Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

alexander2011 skrev 2012-08-09 11:41:44 följande:

Måste ju vara nått för det vore väldigt konstigt att just 2 tester ska ge utslag :) när ska du testa igen?Solig
    och där tog du orden ur min mun... är strecken uppkomna inom tid skulle jag bli förvånad om det är spök på båda....
  • slemtorsk i din bralla
    miapia43 skrev 2012-08-09 11:42:56 följande:
    ingen som såg mina tester fast dom hamnade rättså långt bort efter allt strul inatt

morgondagens igår

kvällens

redigerade

tror ni det är ett spökstreck

Svårt att säga med CB men jag tycker att det ser ut att ha rätt bredd.. och blått är det ju.. men ack så svagt.... inte mycket annat att göra än att vänta o testa igen tyvärr
  • slemtorsk i din bralla
    miapia43 skrev 2012-08-09 11:50:40 följande:
    men jag är bara bim -22 så det kanske är därför det är svagt. ska ta nytt senare tror jag. verkar se bättre på kvällen
    japp det tycker jag... testa mera

Bim -22???? ööööö skrivfel va??
    Läs min nya och förbättrade presentation. Min mailbox står öppen för alla..
  • slemtorsk i din bralla
    miapia43 skrev 2012-08-09 11:52:30 följande:
    oj bim -2 skulle det stå hihi
    misstänkte det...annars kan man snacka om tidigt plus liksom

Ja välj ett annat märke sen så får vi se om det blir någon skillnad....CB är ju inte jättekänsliga heller så du kanske får starkare på något annat märke
  • slemtorsk i din bralla
    miapia43 skrev 2012-08-09 11:53:33 följande:
    ja annars skulle det verkligen vara svagt hihi.  va du ute med hunden inatt. själv somnade jag som en stock.
    näää hon sov ju som en stock... somnade nog framåt tre tror jag... sen ringde ju klockan straxt före sju men då hade jag varit vaken en stund redan. Sov en liten stund nu på förmiddagen i stället - inte bra egentligen för då blir det svårt att sova i natt igen men jag skippar kaffet i dag så får vi se om det blir någon sömn. Mannen frös hela natten för att fönstret var öppet så jag har lovat att vi ska ha det stängt nu....trots att jag svettas som en gris på nätterna.. men han ska ju upp o jobba.. jag är ju ledig några veckor till så jag kan slappa på dan
  • slemtorsk i din bralla
    miapia43 skrev 2012-08-09 11:57:38 följande:
    drick en kopp varm buljong då sover du gott. det brukar jag ta på kvällen innan jag ska sova
    uuurk.... äckligt *S* men funderar på mjölk.. fast problemet i går var ju att jag var så genomsvettig och varm...gick liksom inte att somna då...Annars har jag alltid haft svårt att somna...utom just när jag varit gravid...var nog första tecknet att jag var gravid denna gången- att jag somnade direkt när jag lade mig, samma sak med sonen. Annars ligger jag ofta upp emot en timma oavsett hur trött jag är. Har alltid varit så sen jag var liten
  • slemtorsk i din bralla
    miapia43 skrev 2012-08-09 11:58:17 följande:
    vad ska man köpa för gravtest egentligen. tycker alla får spök nu verkar det som
    doc morris har jag hört ska vara bra... har bara använt dem en gång och då var det toknegativt *S* så jag kan inte säga något personligen men jag har inte sett några spök med det testet faktiskt.

Sen tror jag apoteken (det är ju olika kedjor nu) egna märken...
  • slemtorsk i din bralla
    alexander2011 skrev 2012-08-09 12:00:34 följande:

bastpatest.se stickor 20 för 99 kr. de tycker jag är bra o snabb leverans. beställer du idag så får du det imorgon :)
    japp dem använde jag.. om man har tålamod att vänta på posten.. de har väl kvar sitt "akuttest" som man kan beställa med sms för 5 kr??
  • slemtorsk i din bralla
    3 barns mamma84 skrev 2012-08-09 12:03:20 följande:

va fins det ?
    bästpåtest.

Vet inte om de har kvar dem men jag tyckte deras stickor var bra, de var känsliga också .. jag fick ett svagt (men tydligt) positivt "på tok för tidigt" enligt min läkare.. jag gjorde ju IVF och skulle testa på ruvardag 15 (alltså 15 dagar efter att de satt in embryona) ruvardag 12 var motsvarande bim för mig ungefär (räknat från att äggplocket var ägglossning) jag fick positivt på ruvardag 7...svagt men synligt

Vid ivf är det dessutom vanligt att det tar lite längre tid för hcg-halten att nå upp till mätbart så därför vill man att man avvaktar några dagar med att testa, en del kliniker har ruvardag 10 men en del har ruvardag 20 av den orsaken...
  • slemtorsk i din bralla

vill passa på att tillägga att inget av mina inlägg har blivit borttagna .. man får meddelande om det i sin inbox och där finns inget och samtliga inlägg jag har gjort finns kvar... så letar ni efter något så lär ni hitta det.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester