• Muppis

Minns ni skolmaten?

Är lite nyfiken på hur ni minns skolmaten eller tycker om den som fortfarande går i skolan? Jag minns att jag tyckte bäst om spagetti och köttfärsåsen och pasta med skinksås, kan bli riktigt sugen på den fortfarande, är länge sen jag gick ut skolan. dela med er av era bästa minnen

• Svar på tråden Minns ni skolmaten?
  • Filuren83

Vi hade god mat tycker jag men sen föll man ju för grupptrycket och kände sig tvungen att inte tycka om olika rätter.
    Lasagnen var god, höns m currysås och ris var gott men sen blev jag veg och då blev det ju alltid god mat faktiskt!

• virre85

Jag älskade skolmaten =) de två nämnda i ts var med mina favoriter men även fisken på tisdagar mums.. eller det goda brödet till blåbärssoppan.. förstår inte att alla klagar på skolmaten =)

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • sollo

Fisk med filsås och potatis med rivna morötter till va min favo

• cärröförfän

götebörgare var också goa, falukorv istället för kött som hamburgare. finns här några göteborgare som minns detta?

• EeMe

Tyvärr, skolmaten är ett svart minne för mig.

Slutade att äta den på lågstadiet eftersom såsen "smakade kräk" och var sedan högst selektiv med vad som passerade.

Fiskburgare gick ganska bra

ngn slags pastarätt med köttfärs och purjolök också

sedan är det tyvärr de läskiga minnena som tar över... Kommer ihåg "larvfisk" dvs panerad fisk som var panerad med något konstigt som såg ut som larver, potatisbullarna smakade rått och ja, vanliga såsen då, kräk... Tilläggas bör att jag är totalt okräsen!

• Kallemero79

Ja, panerad fisk med kall sås var också jättegott.
    Sen när jag gick på folkhögskola så fick vi ljuvlig mat 2 gånger om dagen. Men det räknas inte  

• sollo
    cärröförfän skrev 2011-09-06 15:47:05 följande:
    götebörgare var också goa, falukorv istället för kött som hamburgare. finns här några göteborgare som minns detta?
    älskade götebörgare
  • sndstrm

Pasta med skinksås och korvstroganoff med ris var mina favoriter! Fisk med remouladsås tyckte jag också om, och potatisgratäng med skinka.. och gulaschsoppan. Jag tycker skolmaten var helt ok överlag.

• cärröförfän
    sollo skrev 2011-09-06 15:49:46 följande:
    älskade götebörgare
    jaa och så fick man gött mos till, när jag tänker efter ordentligt var nog det mitt favoritkäk trots allt.
Svar på tråden Minns ni skolmaten?