• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • slemtorsk i din bralla
    kotte1 skrev 2011-10-14 13:41:36 följande:
    ok.. det konstiga med testet är att det är jättestarkt smalt blått streck men det är svagt tjock också...
    ser du hur jag menar,på denna bild?
    Alltså strecket är tjockt men inte lika starkt blått på hela strecket..
    blev rörigt detta känner jag.. sorry!

jag tycker det är svårt.. det jag har hört är att hela strecket ska vara lika brett och lika blått....efter vad jag har sett och hört så är CB alldeles för osäkra att våga lita på och jag skulle aldrig använda dem för att slippa frågeställingarna.

Lättare med ett test som bara har ett streck eller är digitalt.
  • kotte1
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-14 13:43:36 följande:
    jag tycker det är svårt.. det jag har hört är att hela strecket ska vara lika brett och lika blått....efter vad jag har sett och hört så är CB alldeles för osäkra att våga lita på och jag skulle aldrig använda dem för att slippa frågeställingarna.

Lättare med ett test som bara har ett streck eller är digitalt.
    ja det är väl så.. men man blir ju fundersam.. när jag väntade
    en av mina söner så fick jag bara såna här plus.. fick t.om
    neg hos bm. Men gravid var jag ändå.... trots att de inte såg ut
    som klassiska cb plus..
  • Nightswimmer
    ok.. det konstiga med testet är att det är jättestarkt smalt blått streck men det är svagt tjock också...

Jag tycker att det påminner en del om det test som jag gjorde i maj i år. Ett streck som visserligen är tydligt, men som är väldigt mycket tunnare än det "borde" vara. Är dock i v. 25 nu, så i mitt fall var det inget spökstreck.
  • Ella Jade

Hallå! =)

Jag hänger gärna också här..  Hejar på plus för er alla! :D

Haft ägglossning denna vecka, får vänta ett tag (ca 2 v) och se om något händer.

Är lite ny på allt detta som ni är experter på (slutade med piller för 2 veckor sen), så detta blir första (inte aktiva) försök, men finns där en bebbe så blir vi givetvis jätteglada!

En fråga: Är det någon som har fått jätteont i bröstvårtorna? Vaknade mitt i natten och de var hårda som sten och sjukt ömma. Aj!

• Nightswimmer

Eh, kanske ska ladda upp en bild på mitt test också, så att du kan jämföra. Jag tycker iaf att det påminner om ditt, Kotte1!!

♥ H 2008-06-15 ♥ BF med lillabroster 2012-01-27 ♥
  • kotte1
    Nightswimmer skrev 2011-10-14 13:59:50 följande:
    Eh, kanske ska ladda upp en bild på mitt test också, så att du kan jämföra. Jag tycker iaf att det påminner om ditt, Kotte1!!

ja det gör det ju,men mitt är svagare.. men som sagt,med ena sonen
    var de till och med svagare än mitt nu... o gravid var jag ju då Glad
  • banannie

Jag skulle gissa på positivt.För deras spökstreck brukar vara så som de är i början där, smalt och starkt, vilket beror på färgrester, men nu är det ju ett lika tjockt strek som kontrollstrecket också vilket du borde gå på, men ta ett nytt imorgon för säkerthets skull :)
  • kotte1
    banannie skrev 2011-10-14 14:26:45 följande:
    Jag skulle gissa på positivt.För deras spökstreck brukar vara så som de är i början där, smalt och starkt, vilket beror på färgrester, men nu är det ju ett lika tjockt strek som kontrollstrecket också vilket du borde gå på, men ta ett nytt imorgon för säkerthets skull :)
    ja det är ju lika tjockt..även om hela inte är lika starkt... Glad
  • Sockersött

jag har en liten funderan som jag ni kanske kan hjälpa mig mig. testade mig i onsdags och fick ett väldigt svagt plus. testade mig idag och det blev oxå väldigt svagt. men har fått som en liten blödning knappt nåt alls men lite ljust. så jag undrar kan jag vara gravid eller vad tror ni.

• Lindis1974

Kotte: har du testat med digital ännu? Eller varit på någon koll? Tänkte med tanke på att dina test blivit svagare.
    Hoppas att du har en liten där inne.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester