• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anonym (HannaH)
    DontBlink skrev 2025-01-28 13:52:44 följande:

Vill bara få bekräftat att jag inte ser i syne... BIM +1.

Väldigt tydligt på Clearblue-testet, GRATTIS! 🥳 

• Anonym (MissLurker)

Hej! Första gången jag skriver här så hoppas jag får med bilden. Tänkte om någon ser någonting, väldigt svagt och vet inte om det är

för smalt streck? Missfärgning eller spökstreck? Tack snälla på förhand!

• Anonym (Svajjigtvärre)

Hej!
    Jag är nu på bim+6 men med svajjiga resultat på gravtest. Igår såg det lite starkare ut men fortfarande extremt svagt för att vara så många dagar efter bim tycker jag.
    Imorse såg det nästintill blankt ut och ställde in mig på att mensen är på gång istället. Tog sedan ett nytt test efter jobbet och då visar det lika starkare igen som lätt ses med blotta ögat.
    All test inom rätt tid och rosa syns i strecken - även om jag ser att det försvinner lite i färgen när jag laddar upp.
    Jag har visserligen lite varierat antal dagar i cykeln men argh blir tokig.

• Juliii86
    Anonym (MissLurker) skrev 2025-01-29 13:33:04 följande:

Hej! Första gången jag skriver här så hoppas jag får med bilden. Tänkte om någon ser någonting, väldigt svagt och vet inte om det är

Inte spökstreck! Mina såg ut så långt innan BIM. Det är ett svagt plus.
  • Anonym (Brall)
    Anonym (MissLurker) skrev 2025-01-29 13:33:04 följande:

Jag ser något här :)
  • Anonym (CD31)

Cykeldag 31. Totalblankt i förrgår. Anar något idag?? 
    Osäker på när ägglossning var. 🤞🏼
    (Apoteas egna)
    Ej norgonurin
  • Anonym (Tjosan)

svårt att få en ordentlig bild, tycker mig se antydan till nåt supersvagt men osäker, ser ju helt blankt ut här på bilden inser jag. Första gången jag testar dessa test, Abblo Pharma tidigt test. Någon som använt dem tidigare? Brukar de ge falska streck? 
  • Anonym (CD31)
    Anonym (Tjosan) skrev 2025-02-02 18:21:38 följande:

syns kanske lite bättre här? Hmmm

Jag ser! :)
  • Brittaspjut

Hej, jag har läst väldigt mycket i denna tråd men aldrig kommenterat. Har försökt bli gravid i 9 månader och aldrig ens haft tillstymmelse till positiva test. Men nu har jag tagit två som jag tkr jag ser svaga streck på, blir så osäker på om det är indent linjer eller om jag kanske kan vara gravid. Bilderna är tagna inom tiden! 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester