Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

LisaW111 skrev 2012-08-08 18:45:33 följande:
    Hej igen :) gjorde nu ett likadant test som igårkväll (Apotekets) NOLL stegring på 24 timmar..... Ska man oroa sig? Är på bim-4 ca. Tänker på eft det MF sist bara dan efter mensen skulle komma. Hoppas det ej blir så igen :/ Vill gärna se det blir starkare ju :(
    Å trevlig kväll alla!! & Grattis till nya + !!!
    Du ska inte vara orolig.. det där med stegring av gravtester är ganska vansligt... det beror sååå mycket på hur mycket koncentration urinen har och så vidare.. det enda säkra sättet du kan se att en stegring av HCG har skett är genom blodprov, ett gravtest kan inte påvisa det.... jag är i nittonde veckan nu och jag testade då och då fram till vecka 8 och det var olika starkt varje gång.. det var ingen tydlig stegring heller på mina test mellan BIM -3 och BIM+7 ens så du kan ta det lugnt än så länge..

Lycka till
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-08-08 18:53:58 följande:
    Jag skriver vad jag vill, jag är INTE ensam att tycka att en viss person är för besserwisser det har jag skriftligt på.

Jag ogillar att bli odiotförklarad och att blanda in mitt yrke här är att gå föööör långt.
    DITO :-*
  • slemtorsk i din bralla
    mammelie1891 skrev 2012-08-08 19:08:34 följande:
    Hmm.... funderar på att riskera ett par dagars avstängning bara för att få ösa ur mig vad jag tänker nu... B-)
    vi tar det någon annanstans
  • slemtorsk i din bralla
    Knasten83 skrev 2012-08-08 19:30:31 följande:
    Slemmis; flirtade med dig för att du tyckte vi skulle trixa sönder test på äl++2
    aha... ja något roligt ska vi ju ha.... och nu blev jag nästan besviken.. jag trodde du var ute efter min gravida och otympliga kropp :-P
  • slemtorsk i din bralla
    Ankena skrev 2012-08-08 19:45:37 följande:
    Det känns som jag har halsbränna i magen sjukt ju..
    njae.. egentligen inte.. för halsbränna kommer ju från magen, det är ju magsyra som stiger upp ur magmunnen och skapar sveda och sur smak i halsen...

Den känslan brukade jag ha ganska ofta när jag led av magkatarr
  • slemtorsk i din bralla
    Niicesara skrev 2012-08-08 20:05:01 följande:
    Det här med ägglossning är ett mysterium.

Har googlat en massa nu och när man kollar på bilder hur menstruationscykeln är så ser man att man har ÄL under LH stegringen som vanligtvis är 2 dagar.
    Läste någonstans att när LH stegringen knappt är synbar så har ägget lossnat. Därför ska man bara testa tills man får positivt sen sluta testa. Från den första stegringen så är det väldigt ovanligt att ägget släpper 36 timmar eller senare. Brukar släppa innan. :)
    Och när man tänker efter så stämmer det nog med att ägget släppt när stegringen gått ner.
    Säg att man får stegring kl 10, kl 16 och klockan 23 - alltså lite mer än 12 timmar som man vet om. Stegringen kan ha börjat tidigare och hållt på till fram mot morgonkvisten. Alltså mellan 12-24 timmar. Får man negativt kl 10 dagen efter så är det ju den tiden som ägget ska släppa på. :) Klockan 10 dagen efter är ju 24 timmar efter första stegringen.

Hänger Ni med? :D
    Stämmer ganska bra med vad jag fick för info av min läkare. Jag fick rådet att testa tre gånger om dagen... kl 10, kl16 och någon gång efter 21 för att få koll på NÄR stegringen trädde in.
  • slemtorsk i din bralla
    Niicesara skrev 2012-08-08 20:15:39 följande:
    När jag testade så testade jag allt från 6 på morgonen till 23 på kvällen och under de 2 dagar jag hade stegring så hade jag stegring oavsett tid på dygnet.
    Tror inte man ska lita på det med tider.

Samma sak med gravtest, där ska man testa direkt på morgonen. Jag testade på eftermiddagen på BIM-4 och då hade jag kissat en timme innan och det visade gravid. :)
    samma för mig... jag testade mycket starkare på gravtestet på eftermidagen mot morgonen.

• slemtorsk i din bralla
    IorÅsna skrev 2012-08-08 20:13:54 följande:
    Jätte tydligt positivt! Herregud!! Jag mår så dåligt.. Nytt mf? Vad händer nu? Jag förstår inget.. BIM imorgon..
    men hallå..vad händer.. du har testat positivt??? Varför mår du dåligt??

Ta det nu lugnt och andas lite...Grattis
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester