• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Soffiie

jag tror inte det är gammalt hormon som är kvar
    hur sent fick du missfall`? För jag fick missfall i v 19 i juni och jag fick negativa test redan i juli tog abra nån vecka så var dem negativa

• lilaemma
    BebisVagga skrev 2011-10-24 21:46:58 följande:
    vågar faktiskt inte lita på det ännu....
    även om jag fått helt negativt på tester så har jag ändå i tankarna att tänk om det bara e en rest från missfallet för 3 månader sedan
    efter tre månader borde hormonerna vara ur kroppen. 6-8 veckor tror jag man säger att man kan plussa efteråt... det är ju snarare två månader...
  • BebisVagga
    Soffiie skrev 2011-10-24 22:00:26 följande:

jag tror inte det är gammalt hormon som är kvar
    hur sent fick du missfall`? För jag fick missfall i v 19 i juni och jag fick negativa test redan i juli tog abra nån vecka så var dem negativa

5+1 o det e tre månader sedan.. har haft en mens imellan...
    slutade göra plus på stickorna 2 veckor efter abortpillan..

så det kan inte ploppa upp + igen om jag nu inte e gravid igen
  • lilaemma
    BebisVagga skrev 2011-10-24 22:02:07 följande:
    5+1 o det e tre månader sedan.. har haft en mens imellan...
    slutade göra plus på stickorna 2 veckor efter abortpillan..

så det kan inte ploppa upp + igen om jag nu inte e gravid igen
    Det är definitift inte rester från mf. Det går inte ner och upp. i v5 går det ju ut ganska fort, har ju inte hunnit upp i så höga mängder. Och har du testat - emellan så är det ju säkert! Kom strecket inom tiden? Vilket test använder du?
  • Soffiie

nä du måste ju ha hcg i kroppen för att testet ska reager och om du tagit negativa test i mellan plus haft mens så skulle säga stort Grattis du är nog gravid igen för det där testet ser för mig positivt ut =)

du får ta nytt  om nån dag se så det blir starkare

• BebisVagga
    lilaemma skrev 2011-10-24 22:05:27 följande:
    Det är definitift inte rester från mf. Det går inte ner och upp. i v5 går det ju ut ganska fort, har ju inte hunnit upp i så höga mängder. Och har du testat - emellan så är det ju säkert! Kom strecket inom tiden? Vilket test använder du?
    det e dessa testlagret.. känslighet 10mlu..
    ja strecket kom innan tiden.. men tog inte fotot förrens nu
  • BebisVagga

kan det vara starkare redan i morgonbitti eller ska jag vänta till typ fredag?!

• lilaemma
    BebisVagga skrev 2011-10-24 22:08:25 följande:
    kan det vara starkare redan i morgonbitti eller ska jag vänta till typ fredag?!
    Det kan vara starkare i morgon, men rekommendationen är nog vänta 3 dagar eftersom hcg fördubblas varannan till var tredje dag i början.
  • BebisVagga
    lilaemma skrev 2011-10-24 22:10:06 följande:
    Det kan vara starkare i morgon, men rekommendationen är nog vänta 3 dagar eftersom hcg fördubblas varannan till var tredje dag i början.
    okej.. hur jag nu ska KUNNA låta bli hehehehe

det e frågan
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester