• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Elsa89 skrev 2017-10-21 06:48:06 följande:

Jag är ny i tråden. Är på dag 16 efter ägglossning. Tog ett test i igår morgon men glömde det när jag gick in i duschen, när jag kom ut 13 minuter efter att jag startat tidtagningen tyckte jag mig kunna se ett jätte-jättesvagt streck. Men eftersom man inte ska läsa av efter 10 minuter så slängde jag testet. Igårkväll tog jag ett till, men höll koll på tiden så att det inte skulle passera 10 min. Samma där, jättesvagt streck, inte direkt men efter fem minuter ungefär. Googla runt och hittade hit. Nu imorse tog jag ett nytt test, och fotade bilder. Alla bilderna är tagna runt 7-9 minuter efter att jag doppade testet. Det är test från testlagret. Eftersom jag läst att de tyvärr kan visa svaga streck fast det är negativt så vågar jag inte tro på vad jag tycker mig skymta. Tänker även att jag hoppas så mkt så att hjärnan spelar mig ett spratt...

Min chart från Fertilityfriend. Tycker det är konstigt att temperaturen sjunkit något, borde väl vara tvärtom?

Det ser ut som svagt positivt och din temp har ju inte sjunkit, den är fortfarande högt ovanför coverline.
    Zora skrev 2017-10-21 06:53:30 följande:

Har ju lagt upp test tidigare i tråden som det syns svagt på. Nu tog jag mod till mig och tog ett digitalt. Inte gravid står det lite sådär hånfullt :( Är 16 dagar efter äl så det birde ju visat om det var något.

Jag öppnade det digitala också. Vet att jag sett bilder någonstans på negativa och positiva sådana. Någon som har en länk? Nu är det ju såklart neg, men jag tänker ju (hoppas) ju ändå att det kanske var för tidigt, även om det känns som att det kanske kommer mens snart. Lägger en bild på stickorna.

Jag har en sån tråd - ska leta rätt på länken. Tycker att ditt ser ut att vara på gränsen till att vara positivt, men det säger ju inget eftersom man kan ha olika mycket hormoner när man är o gravid...
  • lilaemma
    Zora skrev 2017-10-21 07:36:20 följande:

Tack. Hoppas du hittar länken. Det är ju det som står i displayen man ska gå på och vanliga stickan var ännu svagare än tidigare, så troligtvis är det ju inget. Men man har ju nåt uns av hopp iallafall...

Låter ju tyvärr som kemiskgrav om det blir svagare igen, men kan ju också bara vara utspädd urin. Håller tummarna.

www.familjeliv.se/forum/thread/65943598-uppbrutet-cb-digitalt-jamforelsebilder

Här är länken.
  • lilaemma
    Elsa89 skrev 2017-10-21 08:37:09 följande:

Åh, hoppas att det är så! Har ett helt lager med test här hemma, så jag ska nog ta nya tester de närmsta dagarna för att se om det blir starkare eller inte. Och hålla tummarna för att ingen mens dyker upp.

lilaemma: Angående tempen så har jag läst så mycket om triphasic pattern, så när jag såg att tempen började sjunka och inte gick upp ett snäpp till så utgick jag från att det var kört den här månaden. 

Du måste inte ha trifasiskt för att vara gravid. Så här ser min ut:

• lilaemma
    Zora skrev 2017-10-21 08:36:41 följande:

Ja.. kanske det. Men jag lutar åt att det kanske var början på nåt som hann ge lite hcg, men som sedan stannade av rätt snabbt. Tror att om det är så att äl var senare så borde man ändå se en ökning på stickorna vid det här laget och det är snarare tvärtom.. Nä. Om det var något fel som ?upptäcktes? så här tidigt ska jag väl vara glad..

Näe, du måste inte vara glad om det skiter sig. Man får bli ledsen. Men ge inte upo riktigt ännu. Lägg testen med 3 dagars mellanrum bredvid varandra och se om det ökar då...
  • lilaemma
    Elsa89 skrev 2017-10-21 08:56:13 följande:

Spännande, och grattis! Jag har försökt hitta olika typer av temp-diagram där folk visat sig vara gravida, men tycker det är svårt att hitta. Söker man på "pregnant chart" på google är det mest trifasiska diagram som visas.

Har du vip på ff? Då kan du gå in och titta på alka gravidkurvor och också hitta kurvor som liknar din...
  • lilaemma
    Hf84 skrev 2017-10-21 09:36:44 följande:

Äl +8 jag ser något svagt svagt svagt ni?

Anar också. Syns det bättre i verkligheten? Syns det vid genomlysning?
  • lilaemma
    Zora skrev 2017-10-21 10:16:58 följande:

Här är allihop. Morgonens test nederst. Det på äl +10 går inte att se något streck även om man lyser igenom. Det är helt blankt

Så 12 är första du anade på?

Ta bara morgontestet äl+12 och morgon äl+15 och jämför eller 13 och idag.
  • lilaemma

[quote=78120885][quote-nick]solange1992 skrev 2017-10-21 17:06:57 följande:[/quote-nick][/quote]

Tycker det ser ut så! Grattis!

• lilaemma
    Hf84 skrev 2017-10-21 18:03:38 följande:

Taget nu i em. Tycker jag ser mer nu? Eller vill jag bara se?

Tycker det syns ungefär som i morse på bilden, men är ju lättare att se irl.
  • lilaemma
    Hf84 skrev 2017-10-21 18:14:29 följande:

Haha jag har blivit galen:) hur såg ditt ut på äl +8?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester