• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • slemtorsk i din bralla
    Ljushuvudet skrev 2011-10-30 13:53:45 följande:
    Och jag skrev till henne att jag också kunde intyga det hon sa Glad Jag har följt med i er diskussion och tänkte bara backa upp finksflikkan då jag ändå hade bipacksedeln hemma ju

Jag vet att jag själv undrat och trott att den mätte först vid 50 så jag var förvånad när jag läste på testet att det är 25 Obestämd
    ja men det är ju eg inte så låg nivå.. många tester har just 25 numera tydligen.....
  • Lufsan

Nu har jag köpt rfsus vanliga test. Tar ett nu och det andra får vänta tills i morgon bitti. Några minuter kvar tills jag kan läsa av resultatet. Spännande!

En dag i sänder.
  • Lufsan

Hela tiden har inte gått ut än men ser ett svagt rosa streck på rfsu testet. 
    Nu blir jag lite orolig för att det ska vara ett X...  

En dag i sänder.
  • Lufsan
    Lindis1974 skrev 2011-10-30 14:56:15 följande:
    Bild :)
    Har ingen tyvärr min mobil kamera är jättedålig och sambon är på jobbet. =(
    En dag i sänder.
  • Lufsan

lägger upp bilderna jag tog med min super dåliga mobilkamera. 

En dag i sänder.
  • slemtorsk i din bralla
    Lufsan skrev 2011-10-30 17:59:23 följande:
    lägger upp bilderna jag tog med min super dåliga mobilkamera. 

Jag ser ju ett streck men sett från mitt håll ser det mest ut som ett spökstreck tyvärr.. men det ser säkert bättre ut IRL...
    Jag skulle tagit ett digitalt eller kontaktat mödravården för att ta ett blodprov och/eller VUL.
    Om du är i vecka sju så är det ganska otroligt att det INTE skulle visa sig på ett blodprov och /eller ett digitalt..
  • slemtorsk i din bralla

RFSU har ju känslighet 50 och det digitala har 25 då, så om du får ett svagt streck på RFSU så kommer det ge utslag på digitalt om det tas på rätt sätt och det streck du har ovan är ett "riktigt" och inte ett spök.

• lycka 4

ser också ett streck å jag tycker inte det ser ut som ett spök streck

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester