• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Horisonten skrev 2017-10-10 11:38:18 följande:

Eftersom de med ganska stor säkerhet inte blev något denna månaden. Vilka test skall man beställa?

Funderar på tetlagret. Vill ha test som är röda och som inte ger spök. Tips tack

Testlagret är bra, men jag gillar babyplans extra känsliga.
  • lilaemma
    JohannaN2015 skrev 2017-10-12 16:50:25 följande:

Tog ett test nyss sådär spontant!

Någon som ser något? Är testlagret!

Ser två sträck men är osäker på placeringen... Är bilden tagen inom tiden?
  • lilaemma
    Elinolo skrev 2017-10-13 06:58:39 följande:

Visst fasen är det starkare idag?? :O

Stort grattis!
  • lilaemma
    Adiadiadi skrev 2017-10-14 09:53:31 följande:

Hade bim igår. Testade imorse med Lloyd apoteks testa tidigt test. Har använt det en gång innan då jag var gravid men fick missfall. Då var båda strecken i mitten på rutorna. Blev väldigt förvirrad av morgonens test. Är det positivt eller är testet ogiltigt? Någon som varit med om liknande?

Även om det är skevt ser det solklart positivt ut!
  • lilaemma
    Adiadiadi skrev 2017-10-14 12:36:36 följande:

Ja! Jag hade ett vanligt RFSUtest hemma så tog det nu när jag var tillräckligt kissnödig igen. Det visade två solklara streck!

Du verkar tokgravid! Grattis!
  • lilaemma
    Alma88 skrev 2017-10-14 14:06:23 följande:

Vad tror ni om det här? 10 dagar efter ägglossning

Ser ut som ett svagt positivt från gravkollen. De är segast att få plus på, så jag säger grattis - om det syntes inom tiden...
  • lilaemma
    Blomman8877 skrev 2017-10-14 16:19:18 följande:

Kan någon hjälpa mig? Är det ett skit svagt sträck eller negativt? Jag blir galen.

CB är tyvärr kända för spöksträck. Ta ett med röd färg.
  • lilaemma
    Lua skrev 2017-10-15 07:30:57 följande:

Test med morgonurin på bim. Försvinner när det torkar, RFSU. Snälla hjälp, vad ska jag tro?

Ser ut som svagt positivt. RFSU är sega.
  • lilaemma
    Lua skrev 2017-10-16 09:48:03 följande:

För att följa upp så såg testet ut så här i går morse och när jag gjorde ett digitalt cb idag stod det "inte gravid". Har börjar få mensvärk nu på morgonen.

Mensvärk är vanligt under tidig graviditet också... Ge inte upp ännu...
  • lilaemma
    alvinojuliansmamma skrev 2017-10-16 21:52:14 följande:

Alltså, jag fattar ingenting. Tycker att mitt test jag tog idag är starkare än de tidigare testen jag tagit. vet dock att det kan vara spökstreck. Meeeeen, jag har haft mens i tre dagar och nu är den slut. Så antar att det kanske var något men att det inte fäste ordentligt.

Fler alternativ:

1 cb är ett skittest som är känt för att ge spöksträck, alltså streck som syns där plusset ska bli, trots att det eg. Inte är positivt

2. Man kan få stegrande test ett tag efter ett tidigt missfall

3. Man kan ha en blödning när man är gravid utan att det är någon fara alls.

Det jobbiga är att man inte kan veta säkert förrän om minst en vecka. Testa igen... Håller tummarna för att allt är bra.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester