• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • alexander2011
    viochdu skrev 2011-10-30 11:19:40 följande:
    Jag själv blir helt galen av att vänta på min mens. Jag tog ju ut min spiral för två veckor sedan , snart tre. Men har inte fått mens än. Gyn säger att man ska få inom fyra veckor efter uttag. Och om den inte kommer så är jag väl en av dom som får vänta ihjäl mig på att kroppen ska kicka igång och börja fungera normalt igen. Suck denna jävla väntar. har verkligen inget tålamod! och inget uttslag på ÄL stickorna heller! För det förmodar jag att det kommer först innan mens :)
    ja asså jag har ju som sagt inget tålamod alls när det gäller bebisverkstad utan vill bli det direkt hahaha. nja det kan ta tid innan mensen kommer igån efter spiral har jag hört. sj vet jag inte. innan jag fick min lilla hade jag problem med att kroppen skulle återställa sig efter nuvaringen. tog 6 månader innan jag blev gravid o då hade jag bara haft mensen 3 ggr så det gick fort ialla fall. hoppas det inte blir för långdraget för din del. vet hur jobbigt det är o vänta
  • alexander2011

ska jag vara ärlig så har inte jag märkt av att jag har haft äl än :S idag har jag haft mer sega flytninagar...lite grann är det äl? nu är det ju 20 dagar sen första mensdagen

• viochdu

Ja då hade du ju din ÄL vecka i veckan som varit.. Och ÄL typ 26-27-28. Så då borde det vara väldigt tidigt att få plus redan nu.

Men du kanske släpper dina ägg tidigare i cyklen. Du har inte planer på att köpa ÄL test så du iaf får se hur många dagar efter mens dina ägg släpper! Behlver ju inte fortsätta med ÄL testen sen.. Men kan vara bra att göra det i två tre månader iaf så man ser att man har ÄL den tidpunkten man tror att man har det!...

• alexander2011
    viochdu skrev 2011-10-30 11:58:10 följande:
    Hur lång menscykel brukar du ha??

vet inte. hade min första mens nu efter förlossningen men annars ligger den runt 28-30 dagar
  • alexander2011
    viochdu skrev 2011-10-30 12:02:14 följande:
    Ja då hade du ju din ÄL vecka i veckan som varit.. Och ÄL typ 26-27-28. Så då borde det vara väldigt tidigt att få plus redan nu.

Men du kanske släpper dina ägg tidigare i cyklen. Du har inte planer på att köpa ÄL test så du iaf får se hur många dagar efter mens dina ägg släpper! Behlver ju inte fortsätta med ÄL testen sen.. Men kan vara bra att göra det i två tre månader iaf så man ser att man har ÄL den tidpunkten man tror att man har det!...

jag har ju sagt att jag igentligen inte ska göra det fast tankarna börjar luta lite nu till att göra det. får se hur jag gör
  • Lufsan

Hej hej!
    Slänger upp en bild på mitt preg test från igår. Hade ingen kamera igår så kunde inte fota det.
    Testet är alltså rätt gammalt på bilden.  

Om ni ser strecket så måste jag säg att det var mycket starkare innan det torkat. 

Jag anade strecket precis när jag tagit testet men det var väldigt svårt att se. Det var först när det gått 20 min som jag kunde se det mer tydligt. Läste bruksanvisningen att man kan läsa av inom 30 min. Så det måste varit giltigt då. Jag tyckte att strecket var mer lila än rosa.  
    En dag i sänder.
  • slemtorsk i din bralla
    Lufsan skrev 2011-10-30 12:33:45 följande:
    Hej hej!
    Slänger upp en bild på mitt preg test från igår. Hade ingen kamera igår så kunde inte fota det.
    Testet är alltså rätt gammalt på bilden.  

Om ni ser strecket så måste jag säg att det var mycket starkare innan det torkat. 

Jag anade strecket precis när jag tagit testet men det var väldigt svårt att se. Det var först när det gått 20 min som jag kunde se det mer tydligt. Läste bruksanvisningen att man kan läsa av inom 30 min. Så det måste varit giltigt då. Jag tyckte att strecket var mer lila än rosa.  
    Lila är ju okej.. det är ju ändå en röd nyans, men jag skulle ta ett digitalt för att vara säker, men det är ju jag det

Var är du i cykeln?

Jag hade ett liknande resultat från Preg men det var inte "äkta".. jag skickade tom bild till tillverkaren och de menade att det var positivt men det var det ju inte så jag hoppas verkligen att ditt är det. MItt var ju taget lite för tidigt i cykeln också..tror det var ungefär en vecka före BIM.
  • Lufsan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-30 12:39:21 följande:
    Lila är ju okej.. det är ju ändå en röd nyans, men jag skulle ta ett digitalt för att vara säker, men det är ju jag det

Var är du i cykeln?

Jag hade ett liknande resultat från Preg men det var inte "äkta".. jag skickade tom bild till tillverkaren och de menade att det var positivt men det var det ju inte så jag hoppas verkligen att ditt är det. MItt var ju taget lite för tidigt i cykeln också..tror det var ungefär en vecka före BIM.
    Jo, där kommer vi till mitt problem. Jag skulle tror att jag är gravid från förra månaden. Alltså att jag skulle vara runt vecka 7 nu. Jag har fått sådana här resultat med flera olika märken under hel tiden. Fick mens som jag skulle men den varade bara i två dagar. Har alla symtom kvar. 
    Jag tycker ju att det borde blivit starkare. Så jag undrar om det verkligen kan vara äkta.  
    En dag i sänder.
  • slemtorsk i din bralla
    Lufsan skrev 2011-10-30 12:47:38 följande:
    Jo, där kommer vi till mitt problem. Jag skulle tror att jag är gravid från förra månaden. Alltså att jag skulle vara runt vecka 7 nu. Jag har fått sådana här resultat med flera olika märken under hel tiden. Fick mens som jag skulle men den varade bara i två dagar. Har alla symtom kvar. 
    Jag tycker ju att det borde blivit starkare. Så jag undrar om det verkligen kan vara äkta.  
    ta ett digitalt..det är det enda rådet jag kan ge. Där finns inte utrymme för tolkningar.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester