• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • slemtorsk i din bralla
    Soffiie skrev 2011-10-14 11:50:06 följande:
    slemmis på den sista bilden ser jag utan att anstängam ig sen om det är spök eller äkta har ja ingen aning om
    jag ser inget i verkligheten i af.. om jag inte håller på o vrider o vänder så kanske man kan se / ana en skugga....
  • Soffiie

För jag skrev ett mail till dem jag köpte testerna av och frågade då svarade dem att dem testen med 10 mlu har så lite färgpigment i så dem kan aldrig bli jätte starka pga att dem inte ska kunna visa fel, så i början av graviditet så syns det jätte svagt men jag fick rätt starkt på apotekets egna samma dag jag inte såg ett dyft på en sån sticka

• slemtorsk i din bralla
    Soffiie skrev 2011-10-14 11:53:32 följande:
    För jag skrev ett mail till dem jag köpte testerna av och frågade då svarade dem att dem testen med 10 mlu har så lite färgpigment i så dem kan aldrig bli jätte starka pga att dem inte ska kunna visa fel, så i början av graviditet så syns det jätte svagt men jag fick rätt starkt på apotekets egna samma dag jag inte såg ett dyft på en sån sticka
    jo jag har hört det där också, men någon färg borde ju synas i verkligheten innan man ropar HURRA iaf
    .. jag har BIM om två dagar.. på söndag så det är inte så länge kvar.

fick precis mess från mannen nu som frågade om jag hade kollat..... han är sååå säker på att vi har lyckats denna månaden, det är jag som är skeptikern denna månaden....
  • Soffiie

åh hoppas han har rätt =) på två dagar kan det hända mycket på testen..  jag håller tummarna,,, Själv har jag en jäklars molvärk pga ägglossning.. gubben jobbar dagskift och börjar jätte tidigt så går och lägger sig tidigt så igår fick vi knappt till det pga av barnen som vaknar exakt när man ska försöka.. vi fick avbryta två gånger till slut var kl elva så stackaren är väl helt slut i dag på jobbet,, men hade starkt utslag idag med på testet men tycker nog det vaqr en anings svagare än igår så ksnke ägget har lossnat nu ??  men säkrast är väl mysa två dagar till??

• Vindruvan
    LiinaPiina skrev 2011-10-14 11:31:30 följande:
    Jag är helt förstörd.
    Jag vet inte nu på söndag är det 5 veckor sen jag hade mens.
    skulle ju haft mens i söndags 9/10
    Jag hoppas verkligen att det inte är något :(

Det kan vara så att det bara är en vanlig blödning. Jag hoppas på det! Men förstår hur du känner dig. Blöder du mycket? Har du ont?

Kramar!

• kotte1
    sweasmamma skrev 2011-10-14 07:19:13 följande:
    ser ett rosa streck =) när jag va gravid med dotter fick jag rödbrunt på pappret ungefär när mensen skulle komma =) mkt vanligt 
    tog ett cb nu.. detta är resultatet.. 

• Vindruvan
    kotte1 skrev 2011-10-14 12:38:41 följande:
    tog ett cb nu.. detta är resultatet.. 
    Jag ser ett blått streck, men som ser lite tunt ut, men det syns!=)
  • suss85

Dessa test använder jag.. har inte listat ut om dom är så känsliga som 10 mlu..
    men hur skulle ni då dolka om det ena dagen finns ett synbart rosa streck och andra dagen ser det blankt ut,,, men det är riktiga skit stickor det där för dom är riktigt repiga där färgstrecket ska vara! 
    Soffiie skrev 2011-10-14 11:53:32 följande:

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester