• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • lilaemma
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-15 11:46:14 följande:
    ha haha... garvade gott åt ditt inlägg.. läste det för mannen och han konstaterade att det är ju tur att man inte är mer officiell för då skulle ni väl stå här på gräsmattan med plakat o grejer *ASG*

Men tyvärr tror jag precis att mensen gjorde sin entré... ännu så länge bara lite bruna flytningar men det är så det börjar... hoppas det håller sig borta lite till iaf för mannen har gjort det till sitt uppdrag att reta mig nu för att jag tydligen "ska få så jag tiger" i kväll....ha ha ha...
    Självklart! Och jag skulle personligen övervaka ditt vätskeintag och din urineringsfrekvens och inte tillåta någon obehörig (inklusive du själv) att komma i närheten av stickan förrän jag analyserat färdigt! Så det så!

Ingen mens nu! Det tycker jag inte att du får. En sen nidationsblödning. Så enkelt är det. ;) I värsta fall får jag väl försöka stå ut en månad till då, men sen får du banne mig bli på smällen.
  • slemtorsk i din bralla
    lilaemma skrev 2011-10-15 12:05:09 följande:
    Självklart! Och jag skulle personligen övervaka ditt vätskeintag och din urineringsfrekvens och inte tillåta någon obehörig (inklusive du själv) att komma i närheten av stickan förrän jag analyserat färdigt! Så det så!

Ingen mens nu! Det tycker jag inte att du får. En sen nidationsblödning. Så enkelt är det. ;) I värsta fall får jag väl försöka stå ut en månad till då, men sen får du banne mig bli på smällen.
    ha ha.. du är ju inte klok *S*

Ja kommande månad är ju sista månaden jag ens KAN testa så mycket.. sen om vi inte lyckats själva innan dess så kör ju IVF-behandlingen i gång och då ska man inte testa förrän på en viss dag för innan det gör testerna utslag pga hormonbehandlingen och gelen som man smörjer sig med.... så det är sista testoman månaden isf ....
  • lilaemma
    Gummsan skrev 2011-10-15 12:55:57 följande:

Lampan lyser precis där man vill titta... svårt att se nått då...
  • Stella 78

Slemtorsk inte är det slut m testandet bara fördu gör ivf! Då får du ju plus först som blir svagare och sen när hcg kommer så blir det nya plus! Då blir det ju verkligen spännande!

• Lindis1974

Stella/ vad menar du med att då plus som sen blir svagare och sen starkare vid IVF?
    Testa för att sprutan går ur? Om man gör FET får man inte äns en spruta så jag hänger inget riktigt med vad du menar... :)

• slemtorsk i din bralla
    Stella 78 skrev 2011-10-15 13:31:46 följande:
    Slemtorsk inte är det slut m testandet bara fördu gör ivf! Då får du ju plus först som blir svagare och sen när hcg kommer så blir det nya plus! Då blir det ju verkligen spännande!
    ja fast jag tycker det är ganska onödigt att sitta o titta på plus som blir svagare.. man vet ju att det blir ett plus då liksom och man VET ju att man har en kemisk graviditet... kommer försöka in i det sista att vänta med testandet för att undvika känslostormar, man är ju hög på hormoner som det är liksom.
    Lindis1974 skrev 2011-10-15 13:45:32 följande:
    Stella/ vad menar du med att då plus som sen blir svagare och sen starkare vid IVF?
    Testa för att sprutan går ur? Om man gör FET får man inte äns en spruta så jag hänger inget riktigt med vad du menar... :)
    jo det är så hon menar.. man får rådet att inte testa före den testdag som kliniken sätter just för att när man tar sprutor och har gel och grejer så innehåller det ju HCG och det måste gå ut ur korppen innan man kan se om graviditeten tagit sig. Rätt onödigt att testa när man vet att det blir ett plus liksom. Du som gör FET behöver ju inte bry dig om sånt eftersom du inte har några hormoner tillsatta..
  • Stella 78

Visst årder onödigt att testa men det är det väl så som vi håller på nu också! Menar att det är omöjligt att få plus på äl+3 ändå testar vi.

När jag skulle göra ivf då visste jag redan innan att jag inte skulle kunna hålla mig minst10 dagar som de säger att sprutan kan sitta i....nu slapp jag ju de den gången då jag ju hade plus innan jag ens hunnit plocka ägg

• slemtorsk i din bralla
    Stella 78 skrev 2011-10-15 13:54:26 följande:
    Visst årder onödigt att testa men det är det väl så som vi håller på nu också! Menar att det är omöjligt att få plus på äl+3 ändå testar vi.

När jag skulle göra ivf då visste jag redan innan att jag inte skulle kunna hålla mig minst10 dagar som de säger att sprutan kan sitta i....nu slapp jag ju de den gången då jag ju hade plus innan jag ens hunnit plocka ägg
    härligt Det är ju vad jag hoppas på också.. vi har ju möjlighet att plussa på egen hand även kommande månad börjar ju inte spraya förrän dag 18 efter att mensen börjat.. Barnmorskan påpekade "från första RIKTIGA blödningsdagen" så jag antar att brunfärgade flytningar inte räknas som mensens första dag utan det ska vara rejäl blödning..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester