• LittleFlora

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Vill bara slänga in en bild på ett test som jag gjorde för någon månad sedan. Det var svagt positivt och strecket var rosa. Jag bad flera vänner att titta på det och de såg samma sak som mig. Såklart blev jag och min sambo glada. Sex negativa tester i följd därefter. Jag var alltså INTE gravid! 

Detta är en mobilbild i dåligt ljus men strecket var rosa. Testet var apotekets egna.

• LittleFlora

Jag gjorde testet dryga månaden innan jag slutade med minipiller den 1 maj. Testade då jag hade ömma bröst och mådde illa och jag visste att jag missat ta piller. Har inte fått någon riktig mens efter pillerstoppet, men en liten rosa flytning. Har testat negativt tre ggr efter pillerstoppet. Men ett svagt positivt och nio negativa totalt efter det talar jag verkligen emot graviditet.

• LittleFlora
    Tokfrans skrev 2013-05-25 12:57:32 följande:
    åk in och ta ett blodprov så vet du exakt :)

Tror inte att det är någon större idé, testen efter det svagt positiva har varit totalt blanka. Nu inväntar jag att förstariktiga mensen efter pillerstoppet ska komma så vi kan köra igång bebisverkstan ordentligt. Har dock molvärk, illamående, mycket rikligt med mjölkvita flytningar, ömma bröst som pågått ett tag. Men det kan man ju få efter pillerstopp vad jag förstått.
  • LittleFlora
    AsterA skrev 2013-05-26 07:47:21 följande:
    Morgonens test. Nu har jag tagit 5 test och det är streck på alla. Svagt men det här syns tydligt och rosa. Vågar jag verkligen tro på det här??

Ser verkligen positivt ut!! :D
  • LittleFlora

Vad tror ni? Jag testade med CB Plus igår och tyckte att rutan inte var helt blank, så där att man hajar till och tänker "vänta nu, var det inte något där?!" men sedan såg jag inget riktigt streck. Idag har jag tagit två tester från TL och båda visar så här. Jag slutade med minipiller den 1 maj och sedan en vecka har jag jätteömma bröstvårtor (vilket jag dock haft vid tillfällen innan mens tidigare i mitt liv). 

Det är ett supersvag skugga.  Antar att det är spök?

Dessa har jag trixat med.

• LittleFlora
    0812 skrev 2013-06-01 15:17:33 följande:
    Låter ju precis som det är med mina! Brukar du få så? Jag ser en tydlig skugga nästan direkt men det är så jäkla svagt så jag vet inte vad jag ska tro :/ Fick ett nytt paket från TL igår och det är de testerna som blivit så. Funderar på om det är fel på dom, alla är exakt lika svaga.

Jag har inte använt TL tidigare, men dom tre jag tagit har alla detta svaga streck. Vete sjutton vad man ska tro!!? Kommer testa imorgon bitti igen.
  • LittleFlora
    Vifslan skrev 2013-06-02 09:49:21 följande:
    Tyckte mig se ett sträck men icke. Har haft små blöningar sen i onsdags. Typ spottings. 

Jag ser två streck!
  • LittleFlora

Fortsatt jättesvaga streck på TL. På dag 12 med jätteömma bröstvårtor. Vad sjutton skaman tro?

Sambon kissade på en sticka igår och jag tyckte inte att jag kunde se något svagt streck på det. (Tänkte om det var något fel på stickorna)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester