• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Sockersöt88

Följer också med denna tråd fast jag plussade i början av veckan. Har nog inte fattat att ja faktiskt fick ett pluss ännu.

Lycka till nu med plussandet tjejjer, jag håller tummarna hårt för er!{#emotions_dlg.flower}

• Kickioh
    kotte1 skrev 2011-10-14 12:38:41 följande:
    tog ett cb nu.. detta är resultatet.. 

Ser ett svagt plus :D Kolla igen om någon dag!

Jag tog ett gravtest idag men ser då bara vitt där strecket borde vara.
    Fast BIM är väl runt den 24:e så jag är ju ute alldeles för tidigt, men tänkte what the hell eftersom jag inte vet hur regelbunden jag är än :) Kände av ÄL några dagar tidigare än jag beräknat att jag skulle ha den. Om det nu var den eller inbillning pga önsketänkande vette tusan ;)
  • Soffiie

Suss 85

det står ju high sensitive på paketet så jag tror det är 10 mlu du använder.. vart har du köpt dem?

• Vindruvan
    suss85 skrev 2011-10-14 12:48:00 följande:
    Dessa test använder jag.. har inte listat ut om dom är så känsliga som 10 mlu..
    men hur skulle ni då dolka om det ena dagen finns ett synbart rosa streck och andra dagen ser det blankt ut,,, men det är riktiga skit stickor det där för dom är riktigt repiga där färgstrecket ska vara! 
    Är det sant? För jag testade igår pos på CB, finns bilder upplagda här. Men idag med rfsu som är extra känsligt fick jag neg?? Förstår ingenting, gravid elr inte?
  • Myhnona
    suss85 skrev 2011-10-14 12:48:00 följande:

Dessa test använder jag.. har inte listat ut om dom är så känsliga som 10 mlu..
    men hur skulle ni då dolka om det ena dagen finns ett synbart rosa streck och andra dagen ser det blankt ut,,, men det är riktiga skit stickor det där för dom är riktigt repiga där färgstrecket ska vara! 
    Jag läste i någon tråd, tror faktiskt att det var här att normalt har man upp till 9 mlu i kroppen utan att vara gravid, är man då höghormonare så kan det ge utslag på dessa känsliga test utan att man är gravid. Jag gjorde det varenda gång jag testade med den känsligheten och jag var inte gravid.
  • Myhnona
    Vindruvan skrev 2011-10-14 13:09:51 följande:
    Är det sant? För jag testade igår pos på CB, finns bilder upplagda här. Men idag med rfsu som är extra känsligt fick jag neg?? Förstår ingenting, gravid elr inte?
    Tyvärr kan CB ge positiva streck som inte är positiva, har varit med om det flertalet gånger. Det krävs nästan alltid att strecket är färgat jämnt över hela strecket, är det starkare åt ena hållet och svagare åt det andra så är det många gånger ett falskt plus tyvärr.
  • slemtorsk i din bralla
    Myhnona skrev 2011-10-14 13:10:15 följande:
    Jag läste i någon tråd, tror faktiskt att det var här att normalt har man upp till 9 mlu i kroppen utan att vara gravid, är man då höghormonare så kan det ge utslag på dessa känsliga test utan att man är gravid. Jag gjorde det varenda gång jag testade med den känsligheten och jag var inte gravid.
    ja det var jag som skrev det.. hittade ju en tabell som visade att man kunde ha upp till 9,5 mlu i blodet som icke gravid.. samtidigt hittade jag en annan tabell som visade att man kunde ha så lågt som 4 mlu i vecka 6!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Myhnona
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-14 13:12:34 följande:
    ja det var jag som skrev det.. hittade ju en tabell som visade att man kunde ha upp till 9,5 mlu i blodet som icke gravid.. samtidigt hittade jag en annan tabell som visade att man kunde ha så lågt som 4 mlu i vecka 6!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!
    Och då kan man ju tala om låg och höghormonare. Hamnade i en tråd en gång där folk menade på att det absolut inte fanns något som låg och höghormonare, men det måste det ju finnas eftersom vissa kan testa positivt 8 dagar efter äl medans vissa gör det inte förrän 18-20 dagar efter äl.
  • suss85

jag köpte testen på tradera..
    Jo men det skumma är att jag testade i tisdags då va testen duntertok blanka.. sen onsdag testa jag inget. och sen igår testade jag på eftermiddagen och fick så synbart streck (sitter kvar nu med även fast testet torkat) sen testade jag imorse på morgon urin dock va ja uppe o kissa inatt.. och då syns det inget.. men jag har ju inte haft BIM ännu så jag tar det med ro.. bara lite undrande,, förra gången jag va gravid (slutade i tidigt missfall) hade jag samma test och testade 16 dagar efter äl och då va de jätte svagt synbart men svagt... jag ska inte köpa dessa test något mer för jag anser att dom inte känns tillförlitliga. =)

Bim på söndag... tror mensen dyker upp som gubben i lådan.   

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester