• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Syns inte bilden?

En till...

• lilaemma
    Ivf-ulrika skrev 2017-10-21 18:10:47 följande:

Hej tog ev ovitrelle ägglossningsspruta för 9 dygn sen..ni som känner till den vet ju att den kan sitta i 10 dagar och att den inehåller hcg...men känt mig konstig så tog detta test i dag hade bara hållt mig ett par timmar...kan verkligen ovitrellen ge sånt här utslag efter så lång tid efter jag tagit den? Testet är predatorer early...kan de va späkstreck eller positivt test?

Vet faktiskt inte. Du får ta ett till och se om det blir stakare eller svagare...
  • lilaemma
    Hf84 skrev 2017-10-21 19:01:22 följande:

nej ingen bild tyvärr :)

Fattar inte varför bilderna inte kommer med. Det har ju fungerat förut. Försöker igen.

• lilaemma
    Wunja skrev 2017-10-24 16:57:37 följande:

Frågar igen, blir så osäker själv... ser ni ett streck?

Litar inte på svaga streck på cb.
  • lilaemma
    Milou3 skrev 2017-10-24 20:13:22 följande:

Ni som testar med babyplan testa tidigt som mäter från 10 hcg. Detta tog jag i dag på äl+4 - dvs fett negativt! Omöjligt att testa plus så tidigt då ägget mest troligt inte ens kan fästa då. Men visst syns nåt svagt. Lägger upp för att visa att babyplan också kan visa tydliga spök.

Är du säker på när du hade äl? Kom strecket inom tiden?
  • lilaemma
    Milou3 skrev 2017-10-24 22:33:00 följande:

Men det är spök. Det går inte att få ett positivt graviditetstest redan på äl+4. Då är jag den första i världshistorien ;) Därför jag la upp den, för att visa hur tydliga spök man kan få tyvärr. Främst med babyplan men även med CB. Cb har jag slutat testa med.

Fast om det fäste på äl+3 och du redan hade en bas hcg på 5 är det möjligt...
  • lilaemma
    Milou3 skrev 2017-10-25 09:30:41 följande:

Jag hoppas innerligt att du har rätt!

Jag anade något äl +4 tog nytt äl+5 såg inget. Var borta äl +6 tog nytt äl +7 svagt svagt positivt, äl+7 em svagt, men tydligt positivt äl+8 klart positivt... Om det var spök på äl +4 eller så pass känsligt att det faktiskt snappade upp nått kan man ju inte veta. Spännande att se på oltraljudet sen om de flyttar mig fram eller tillbaka eller inte alls... Håller tummarna för dig.
  • lilaemma
    Milou3 skrev 2017-10-25 14:25:25 följande:

Tack snälla! Jag tog faktiskt ett test i morse igen och tyckte nog att det hade ökat en aningens aning. Men läser överallt att Babyplan ger spök samt att jag fick ett tydligt spök förra månaden trots mens.

Här är bilden från i morse. Dock bara efter 2-3 minuter.

Tycker det ser lovande ut! Är du på äl+6 nu?
  • lilaemma
    EpicNurse skrev 2017-10-25 13:47:24 följande:

Det kan inte fästa på äl+3. Den är inte tillräckligt utvecklad då. Absolut tidigast är +5. Den måste hinna bli en blastocyst.

Alla böcker och all info jag fått hittils säger 3-9 dagar tar det för ägget att fästa...
  • lilaemma
    Tre2018 skrev 2017-10-26 10:00:30 följande:

Vad har ni för erfarenhet av babyplan testa tidigt? Fick den 10 och 11 oktober svagt positivt. Efter det testade jsg med andra tester och fick negativt. Bim var den 16 oktober. I går testade jag igen med babyplan och fick det översta testet. Testade sen i morse ( med 2 stickor för att vara säker på att det inte var fel på första stickan ) och fick då starkare. Tror ni man kan lita på dagens resultat? Jag kommer köpa ett test på apoteket i eftermiddag och kolla med imorgon bitti.

De där nere är definitivt positiva! Andra tester mäter från 25 mul och de extra känsliga från 10 så det kan ta ett tag innan det syns på de andra testen. ( blr öka var tredje dag så efter sex dagar blr det vara tydligt även på andra tester)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester