Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Meja2011 skrev 2012-08-06 10:59:41 följande:
    Slemmis kan testet då bli missvisande om det gör det?
    nej det tror jag inte men om det kommer fukt på elektronik så går det ju sönder... så tänker jag.. nu är det nog väl skyddat eftersom det trots allt är en produkt som används i fuktig miljö...

Men jag gör det av hygieniska skäl också, jag tycker det skvätter och kladdar om man håller testet in i strålen, har gjort det i nödfall någon gång när en kopp inte funnits tillhanda men tycker det är såå ofräscht och blir ofta för mycket urin på.

Missvisande kan det inte bli... är man gravid och har HCG i tillräcklig mängd i urinen så blir det positivt.
  • slemtorsk i din bralla
    viochdu skrev 2012-08-06 11:49:47 följande:
    Hur ofta har ni sex runt äl? Varannan dag?! Vi säger jag har äl på söndag?! Skulle ni då ha sex sön (igår) tis tors lör sön mån?! ! Eller kör ni bara på varje dag?!
    nu har ju jag o min man inte sex på det viset.... men med mitt ex fick jag rådet av gyn (vi försökte i tre år att få barn) att ha sex varannan dag hela cykeln... om vi inte "orkade" det skulle vi ha sex varje dag hela ägglossningsveckan.

Nu med min nuvarande man så är det hem-inseminering som har gällt och han kan helt enkelt inte leverera varje dag mer än max 3 dagar i rad, om ens det.. så när jag närmat mig ägglossning så brukar vi köra en gång.. sen när jag fått positivt på ÄL-testen så körde vi två-tre dagar i rad så länge det gick så att säga....nu funkade det ju inte för oss men vi hann också bara försöka 8 cykler "på egen hand" för vi fick ju IVF i stort sett direkt pga hans skada och blev gravida på försök 2 där.. men det visade sig att hans spermieantal och kvalitet mycket väl hade kunnat gjort mig gravid utan IVF men det hann vi aldrig med*S*
  • slemtorsk i din bralla
    Helenmedh skrev 2012-08-06 13:53:33 följande:
    Jajag har också hört det, att man mår mer dåligt med flicka alltså.. Jag spydde alla veckor fram till missfallet när jag var gravid sist. Med pojken mådde jag rätt bra.. Så kanske var en flicka den gången? Ja, man kan bara spekulera..
    jag mådde ju prima hela tiden med min son.. förutom att min galla pajjade halvvägs men den var ju dålig redan innan...den här gången har jag mått såååå kasst fram till vecka 14 ungefär..Sen läste jag någonstans också att det är vanligare att få flickor med IVF och de jag känner som gjort IVF har fått bara flickor (nu är det bara en handfull men ändå) förutom en som fick trillingar två pojkar o en tös....

Får väl se vad som tittar ut..
  • slemtorsk i din bralla
    Mieya skrev 2012-08-06 15:05:31 följande:
    Jag tog ett test igår och det visade negativt, men varför är det ett svagt streck 24 timmar senare (allstå idag) ?? fattar inte... syns lite bättre i verkligheten, ska ta fler bilder

det kan bli skugg-streck när urinen dunstar, därför ska man inte bry sig om test efter utgången tid. Det betyder ju inte att du INTE är gravid men ett test som legat i 24 timmar är inte giltigt på något vis.
  • slemtorsk i din bralla
    Wictooria skrev 2012-08-06 16:48:13 följande:
    Posten kom aldrig. så karln körde mig till apoteket.

Jag tror verkligen att det är ett svagt plus!
    Men jag förväntar mig inte att ni ser något. Men jag ser de.
    Satt på toan med min mugg och det kom upp direkt!
    Jag rusade ut i köket till fönstret för o ta kort. så det har inte gått många sekunder när jag tog detta kortet. Så spök kan det bara inte vara.
    Testet är oöppnat med.
    Brett ljust ljust blått streck.
    Måste bara vara ett tidigt plus.
    Det syns kanske bättre i verkligheten men..
    Kom igen nu tjejer ge mig positiva svar. :)

Om någon vill trixa de, vore jag tacksam. :D

jag tror också det är ett svagt plus men CB är ju sååå luriga... ska trixa till det lite .... Var är du i cykeln?
  • slemtorsk i din bralla
    smultron1979 skrev 2012-08-06 17:06:09 följande:
    Jag har också fått så... var spök.. vill ej göra dig ledsen, men ta ett till.
    fast det var inte mitt test
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester