• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Lufsan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-30 12:50:26 följande:
    ta ett digitalt..det är det enda rådet jag kan ge. Där finns inte utrymme för tolkningar.
    Men ett digitalt ska ju inte vara lika känsligt som andra testet. Om jag testar svagt på andra tester lär det ju bli negativt på CB digital. 
    En dag i sänder.
  • slemtorsk i din bralla
    Lufsan skrev 2011-10-30 12:54:39 följande:
    Men ett digitalt ska ju inte vara lika känsligt som andra testet. Om jag testar svagt på andra tester lär det ju bli negativt på CB digital. 
    fast om du är i vecka sju så ger det utslag på digitalt även om det blir svagt på andra tester.....
  • Lufsan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-30 12:56:41 följande:
    fast om du är i vecka sju så ger det utslag på digitalt även om det blir svagt på andra tester.....
    Men? Hur fungerar den logiken. Jag vet att jag borde ha testat starkt för länge sen om allt varit som det ska. Men om vi nu säger att jag skulle vara gravid och bara ha lite hcg i kisset så vet väl inte det digitala om det? 

Men men, köper kanske ett sådant i alla fall. Har egentligen ingen lust att köpa CB alls då jag fått väldigt många spökplus med deras vanliga. Vill helst inte ge dom pengar.

En dag i sänder.
  • slemtorsk i din bralla
    finskaflikkan skrev 2011-10-30 13:16:11 följande:
    Ett digitalt kräver 25mg..ml..HCG elller va de nu kallas/heter...
    nää kräver inte det 50 som alla andra CB??? men strunt samma.. det ger ett klart utslag utan utrymme för tolkningar.

De "vanliga" testen som suger upp urin och ska framkalla färg kan ju bli svaga men det behöver inte betyda att man har låg dos av hormoner utan kan ha att göra med tusen olika orsaker.

Är man i vecka sju så är det ytterst otroligt att ett CB-digital INTE skulle ge utslag och om det inte gör det skulle jag omedelbart uppsöka läkare/barnmorska för att kolla upp varför man får svaga utslag på gravtester.. Känns ju ganska otroligt att du skulle få spökstreck på så pass många tester Lufsan...

Jag tror att du är gravid, men om du är i vecka 7 eller tidigare vågar ju inte jag svara på.. du kanske HADE mens och ägglossade och är i vecka 3???
  • finskaflikkan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-30 13:19:53 följande:
    nää kräver inte det 50 som alla andra CB??? men strunt samma.. det ger ett klart utslag utan utrymme för tolkningar.

De "vanliga" testen som suger upp urin och ska framkalla färg kan ju bli svaga men det behöver inte betyda att man har låg dos av hormoner utan kan ha att göra med tusen olika orsaker.

Är man i vecka sju så är det ytterst otroligt att ett CB-digital INTE skulle ge utslag och om det inte gör det skulle jag omedelbart uppsöka läkare/barnmorska för att kolla upp varför man får svaga utslag på gravtester.. Känns ju ganska otroligt att du skulle få spökstreck på så pass många tester Lufsan...

Jag tror att du är gravid, men om du är i vecka 7 eller tidigare vågar ju inte jag svara på.. du kanske HADE mens och ägglossade och är i vecka 3???

nope... Står så på följesedeln
  • Lufsan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-30 13:19:53 följande:

Nej det går tyvärr inte, för då skulle det vara en dag sen jag hade äl. Plus att de andra testen jag tagit var för ungefär två veckor sen och dom visade svagt pos, eller spök. Så om jag nu skulle vara gravid så skulle det vara runt vecka 7 i sådant fall. 
    Men ska nog gå till barnmorskan imorgon.
    Sen vad jag vet så fungerar det digitala som ett vanligt test bara det att det är något inne i testet som läser av resultatet, men har säkert fel. 

Men kanske köper rfsu idag och kollar med dom också, bara för att se så jag inte fick spök på preg testet.  
    En dag i sänder.
  • Ljushuvudet
    finskaflikkan skrev 2011-10-30 13:21:24 följande:
    nope... Står så på följesedeln
    Kan intyga det du säger för jag har bipacksedeln framför mig här. Citerat från testinstruktionerna under Frågor och svar.

1. Hur fungerar Clearblue Digitalt Graviditetstest?
    När du är gravid producerar din kropp graviditetshormonet hCG. Mängden hCG i din kropp ökar i det tidiga skedet av graviditeten. Clearblue kan detektera mycket små mängder av detta hormon i din urin. (Testets känslighet är 25 mlU/ml).  Clearblue Veckoindikator gör en uppskattning av när befruktning skedde baserat på hCG-nivån i din urin.
  • slemtorsk i din bralla
    Ljushuvudet skrev 2011-10-30 13:32:53 följande:
    Kan intyga det du säger för jag har bipacksedeln framför mig här. Citerat från testinstruktionerna under Frågor och svar.

1. Hur fungerar Clearblue Digitalt Graviditetstest?
    När du är gravid producerar din kropp graviditetshormonet hCG. Mängden hCG i din kropp ökar i det tidiga skedet av graviditeten. Clearblue kan detektera mycket små mängder av detta hormon i din urin. (Testets känslighet är 25 mlU/ml).  Clearblue Veckoindikator gör en uppskattning av när befruktning skedde baserat på hCG-nivån i din urin.
    ja men det var ju det hon skrev.. att de har känslighet på 25... det var jag som frågade om det inte var 50....
  • Ljushuvudet
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-30 13:40:33 följande:
    ja men det var ju det hon skrev.. att de har känslighet på 25... det var jag som frågade om det inte var 50....
    Och jag skrev till henne att jag också kunde intyga det hon sa Glad Jag har följt med i er diskussion och tänkte bara backa upp finksflikkan då jag ändå hade bipacksedeln hemma ju

Jag vet att jag själv undrat och trott att den mätte först vid 50 så jag var förvånad när jag läste på testet att det är 25 Obestämd
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester