• LittleFlora

Alltså, det är ju på ett sätt skönt att veta att man har ÄL varje månad men att få konstant ångest i två dagar i samband med äggsläpp är inte särskilt kul. Hoppas jag blir gravid snart! ;)

• LittleFlora
    LovisaC skrev 2013-08-21 11:02:47 följande:

Herregud din stackare!

Har du pratat med någon om vad det kan bero på? Du ska ju generellt känna dig sexig, attraktiv och glad i samband med ägglossning!
    Det går ju att ha sex ändå. Jag menar, det är ju inte oskönt bara för att jag har ångest. :) Detta är ju inte ovanligt och är man känslig för hormonförändringar, så är man ju bara det. Det är absolut inte kul, men man överlever. :)
  • LittleFlora
    LovisaC skrev 2013-08-21 13:13:21 följande:

Förvisso, men jag gissar att det blir mer ett måste än något njutningsfullt då :/

Jag har istället världens pms, men från mens till nån dag efter ägglossning är jag både glad, mig själv och mår bra. Jag gissar att vi är känsliga för olika hormon (progesteton här) :)

Det sjuka är ju att vart man än vänder sig för hjälp föreslår de hormoner som stoppar ägglossningen... Sveriges vård verkar vara galen i hormon! Alla ska äta eller inplantera något som pumpar oss fulla med skit de flesta mår dåligt av...
    Njuter gör jag faktiskt även då och såklart blir jag upphetsad men det är ingen idé att ha förhoppning om orgasm just dessa dagar. Men det får jag annars, så jag låter det vara så. :)
  • LittleFlora
    Ungmamma1988 skrev 2013-08-23 17:27:54 följande:
    De är positivt :D
    Vete fan vad jag ska tro!? Mensen var fyra dagar sen och den var mer sparsam än den brukar vara. BIM hade jag 4 juli! Alltså skulle jag vara typ i v 6, borde det inte visa starkare än så om jag verkligen vore gravid? Det var RFSU's test och jag läste av innan 30 min, som deg står i deras beskrivning. ????
  • LittleFlora
    Ungmamma1988 skrev 2013-08-23 17:49:55 följande:
    Du kanske är låghormonare.. Med första barnet så plussa jag inte för ens i v 8
    Jo kanske.... Ska ta ett test imorgon bitti så får vi se. Innan testet idag hade jag hållt mig i knappt två timmar bara.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester