Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Knasten83 skrev 2012-08-09 07:18:43 följande:
    Jag ser inte var slemmis blandat sig i vår diskussion telge?
    hon har lite svårt med att sätta saker i sammanhang... hon kastade ur sig längre bak i tråden.. då jag inte var inloggad (till skillnad från henne har jag en familj att ta hand om och sitter inte klistrad vid skärmen all vaken tid) att jag skulle lägga av.. tror det var då jag skojade med någon om livmodertappen... att jag inte hade en aning om hur den skulle kännas men ville svara ändå för att vara besserwisser.... då surnade jag till för hon har ganska länge nu sagt att hon ska ignorera mig... men jag tror inte hon förstår vad det ordet betyder eftersom hon gång på gång fortsätter att svara på mina inlägg.

Vill tillägga att jag är inte ett dugg avis på hennes sk kunskap... hon är lekman precis som vi andra här även om hon påstår att hon arbetar med kivnnosjukdomar. Det jag skrev att jag vet allt har inte med fertilitet att göra utan med henne att göra..Jag har i stort sett hela hennes personliga historia massor av år tillbaka så hon ska nog vara försiktig med vad hon påstår för jag vet om hon ljuger eller inte..

SÅÅÅ nu föreslår jag att vi avslutar denna diskussion, det finns inboxar om det är något och Telgebo kan ju fortsätta skriva i tråden för hon planerar ju att skaffa ett barn till snart eller hur det nu var så hon har rätt att vara här...Hon har rätt att svara på frågor och kommentarer precis som vi så får vi lösa det när hon ballar ur.
  • slemtorsk i din bralla
    Knasten83 skrev 2012-08-09 07:29:15 följande:
    Jaaaa!!!! Saknar analyserandet!! Ingen som kan stilla min hunger?
    jag kan ta ett test om ni vill

Eller så går jag o sover en stund.. blev inte mycket sömn i natt... fattar inte hur jag svettas!!! Jag som annars är sååå frusen, fönstret var öppet hela natten och mannen låg invirad i täcket och frös... jag låg utan och svettades. Av alla gravsymtom måste jag säga att det är lite annorlunda att jag INTE fryser när det är helt klart kallt i sovrummet.....
  • slemtorsk i din bralla
    MrsC74 skrev 2012-08-09 07:31:33 följande:
    Jag har bara en söt liten flicka som ligger här och sover. Tänk att jag skrivit så länge i tråden... Plussade just när den startade och nu ligger hon här !

lite häftigt...visst är det? Planer på fler?
  • slemtorsk i din bralla
    mysmamman2 skrev 2012-08-09 07:59:43 följande:
    om man inte plussar på bim då är det rätt kört va ? :P
    nej då inte alls...du kan tex ha ägglossat senare än du trott... hormonhalten kan vara seg i starten och inte kommit upp i mätbara halter.

Det här att testa tidigt är ett nytt påfund...säkert internets fel

Men det finns folk som inte testat positivt förrän en vecka efter BIM, känner flera stycken och det har nog varit någon i tråden också som inte fått positivt förrän några dagar efter BIM trots ihärdigt testande.
  • slemtorsk i din bralla
    laluna88 skrev 2012-08-09 08:02:02 följande:
    God morgon alla.

Har förstått att det blivit lite dålig stämning i tråden vilket jag tycker är synd.

Jag skriver mest för att "efterlysa" alla bilder på gravtest som ska "analyseras" haha. Va det inte detta tråden va till för i början?? Oskyldig 
    vad var det Mini sa... för mycket hormoner i omlopp eller nåt... det blir ju så när det blir evighetstrådar...tyvärr... men vi går vidare nu och jaaaa fler bilder... jag lever ju genom er nu när jag har min bula på magen...en bula som vägrar att vara still så här på morgonkvisten kan jag meddela
  • slemtorsk i din bralla
    MrsC74 skrev 2012-08-09 08:27:15 följande:
    Slemtorsk : innan Minna så tänkte jag att det bara blir en. Vi har ju kämpat 4 år. Haft missfall utomkved och nu innan Minna en bebis som var sjuk och vi fick avbryta i v 17.
    Så har vi ju gjort IVF oxå.
    Men nu vet jag inte ... Blir sugen på en till men i sådant fall inte IVF. Jag har en äggledare kvar som förmodligen är frisk så skulle det fungera spontant så gör det :)
    det är nog lite så vi tänker också... vi har ju inte kämpat lika länge men jag är ju ett år äldre än du... Däremot var det jobbigt på annat vis för mannen fick ju börja från noll... han har ju inte ens kunnat få utlösning (knappt) tidigare pga sin skada. Men nu fick vi ju veta att han har ett extremt antal simmare (3ggr "normal mängd") och även då om några är lite slöa så finns ju en chans att EN ska hitta rätt.. och det räcker ju med EN liksom *S* Så vi har väl sagt att vi kommer försöka med en till men med hemmaförsök och det blir ju heminseminering då. Vi får material från sexterapeuten på ryggmärgskliniken...men hon vet inte än att vi ÄR gravida så vi ska åka o hälsa på henne efter sommaren här..
  • slemtorsk i din bralla
    Cessan skrev 2012-08-09 08:27:47 följande:
    Äl +8 idag, tyckte jag skymtade något igår kväll och hade förhoppningar för morgonens test, men nej. Jag ser då inte tillstymmelse till sträck. :/
    är ju väääldigt tidigt ännu HÅLL UT... men lägg gärna upp bilder så vi får något att bita i här
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-08-09 08:39:26 följande:
    Slemmis: Visst du kan mycket men MITT liv har du inte ett dugg kunskap om så lägg ner. Att gå på mig privat i en tråd är fruktansvärt lågt barnsligt och OT så det finns inte och påvisar ett och annat om dig.
    dito
  • slemtorsk i din bralla
    Karamellsmurfen skrev 2012-08-09 08:39:56 följande:
    Bim idag, gjorde ett test och anar något extreeeemt svagt.. Vad tror ni? Vanligt med spök på testlagrets stickor?

jag anar också något... ska se om jag kan stärka upp det.. då brukar man kunna avgöra färg iaf...

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester