• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

pepacoma skrev 2017-09-30 06:01:02 följande:

Jag har sett dina test och du är ju verkligen gravid, grattis! :)

Mitt streck är inte grått, så mycket ser jag men kan CB ge spökstreck som är ljusblå?

Ja, tyvärr har jag hört/sett lite för många som råkat ut för svaga blå streck för att tro att alla dessa var tidiga mf. Men tycker ditt ser ganska starkt ut för att vara dpök, men vågar inte svära på det. Ta ett annat märke som sagt, jag tror du får plus där ovkså och då vågar jag säga grattis... :)
  • lilaemma
    pepacoma skrev 2017-09-30 06:10:41 följande:

Ja detta litar jag inte helt på. Har du någon rekommendation på vilket? :)

Bäst tidigt av de jag testat är babyplans extra känsliga!
  • lilaemma
    pepacoma skrev 2017-09-30 06:10:41 följande:

Ja detta litar jag inte helt på. Har du någon rekommendation på vilket? :)

Om du vill prova dem så kan du beställa här : www.billiga-tester.se/mobile_product_info.php&products_id=10209

Tror du får dem på måndag i så fall. Annars ett extra känsligt från apoteket.
  • lilaemma
    Bajkal skrev 2017-09-30 11:02:10 följande:

Provade en gravidkollens idag. Inte ens ett spök.

Och som sagt: Gravidkollen år segast. De är bra för att kolla stegring efter BIM men ger inte positivt förrän efter även RFSU
  • lilaemma
    josefinost skrev 2017-09-30 23:32:57 följande:

Mina gravidkollentest visade posetivt 4dagar innan BMI men testlagret visade starkare.

Jag körde ju ett helt gäng i samma urin - då syns tydligt skillnaden.

• lilaemma
    Jescan skrev 2017-10-01 10:21:14 följande:

Kunde ju förstås inte låta bli att köpa ett till digitalt test så nu är det säkert att det var svaga plus på de tidigare testen. Dessutom var det ju inte morgonurin nu utan bara några timmar som jag hållit mej.

Grattis!

[quote=78061078][quote-nick]Millagrstrom skrev 2017-10-01 10:22:03 följande:[/quote-nick][/quote]

Grattis!
  • lilaemma

Tror inte det ökar längre. Vill inte ha mf nr 10...

De blå är två dagars mellanrum så där ser man ju liten ökning, men de gröna har inte blivit starkare från igår...

• lilaemma
    svartafåret skrev 2017-10-01 12:02:40 följande:

Fast jag kan trösta dig med att det blir inte så mycket starkare på de där testen. Jag testade till och med med gravkollen i vecka 7-8 och inte ens då var det superstarkt. Nu är jag i vecka 18 och väntar en liten kille.

Åh, jag hoppas verkligen du har rätt. Gravkollens var segast att få plus på, men tänkte att de skulle visa tydligast stegring, eftersom det var sån enorm skillnad på dem i början... Ska ta CB digitalt imorgon. Tänkte försöka vänta en vecka sen och sen testa med samma igen och se om veckorna ökar. Har aldrig kommit till 3+ med missfallen...
  • lilaemma
    svartafåret skrev 2017-10-01 13:03:56 följande:

Här ser du rfsu till vänster och gravkollen till höger. De hör ihop med de datum de ligger bredvid om du förstår. Ingen större stegring med andra ord

Tack. Mina gravkollens är starkare än dina - är ju tydligt att de blir positiva senare än andra, men de ökade ju så bra när de väl började synas, men nu ser jag ingen ökning längre. Hoppas att det bara är som du säger att de inte blir starkare än så...
  • lilaemma
    LillaAw skrev 2017-10-01 15:21:29 följande:

Hur många dagar efter äl var det du tog testen? Har precis beställt babyplan testa tidigt och de såg ut att visa starkt på dina test.. :)

Babyplans tidiga fick jag plus på vad jag tror (tempar) är äl+7 starkare redan samma em. Tror alla dessa test var äl +12 då hade det redan blivit så starkt det kan bli. Då visade gravidkollens svagt, svagt positivt, men man anade där också. Dagen efter var gravkollens mycket starkare och dagen där på också tydlig skillnad. Nu verkar de ungefär samma styrka - men kan ju också nått deras maxgräns... Ska tillägga att jag alltid plussat tidigt, så andra kanske får vänta längre...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester