLA tester av den sorten.. jag har testat upp emot 30 st de senaste  månaderna och det är nog bara 2-3 som jag INTE fått så efter testtiden och det finns en tjej till här i tråden som alltid får tydliga streck efter att test-tiden gått ut.

Det har att göra med att de ÄR just extra känsliga och att när de torkar så blir den lilla lilla fördjupningen där ämnet ligger som färgas vid grav-  lätt färgad

Om du håller upp det mot ljuset och ser ett streck men inte ser något när du tittar vanligt så är det inte ett positivt test.. i stort sett alla stickor får en rand när man håller det mot ljuset, en del får en vit rand, andra får en färgad/grå rand

Ska man hårddra det... så är inget test positivt om man måste vinkla och vrida och ändra ljus och greja.. ett positivt test ser man klart och tydligt när man tittar på det.

Sen är det ju roligt att fiffilura och greja och analysera och se om man inte kan se något där, men jag skulle aldrig ta ett test som positivt om jag inte klart och tydligt ser strecket i dagsljus utan att vinkla eller genomlysa det..
    men nu får jag ju ett treck på rfsu testet med lite efter testtiden.. o dem var ju inte känsliga alls..

tror jag har fel på min urin
  • slemtorsk i din bralla
    BebisVagga skrev 2011-10-31 08:34:45 följande:
    men nu får jag ju ett treck på rfsu testet med lite efter testtiden.. o dem var ju inte känsliga alls..

tror jag har fel på min urin
    ha ha.. nääää det är inget fel på din urin.. men det är inte helt ovanligt att et BLIR streck efter tiden har gått ut, det är ju därför man inte ska titta på testen efter att tiden har gått ut.. de ska bara slängas.

För de torkar och färgämnen och kemikalier reagerar med urinen plus att det ju är en liten liten mikroskopisk "ränna" där färgen ska komma fram och när allt torkar blir det ofta färgskiftningar.

Tester ska kollas under rätt tid sen ska de slängas.....

FAST det är ju så roligt att spekulera så man kollar ju och hoppas så klart
  • BebisVagga

tar jag ett foto på testet UTAN blixten så ser man det så som jag ser det e verkligheten..

Bilden e tagien efter tiden, men såg likadant ut UNDER tiden..
    detta e min bästa bild.. RFSU testet på bim-6
  • Guacamole

Det är där det är vitt som det ska vara rosa.. tyvärr enbart färgrester i kanterna.

Älskade Kevin 091114
  • BebisVagga
    Guacamole skrev 2011-10-31 08:46:31 följande:
    Det är där det är vitt som det ska vara rosa.. tyvärr enbart färgrester i kanterna.
    ahaa...
    tack..

tycker ändå det e sjukt att jag får likadant på alla mina tester,,, ett feltest kan man ju få då o då.. men alla?!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester