• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • sweasmamma
    lilaemma skrev 2011-10-15 09:43:57 följande:
    Om ägget fäst rekordsnabbt så kan det ju vara så att du har symptom redan. Men troligast är ju att du "känner efter" omedvetet för att du gärna vill. Jag har alltid känt symptom, både när jag varit och när jag inte varit gravid... Håller tummarna för dig!
    ja jag antar det =)  det är ju inte mycket men öm är jag !!men kan lika gärna ha med att göra att jag hostat halva natten =)
  • lilaemma
    Envira skrev 2011-10-15 10:08:22 följande:
    Jag har inte tagit något test nu på morgonen, jag är ganska säker på att mensen kommer dyka upp så jag struntar i att testa så jag får ha en bra lördag istället :)

slemtorsk hur går det för dig? 
    Bra val!
  • Soffiie

lillemma jag ser ett extra streck.. hm förstår inte har du alltid utslag på din tester?

• slemtorsk i din bralla

ja hur går det här... som vanligt...BIM-1 i dag.. känner inga menssymtom, men heller inget synligt på testet.. nu är mina tester slut har ett digitalt bara som ligger o väntar och inte ska tas förrän jag passerat BIM... så nu dröjer det två dagar innan det kommer något mer från mig, om inte mensen kommer först.

• Stella 78
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-15 10:59:12 följande:
    ja hur går det här... som vanligt...BIM-1 i dag.. känner inga menssymtom, men heller inget synligt på testet.. nu är mina tester slut har ett digitalt bara som ligger o väntar och inte ska tas förrän jag passerat BIM... så nu dröjer det två dagar innan det kommer något mer från mig, om inte mensen kommer först.

Ser tyvärr bara ett vitt sträck på dessa tester. Fasen också, jag hade ju så stort hopp om er denna månad! Hade ltie den känslan din man har att det var denna månad det händer. Men än är ju inte väntan slut! Förhoppningsvis uteblir röda faran imorgon och du får fet text på det digitala på måndag!
  • slemtorsk i din bralla
    Stella 78 skrev 2011-10-15 11:03:37 följande:
    Ser tyvärr bara ett vitt sträck på dessa tester. Fasen också, jag hade ju så stort hopp om er denna månad! Hade ltie den känslan din man har att det var denna månad det händer. Men än är ju inte väntan slut! Förhoppningsvis uteblir röda faran imorgon och du får fet text på det digitala på måndag!
    nä jag ser inget annat än vita streck heller men som sagt...så länge mensen inte kommit så lever hoppet
  • Soffiie

åh vad trist slemmis jag höll tummarna och håller dem ltie till tills du fått mensen om den nu kommer (hoppas inte) kram

• lilaemma

Näe slemtorsk, nu får du skärpa dig! Så här kan du ju inte fortsätta! Producera HCG NU!!!! ;) Sitter ju också här och hoppas på dig... och så kommer du med ett vitt sträck... Det är inte rättvist! Vi vill se Slemtorsk plussa! VI vill se Slemtorsk plussa! Det måste vara fel på testen så säkra som vi alla är på att det är din tur nu!

Soffiie skrev 2011-10-15 10:46:30 följande:
    lillemma jag ser ett extra streck.. hm förstår inte har du alltid utslag på din tester?
    Ja, det verkar inte bättre ;) I alla fall på babytimes, både de känsliga och de normala... Idag var det ett känsligt jag tog så jag skulle nog tippa på ett helt vanligt spöksträck... men det suger lite i testarnerven i alla fall... räknade och jag har 36 tester kvar. Om det ska räcka till att testa hela "FSGI tiden" så får jag testa ett i veckan och möjligtvis två test två gånger... men det kan ju bli tidigare... och då behöver de ju inte räcka fullt så länge... (tittar med hundögonen: Bara Ett test till i morgon, va? Snälla?)
  • slemtorsk i din bralla
    lilaemma skrev 2011-10-15 11:19:59 följande:
    Näe slemtorsk, nu får du skärpa dig! Så här kan du ju inte fortsätta! Producera HCG NU!!!! ;) Sitter ju också här och hoppas på dig... och så kommer du med ett vitt sträck... Det är inte rättvist! Vi vill se Slemtorsk plussa! VI vill se Slemtorsk plussa! Det måste vara fel på testen så säkra som vi alla är på att det är din tur nu!Ja, det verkar inte bättre ;) I alla fall på babytimes, både de känsliga och de normala... Idag var det ett känsligt jag tog så jag skulle nog tippa på ett helt vanligt spöksträck... men det suger lite i testarnerven i alla fall... räknade och jag har 36 tester kvar. Om det ska räcka till att testa hela "FSGI tiden" så får jag testa ett i veckan och möjligtvis två test två gånger... men det kan ju bli tidigare... och då behöver de ju inte räcka fullt så länge... (tittar med hundögonen: Bara Ett test till i morgon, va? Snälla?)
    ha haha... garvade gott åt ditt inlägg.. läste det för mannen och han konstaterade att det är ju tur att man inte är mer officiell för då skulle ni väl stå här på gräsmattan med plakat o grejer *ASG*

Men tyvärr tror jag precis att mensen gjorde sin entré... ännu så länge bara lite bruna flytningar men det är så det börjar... hoppas det håller sig borta lite till iaf för mannen har gjort det till sitt uppdrag att reta mig nu för att jag tydligen "ska få så jag tiger" i kväll....ha ha ha...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester