• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

IVFmamma skrev 2017-10-05 20:46:05 följande:

Jag vet att CBs digitala visar 2 streck alltid när man bryter upp det, hur funkar det med RFSUs digitala? Nån med erfarenhet?

Du har alltså lyckats hitta ett jag inte prövat! ;) CB har tre sträck i sina. Så här:

Mitt flergångstest som var digitalt hade bara två. Gissar att rfsu också har två och att det handlar om styrkan på dem... Har du en bild?
  • lilaemma
    IVFmamma skrev 2017-10-05 22:02:06 följande:

Jag har det hemma. RSFU har ett som det står Yes eller No. Uppbrutet var det en smal remsa. Med ett klarrött streck och ett svagt längre ner.

Då gissar jag att det är som med flergångstestet att det hamdlar om styrkan på det strecket ( som var svagt på ditt)
  • lilaemma
    JohannaN2015 skrev 2017-10-06 21:35:00 följande:

Killen kom hem med ett test idag...

Alltså de där är så luriga, ser, men eftersom det är Cb vågar jag inte säga nått ännu. Prova ett test med röd färg.
  • lilaemma
    JohannaN2015 skrev 2017-10-06 22:39:09 följande:

Alltså jag trodde clear blue var bösta testerna??:O

Det är de definitivt inte. Beställ hem från nätet. Rekomenderar babyplans extra känsliga - då får du tydligt resultat, men rödfärgade tester är över huvud taget bättre än blå. Däremot är ju CBs digitala test väldigt tydligt.
  • lilaemma
    JohannaN2015 skrev 2017-10-07 19:19:50 följande:

Seriöst, RFSU?!!? Måste vara jordens sämsta test? Har ni erfarenheter av dom? Jag vet sen några år sen när jag var gravid sä fick jag inget positivt svar på dom, tog ett clearblue och det visade gravid!

ENDÅ så köpte jag ett rfsu på macken och tog på eftermiddagen eftersom jag fick ett svagt streck på clearblue igår. Ser svagt, svaaaagt ( svagare än clearblue) blir tokig. Jag ska aldrig mer köpa rfsu.

Nej, det är gravidkollen som är "sämst". Jag har kollat. :) beställ babyplans extra känsliga.
  • lilaemma
    Ankre018 skrev 2017-10-08 05:49:33 följande:

Hade BIM igår och inseminerades för 10 dagar sedan. Clearblue digitala ta "ej gravid" massakerade testet och stickorna ser ut såhär.... enligt rpc (kliniken) skulle vi ta testet först på onsdag, men jag vill ju veta nuuuuuuu....

Vad tror ni? Spökstreck eller bara låga halter hcg än så länge?

Ser tyvärr helt negativt ut. Dessa test har alltid 3 streck. De måste vara starkare för att ge positivt utslag. Om du vill testa tidiht beställ hem babyplans extra känsliga...
  • lilaemma
    Filippa85 skrev 2017-10-08 10:41:02 följande:

Jag har kört RFSU ett par månader (då jag köpt 8-pack). Har aldrig fått spökstreck, fick streck nu då jag är gravid men väldigt svaga streck, även efter ett par dagar vilket gör en extremt nojig! 

Mitt tips är att när man väl fått ett svagt streck så kan man bekräfta det med CB digitalt, gravid/ej gravid går inte att misstolka... :)

Rfsu är näst segast. Så det dröjer länge innan man får starkt på dem.
  • lilaemma
    Imra skrev 2017-10-09 08:43:18 följande:

Tog ett test i morse, bim-5 men kunde inte hålla mig!

Tyckte mig kunna se ett svagt plus när jag precis tagit det. Sen efter ca 10min så plockade jag isär testet för att se om det syntes mer. Måste bara fråga vad ni tror och om ni ens ser?

Här är en bild när jag särat på testet (clearblue).

Cb är ju tyvärr kända för spöstreck. Ta ett med rödfärg istället - gärna babyplans extra känsliga.
  • lilaemma
    Justtuningyouout skrev 2017-10-09 22:14:40 följande:

Hej!

Kan man redigera fram ett "spökstreck" till så här (genom att dra upp struktur i instagram-appen)? Eller tror ni det kan vara ngt då?

Ja, man kan redigera fram streck på cb - de är kända för spöksträck. Där med inte sagt att det inte kan vara nått som blir starkare snart... Men ta ett rödfärgat test.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester