Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

telgebo skrev 2012-08-06 22:13:03 följande:
    Ha ha Knasten Tycker det är dåligt drag i tråden ikväll, ligger många och slaggar nu eller efter första jobbdagen efter semestern eller?
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek

Inget sussande här, ledig i tre veckor till men man måste ju kolla när Sverige tar os-brons.....
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-08-06 22:25:05 följande:
    Det håller jag inte med om. Jag har blitt gravid när jag mått allt annat än bra psykiskt. Om man inte blir gravid när man mår dåligt psykiskt hur kan då kvinnor bli gravida i U-länderna osv.

Du hann före mig där....var på en föreläsning om trauma och läkaren där sa att psykisk stress påverkar inte alls fertiliteten, det ska isf tillextremt svåra trauman som stänger ner ägglossningen men det är ovanligt.
  • slemtorsk i din bralla
    Aint Your Fairytale skrev 2012-08-06 22:34:46 följande:
    Det är ju fysiska sjukdomar... Inte psykiska!
    ~ Alice 5/2-2011 ~

Fibro är en sjukdom som är mer än fysisk, kroniska sjukdomar utsätter kroppen för stress - hur bra mår en person med en kronisk sjukdom psykiskt?
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-08-06 22:37:30 följande:
    Nu tror jag att du och jag talar om olika saker. Inget yttre på så sätt skadar ens fertilitet. Bara för att man är besatt av att bli gravid så blir ju inte ens fertilitet sämre av det, När folk säger slappna aaaaav så blir du gravid det är bara bullshit. man blir inte mer gravid bara för att man slappnar aaaaav eller inte tänker på det eller tar en paus.

• slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-08-06 22:38:45 följande:
    Du vet säkert mer om detta än mig så du kan dra det.

Nja...tror vi är jämställda här föreläsningen handlade om hur vi ska bemöta traumatiserade kvinnor och vi kom in på att det kan vara riskabelt för vissa kvinnor att bli gravida, kvinnor med svåra obearbetade trauma bakom sig, att förlossningsdep är vanligt hos dessa mm. Ngn kom in på detta att om kroppen är för utsatt ab stress blir man ju inte gravid vilket läkaren bestämt sade emot. Det är en gammal myt som man absolut inte hör inom medicinska världen....
  • slemtorsk i din bralla
    Aint Your Fairytale skrev 2012-08-06 22:42:14 följande:
    Jag har ENBART blivit gravid när jag mått BRA psykiskt. Det säger ganska mycket!
    ~ Alice 5/2-2011 ~

Och för mig är det tvärtom......när jag mått skit psykiskt och varit extremt pressad...då blir jag gravid....
  • slemtorsk i din bralla
    LängtarLiten skrev 2012-08-07 13:26:39 följande:
    Igår tog jag ett CB test där man får upp en symbol med ett + eller -. Jag fick ett - fast det fanns också ett lodrätt streck som man bara såg konturena av.
    Tog det som ett minus men ett litet litet hopp tändes i mig.

Idag köpte jag ett CB test där man fick med två stickor. Jag tycker mig se ett plus på båda testerna men jag blir ju osäker. Är det verkligen på riktigt? Skulle behöva era ögon också :)
    BIM är om två dagar.

japp jag skulle säga positivt där också faktiskt.
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-08-07 17:25:47 följande:
    Jag skulle gärna berätta men gör det inte, men jag vet att nåt nytt helvete är på g nu igen.

Om man är nyfiken på att skaffa syskon på ensam så är det bara att gå in på regnbågsfamiljer eller singel så får man den frågan besvarad, finns knappast svar på det i en progesteron kräm tråd. Jag hänger där för att en tjej jag har som typ som nät kompis hänger där och jag pratar med henne där och då tror genast nåt jädra spån att jag planerar bebis och så kommer nästa spån och påstår nån jädra skit och så håller det på. Jag är så trött på att folk håller på. Jag funderar på 2 saker, 1 avregga mig 2 byta namn men vill inte nåt av de egentligen.

Fan jag komme rbli förföljd i alla evighet av hata telgemaffian.
    nu vill jag inte späda på men är du inte lite paranoid nu?
  • slemtorsk i din bralla
    mammelie1891 skrev 2012-08-07 19:40:45 följande:
    Sen är det inte konstigt att tråden hela tiden kommer in på sidospår, det blir lätt så när man är många som händer i samma tråd och när "någon" hela tiden drar upp en massa som inte hör hit... fett less på det nu!!
    fast jag tycker det är roligt när vi spårar ur lite..så länge det inte blir dålig stämning....Tycker det är kul att vi kan lufta lite vad som helst men det blir för mycket tjafs tycker jag... jag borde kanske inte ens vara här för jag har ju inga test att analyseras längre
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester