Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

LisaW111 skrev 2012-08-09 08:52:23 följande:
    God Morgon tjejer!
    Ja i förgår kväll fick jag ju ett relativt OK streck på apotekets test om än svagt. Antagligen på BIM -5 (kan tom varit BIM-6 inte helt 100 säker nu eft jag ju hade missfall/kemisk graviditet nu förra månaden och ÄL var 2 dagar senare än normalt).
    Sedan igår fick jag ju svagare än vad jag hade fått i förrgår... men ändå synligt. Samt även svagt på testlagrets.

Nu imorse har jag enbart kollat med sticka fr  testlagret.. och strecket är jäääkligt svagt.. hmm hmm vet att det kan bli starkare men kan inte låta bli att oroa mig när det gick som det gick förra månaden. Vill bara se någon form av stegring men inget än. Man är lite otålig Skrattande  Men idag är jag ju på BIM-3 eller BIM-4 och tycker iaf att det känns mer i tjejmagen nu och lite i brösten. Får väl antagligen bara ge mig till tåls. Här kommer iaf morgonens supersvaga test samt apotekets från igårkväll också. 

Är väl rätt ok.. men morgonens sticka överst verkar något oroväckande.. ser svagare ut än någonsin.. typ man ser knappt något alls Förvånad

Vad tror ni? vill ni se mina andra test klicka på att bara se mina inlägg. 
    sista bilden är liiiiite för nära.. men jag ser något svagt rosa på stickan iaf.... men bry dig inte om att det är olika styrka på strecken.. det är ju olika sorters test..

Man kan inte avgöra HCG-halten med gravtest för det är olika halt i urinen beroende på olika orsaker.. enda sättet att säkerställa stegring eller sänkning är med blodprov. DU är garanterat gravid..är du det inte skulle jag bli myyyycket förvånad
  • slemtorsk i din bralla

tjejer..... stilla er... Det är ingen idé att ta fajten. Ignorance is bliss.  Tro mig... jag har försökt länge och väl men gett upp...

Man kan diskutera det hela men på andra sätt på andra ställen.

Nu ägnar vi oss åt test.

Och för er som inte orkar googla vad DITO betyder så är det en förkortning för DET SAMMA kan man säga. Att inte tjafsa emot utan låta någon annan få sista ordet behöver inte betyda att man har slut på argument, det betyder kanske bara att man insett att andra inte inser sina problem

NUUU åter till testen

• slemtorsk i din bralla
    LisaW111 skrev 2012-08-09 09:02:58 följande:
    & tänker nog ändå fortsätta bombardera er med dagliga test tills jag fått vrålstarkt och gravid 2-3 veckor (minst!! ;)))) hehehe** Nä  skämt å sido så känns det alltid skönt att få någon kommentar när man går själv och ojjar sig.
    Har inget sagt till mannen än...Förvånad tänkte vänta tills det visar  på digitalt kanske på söndag/måndag. 
    ja och när du får det digitala måste du ju fota det också för analys....fattar du väl
  • slemtorsk i din bralla
    Trixxy skrev 2012-08-09 09:08:12 följande:
    Kan man se med tempmetoden om man blivit befruktad eller inte och hur i så fall? Godmorgon förresten
    det ska visst vara så att tempen aldrig dalar efter höjning... eller hur det nu var.. Men det beror ju på om man är normal.. *S* på mig funkar det aldrig att tempa överhuvudtaget..
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-08-09 09:17:27 följande:
    Jag har inte påstått att man måste analysera digitala CB, så sluta fjanta dig slemmis.
    menkära lilla du.. det var inte ens riktat till dig.. det var en kärleksfull vänskaplig skojkommentar till någon som testar och är ivrig... ALLT handlar inte om dig. Sluta nu snälla... du kanske skulle fortsätta blogga så du får ut lite tankar och funderingar istället för att tro att alla är ute efter dig hela tiden. INGEN av mina kommentarer har varit riktade till dig.. så lämna mig i fred nu. IGNORERA...var det inte det du sa i går???
  • slemtorsk i din bralla

nä flickor... nu ska jag ta o lägga mig o klappa magen och ta en liten lur...sov dåligt i natt pga värmen (inne alltså.. inte ute)...sen blir det till att ta sig i kragen och plugga lite... tenta i samtalsmetodik som ska vara inne nästa vecka så den hinner rättas inför terminsstart...OCH inte att förglömma...projektet riva tapeter i sonens rum...

MEEEEN var inte oroliga..jag hinner titta in här med jämna mellanrum...se nu till att skicka in massor av tester så jag har något TREVLIGT och INTRESSANT att kolla på när jag loggar in.. hoppas på massor av plus

• slemtorsk i din bralla
    LisaW111 skrev 2012-08-09 09:30:07 följande:
    tack Odetta för ditt svar också =)

men hööörrrrnniiiii  =))  Nu har jag ju visserligen trixat som en galning på ett ÄNNU ett test jag bara inte kunde låta bli att ta (trots diskussionen om hur dyrt det är :/ )  

VAD TROR NI ????? Kan det vara något :D  höhöhö** =))) Hihi
    Nu ska jag bara vänta och vänta.. f*n HOPPAS nu det stannar kvar.. annars blir det 3:e MF sen mars :(
    Men just nu: G L A D Hjärta

hahaa... du är fan underbar..glad att jag hann se detta innan jag hoppade ur...

GRATTIS som F*N jag sa ju det......men du... man ska ju aldrig lita på ett trixat test
  • slemtorsk i din bralla
    Angeliic skrev 2012-08-09 11:07:34 följande:
    Vet ju att många här är gravida - så jag frågar en liten OT fråga - hoppas det går bra! 

Är gravid i vecka 7 (6+5) och har ganska ont bak i svanken och ibland lite ovanför. Inte ihållande men när jag böjer mig eller går på något speciellt sätt så känner jag av det. Tänkte bara höra ifall fler har samma? Eller har haft och vet om det är "normalt" ?  Ska tilläggas att jag har 4 missfall i bagaget som såklart ger mig hjärnspöken.

Som sagt - helt OT - men det har det varit en stund här nu Flört 
    japp det är normalt.. det är ligamenten och livmodern som växer och håller på att bereda plats.

Jag har det av och till fortfarande i nittonde veckan.. vi som har svaga ryggmuskler känner av det mer- vet inte hur tränad du är men det är inget att vara orolig för.
  • slemtorsk i din bralla
    LisaW111 skrev 2012-08-09 11:38:59 följande:
    Tack Alexander2011 =)  Ja inte illa pinkat eller hur Flört hehe

rätt bra jobbat faktiskt, 3:e graviditeten i år, men nu får det ju stanna kvar denna gången också! =)  
    KNIIIP säger jag bara Klart den stannar...annars får den med mig att göra
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester